Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 13 14 15 16 17 … 23  

JohanW äter och tränar

Från: Stockholm
Registrerad: 2006-10-11

Har märkt att jag fungerar förvånansvärt bra på ett väldigt lågt kolisintag...

Intressant. Funderar själv att i den kommande deffen fokuser på protte och fett och dra ner rejält på kollisarna förutom runt träningen. Hur  har det sett ut för dig fördelningsmässigt, dvs %prot,kol,fett?

Från: medelklasshelvetet
Registrerad: 2006-11-14
Webbsida

Crosstjeck skrev:

Har märkt att jag fungerar förvånansvärt bra på ett väldigt lågt kolisintag...

Intressant. Funderar själv att i den kommande deffen fokuser på protte och fett och dra ner rejält på kollisarna förutom runt träningen. Hur  har det sett ut för dig fördelningsmässigt, dvs %prot,kol,fett?

Jag kör väldigt mycket på känsla. Har skippat malton helt till fördel för mer näringsrika kolisar. Oftast, före träning, bryter jag min 16h-fasta runt klockan 15 med en banan och en proteindrink. Efter träningen blir det också banan + protte. Hemma blir det mat (kycklingbröst, tonfisk eller magra kycklingburgarbiffar) med ungeför 100g ris eller pasta. Det är allt jag får i mig i kolisväg (ibland tillkommer det dock lite bär i kvällsdrinken och tomater till middagen). För att komma upp i önskat kaloriintag för dagen käkar jag förutom mina 150-160g protein (varav ca 60g tas innan läggdags i form av kvarg blandat med ett par skopor kaseinpulver) ytterligare en hel del avokado. Ovanstående gäller alltså träningsdagar. På vilodagarna blir det en banan och max 70-80g ris. Under lördagen, men dock mest under söndagen, äter jag en hel del havregryn och kanske en macka eller två för orka träna på måndagen.

Det är alltså ingen ketodiet direkt, men jämfört med mitt vanliga kolhydratsintag känns det ganska extremt. Eftersom mina gymprestationer inte lidit av det tänker jag hursomhelst testa med att fortsätta i samma stil då jag ska börja öka i vikt igen. Ska jag uppskatta energifördelningen i termer av makronutrienter skull jag säga att det blir 30% kolisar, 40% protte och 30% fett på träningsdagar, medan det på vilodagar blir något i stil med 15-20% koliar, 40% protte och 40-45% fett. Dagar med enbart cardio improviserar jag ganska fritt.

Webbsida

Av någon orsak sålde man BCAA-drycker precis överallt i japan:
http://photos-g.ak.facebook.com/photos-ak-sf2p/v234/14/87/512247640/n512247640_415142_7110.jpg

Registrerad: 2005-11-11

Absolut BCAA xD

Webbsida

HIIT-pass på rullbandet igår på lunchen. 15 min + uppvärmning. Otroligt tungt.

Webbsida

Skitbra pass idag. Tog pb i militärpress, vilket var mer än väntat. Chinsen gav tangerat PB, men ville inte riskera fail på första setet så jag fösökte mig inte på ett sista rep. I efterhand tänker jag såklart att de hade gått vägen. Armträningen gick sådär. Har i princip backat 4 månader vad gäller biceps, men det är ingen större fara då biccarna med nuvarande upplägg kommer in allra sist i passet. Det taget tillsammans med att jag äter ganska lite och tappar en hel del ork mot slutet av passen förklarar mer än väl varför jag inte kommer upp i samma vikter som under DC-blasten då jag tränade som en galning och åt som en liten armé.

Nästa vecka ska jag ge mig på 47,5kg i militärpress. Lyckas jag klämma fram en sexa eller sjua är jag lycklig.

Registrerad: 2006-10-11

Vi följer utvecklingen med spänning!

Webbsida

Idag har jag ätit bröd och carbloadat lite smått. Känns som om det gav massa energi nästan genast. Tror verkligen att leangainsupplägget tillsammans med carb cycling är the way to go för mig. Hade tänkt ge mig ut på ett hiit-pass idag, men vaknade för sent. Synd, men tar igen det imorgon.

Webbsida

Helt ok pass idag. Nästa vecka ökar jag i böjen. Lyckades också lägga till en femma i kabelrodden och hålla mig inom vettig reprange (6-10reps) på varje set. Pressövningar gick däremot lite sämre idag. Var tvungen att sänka vikterna i hantelpressarna (gick ner till 28kg) och lyckades ändå inte riktigt prestera. Skyller det på att jag var rejält slutkörd efter böjen. Mest överraskande var dock att jag lyckades öka i tricepsextensionerna. Bra avslut på passet!

Webbsida

Hunry hungry hippo idag. Fick dock levererat 6 påsar protein, två påsar kolisar, kreatin, multifx och omegafx från gymgrossisten nyss. Ska köra ett hiit-pass idag på lunchen. Ser inte det minsta fram emot det...

Webbsida

Körde HIIT-pass idag på lunchen. Det var precis så tungt som jag kom ihåg.

Webbsida

Kommentera dagens intag:
14.00 58g havregryn + 28 slowfx 300kcal
Träning klockan 16.30
Efter träning gainer 300kcal
Middag ca 19.00 500g frystkyckling 500kcal
Avokado ?g 200kcal
omega 3 + multifx
Kvällsmat 21.50 kvarg 500g med bör 400kcal

Totalt ca 1700kcal varav
kolisar ca 75-80g
protein 180g+

Senast redigerat av johanw (2008-04-23 22:57)

Webbsida

Det blev ett konstigt pass idag. Tog PB i latsdrag, tappade i lutande hantelpressar, axelövningarna stod helt stilla, tappade i marklyften. Att marklyften inte gick bra var inte så konstigt då benen inte återhämtat sig från måndagens böj då jag körde HIIT igår. Helt ok med andra ord. På det stora hela står jag rätt stilla just nu.

Borde säkerligen lägga lite mer krut på brösten. 12 set bröst per vecka fördelat över tre pass räcker inte. För alla andra muskelgrupper funkar medelvolym rätt okej, speciellt för axlarna och latsen verkar det riktigt okej, men brösten blir verkligen lidande av en så låg träningsvoylm.

Webbsida

hiit i 20 min. Hatar det, men känslan efteråt är så obeskrivligt skön.

Mina bröst kräver också rätt hög volym. Tur för dig iaf att du har lätt att bygga bröst!

Webbsida

T-Rex skrev:

Mina bröst kräver också rätt hög volym. Tur för dig iaf att du har lätt att bygga bröst!

Mjo, själva volymen på brösten har inte minskat, men jag tappar styrka direkt jag minskar på tränings volymen. Får allt lov att börja komplettera pressarna med flys eller ngt. Kanske breda dips vore ngt att lägga in på de dagar jag kastar ina armträningen i helkroppspasset.

Webbsida

Dagens intag enligt
mat, protein, kcal:
råggryn + vassle, 37g, 300kcal
proteindrink x 2, 46g, 240kcal
banan, 0g, 120kcal
macka, 5-10g, 250kcal
kyckling, 25g, 300 kcal
kvarg, 20g, 180 kcal
kvarg, 50g, 400kcal
ägg x2, 13g, 150kcal

tot 1940kcal
ca 195-200g protte

Webbsida

Ett riktigt bra pass idag. Testade att dricka en gainer medan jag tränade för att inte tappa orken och det fungerade utmärkt!
Idag blev det
Böj 3 set (tänker inte skriva vikten så att ni slipper skratta åt mig)
Strikta chins 7,7,5,4
Militärpress 45kg fyra raka åttor
Hantelpress plan 28kg 4,4,4,4 (har tappat väldigt mycket här, delvis förklaras det av att jag körde militärpressen och hantelpressarna i omvänd ordning)
Pec deck, skrev inte ner hur mycket jag körde på, men det blev typ 3 set sjuor. Vet av erfarenhet att lite action i pec decken har tagit mig förbi platåer tidigare.
Stångcurl 37kg 7,6
Dips på KV 8,7,6,5

Har aldrig kört dips förut och hade skitsvårt att hålla balansen av någon orsak. Tyckte också att trapsen fick jobba sjukt mycket. Definitivt "överkroppens böj" men det tar nog en tid innan man get the hang of it. Kändes bra i triceps, men fick avbryta varje set då jag höll på att tappa  balansen varje gång.

Webbsida

Idag stod det böj, plana hantelpressar, kabelrodd, sittande hantelpressar, hantelcurls och dips på schemat. Ökade några reps i böjen, plana hantelpressarna gick bättre än förra passet då jag kom upp i sjuor och sexor på 28kg. Kabelrodden på 70kg var ok, ökade ett par reps här och där, men utförandet var inte så strikt som vanligt. Hade tydligen ökat lite i sittande hantelpress också, trots att jag inte kört dom på några månader. Idag bestämde jag dock att köra hantelpressar för axlarna istället för stångpress bakom nacken.

Ett helt ok pass all in all..

Webbsida

Lunchcardio: 6 km löpning på 35 min. Har fortfarande sjukt dålig kondition. :(

Webbsida

Gårdagens
Mark 105kg 6,6, 95kg:8
Latsdrag 75kg 9,6,5, och sist ett set med v-handtag på 6 reps
Facepulls 45 kg 10, 10, 10
Lutande hantelpress 26kg 6,5,6,5 + 2 set pec deck
Drag till hakan supersetat med push press 40 kg DTH 8 PP 8, DTH 7 PP 6, DTH 7 PP 5
Mage i maskin 4 set

Webbsida

Körde ett pass idag enligt:
Benpress
Chins
Latsdrag m v-handtag
Pushpress
Plan hantelpress
Pec deck flygövning
Bicepscurl
Dips
Tricepsextension i kabelhissen med rep
Facepulls
Crunches på lutande bänk

Allt gick bra utom plana hantelpressar och biccecurlsen.. Skriver inte mer nu då jag har ont om tid,.

I nästa vecka ska jag börja köra riktig bänk. Kan bli kul.

Senast redigerat av johanw (2008-05-02 17:30)

Du kör igenom hela kroppen? är det för att komma igång igen efter resan eller är det genomgående så? jag har också gjort det periodvis med mkt bra resultat. Nu kör jag dock halvkroppspass med nästan bara basövningar, många set.

Webbsida

T-Rex skrev:

Du kör igenom hela kroppen? är det för att komma igång igen efter resan eller är det genomgående så? jag har också gjort det periodvis med mkt bra resultat. Nu kör jag dock halvkroppspass med nästan bara basövningar, många set.

Jag gillar att köra igenom hela kroppen. Har nästan uteslutande kört halvkroppspass tidigare, men efter att ha märkt att jag inte svarar vidare bra på högvolymsträning tänkte jag testa om inte helkroppspass kunde fungera bäst för mig. Tror också att så är fallet. Troligtvis kommer jag köra Doggcrapp-halvkroppspass från och med hösten, men just nu känns helkroppspass riktigt bra. Har inte tappat nämntvärt i styrka, trots att jag ligger på ganska stort energiunderskott.

johanw skrev:

Har inte tappat nämntvärt i styrka, trots att jag ligger på ganska stort energiunderskott.

Det låter jättebra!

Senast redigerat av T-Rex (2008-05-03 07:59)

Sidor: 1 … 13 14 15 16 17 … 23  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB