Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Enkel samt Kolhydratssnål Frukost

Från: Luleå
Registrerad: 2006-08-03

Tjenare

På senare tiden har jag fått as svårt att äta frukost och brukar dricka "Frukt shots" ca 50ka men det är för lite till frukost men ändå skönt att bara dricka en sådan. Så vad kan man annars ta te frukost inge mackor, lr musli, flingor Havregrysn gröt har blivit as svår attäta varm. Så vad kan ni annars tipsa på? Tack påförhand.

Registrerad: 2006-08-17

Om du har svårt att äta frukost vore det kanske enklast med något du kan dricka. Mixa yoghurt/fil med bär till exempel (banan blir också gott men det ger ju en del kolhydrater).
Jag vet inte hurpass jobbigt du har att äta, men "vanlig mat" kanske kan fungera. Kyckling, tonfisk, makrill i tomatsås, äggröra/omelett. Försök vara kreativ och inte bara tänka på traditionell frukostmat. Lycka till!

Från: Gamla synder på "Webbsida"
Registrerad: 2006-08-27
Webbsida

Mat till frukost är helt klart underskattat!

Tänk kreativt, som Melea säger. Om du inte har problem med vikten på något sätt utan bara vill ha energi på ett lätt sätt på morgonen, så titta på detta (kallt direkt ur kylskåpet, lättuggar, gott enligt de flesta): http://www.frodinge.se/index-prod.html

Näringsvärde per 100 g:
Energi: 600 kj / 140 kcal 
Protein: 11 g 
Kolhydrater:  16 g 
- varav socker:  7 g 
Fett: 3,5 g

Det är ganska mycket socker, men om du bara tar 100g och kompletterar med lite kesella/kvarg/keso som pålägg, så...
(Tjoho, det var bara en idé jag fick. Du får hissa eller dissa hej vilt! :-)

Från: Planeten X
Registrerad: 2006-11-01

Varför inga kolhydrater till frukost? Det är då man behöver dom som bäst ju.

Från: Luleå
Registrerad: 2006-08-03

Skär ner på Kolhydrater,glömde sägaatt jag deffar:P
Men har tänkt på protein dryck spelar det någon rollom den tas efter gym passet lr kan man ta den på morgonen? vet inte hur mycket kalorier det är men det är ju iallfall enkelt att mixa och blanda :).

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB