Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Maten smälts, jag hamnar på överskott. Mer än så vet jag inte, och mer än så bryr jag mig faktiskt inte om:P
Lajne skrev:
Maten smälts, jag hamnar på överskott. Mer än så vet jag inte, och mer än så bryr jag mig faktiskt inte om:P
hehe oki :)
hamnar man på ett överskott ovasett vad man äter innan man sover eller syftar du på just denna drink?
Ribbons skrev:
Lajne skrev:
hehe oki :)
hamnar man på ett överskott ovasett vad man äter innan man sover eller syftar du på just denna drink?
Han syftar på varken eller =P Man hamnar på ett kcal överskott om man äter mera än vad man förbrukar under en dag=) Ett såkallat måste för byggare ;)
ah ok. då är jag med. jo jag ska prova drycken sen :)
en dum fråga kanske...
ska man koka upp harvegrynen med vatten som vanligt innan man häller det i mixern eller ska havregrynen tas okokt?
går det bra med mini eller lättmjölk istället för mellanmjölk?
vad menas med det inom parantes:
50 gram jordnötssmör (ENDAST nötter + salt, eventuellt något gram olja)
ska jag använda jordnötsmör i burk som tex SKIPPY?
Senast redigerat av Ribbons (2007-08-18 00:01)
Havregrynen tas okokta. Minimjölk är skitbra för att göra en deffvariant av drinken. Vad jag menar är att jordnötssmörets ingredienser i huvudsak sak vara nötter, och eventuellt lite olja och salt. De flesta smör har mest socker och olja och ytterst lite nötter. Jag har hittat smör med så mycket som 99% nötter, ju mer desto bättre.
stevebc skrev:
Havregrynen tas okokta. Minimjölk är skitbra för att göra en deffvariant av drinken. Vad jag menar är att jordnötssmörets ingredienser i huvudsak sak vara nötter, och eventuellt lite olja och salt. De flesta smör har mest socker och olja och ytterst lite nötter. Jag har hittat smör med så mycket som 99% nötter, ju mer desto bättre.
nä jag vill inte deffa. jag vill bygga muskler :)
så du rekommenderar mellanmjölk då för denna drink, om målet är att bygga muskler?
oki.. ska kolla upp det där med jordnötssmör då :)
tror jag skippar kakaon :)
Ribbons skrev:
stevebc skrev:
så du rekommenderar mellanmjölk då för denna drink, om målet är att bygga muskler?
tror jag skippar kakaon :)
jag rekommenderar röd mjölk 3% fett ;D I like it ;D Men du hade nått problem med laktos va?
Keep_On_Pumpin skrev:
Ribbons skrev:
stevebc skrev:
tror jag skippar kakaon :)jag rekommenderar röd mjölk 3% fett ;D I like it ;D Men du hade nått problem med laktos va?
vet inte än om jag är känslig mot laktos. ska ta prover sen. men tills dess provar jag laktosfrimjölk.
jag är lite lost om nybörjare.
ska man äta dåligt fett också om man ska bygga muskler?
det är väl inte bra fett i mjölk? :)
jag vet att man ska ligga på ett överskott.
men jag trodde man skulle undvika dåliga saker som tex vanlig röd mjölk?
jag ligger på ett överskott med fett runt min mage.
jag vill bygga muskler nu. inte deffa än.
men ska jag äta fettiga saker? pizza?!?! :) hehe
Senast redigerat av Ribbons (2007-08-18 01:02)
Näringsvärde
Kolhydrater: 100 gram
Protein: 66 gram
Fett: 50 gram
varav mättat: 35%
omättat 43%
fleromättat 22%
Totalt energiinnehåll: 1064 kcal
Hur mycket bli näringsvärdet om man inte har med jordnötssmör?
Ribbons: Nej nu misstolkade du mig :) Om man deffar undviker man gärna fett så som det i mejeriprodukter för att hålla energinivån nere. Vid bulk äter man som man vill, pretty much. Använd den mjölk du tycker ger bäst smak, det är mitt tips.
Precis som steve säger så kan du äta vafan du vill bara du hamnar på överskott typ =P Proteiner är naturligtvis viktiga samt mineraler och vitaminer. Men sen är frågan hur din hälsa påverkas av all pissmat :P men för muskelbygga, no prob!
stevebc skrev:
Ribbons: Nej nu misstolkade du mig :) Om man deffar undviker man gärna fett så som det i mejeriprodukter för att hålla energinivån nere. Vid bulk äter man som man vill, pretty much. Använd den mjölk du tycker ger bäst smak, det är mitt tips.
i see...
jag trodde man skulle äta mycket, så klart, men att det ska vara rätt kost, nyttig mat och inte en massa fett.
men folk som styrketränar och vill bygga muskler äter vad som helst i princip eller?
jag vill inte lägga på mig så mycket mer fett, bara muskler, så gott det går :)
sorry att det är nybörjarfrågor nu :/
Steve kan du kolla mitt tidigare inlägg?
Keep_On_Pumpin skrev:
Precis som steve säger så kan du äta vafan du vill bara du hamnar på överskott typ =P Proteiner är naturligtvis viktiga samt mineraler och vitaminer. Men sen är frågan hur din hälsa påverkas av all pissmat :P men för muskelbygga, no prob!
i see.. detta ger mig ett nytt perspektiv. jag som unvikit all skitmat i några månader nu som tex pizza, pommes frite osv osv.
kanske borde ta en sväng förbi burger king efter gymet någon dag då ;)
äter du pizza och sånt?
jag är mest pasta, ris, potatis kycklingfile, fläskkottleter, grönsaker, frukt, havregryn osv.
aldrig hamburger, pizza, socker och sånt :)
Senast redigerat av Ribbons (2007-08-18 01:35)
Ribbons skrev:
Keep_On_Pumpin skrev:
i see.. detta ger mig ett nytt perspektiv. jag som unvikit all skitmat i några månader nu som tex pizza, pommes frite osv osv.
äter du pizza och sånt?
jag är mest pasta, ris, potatis kycklingfile, fläskkottleter, grönsaker, frukt, havregryn osv.
aldrig hamburger, pizza, socker och sånt :)
haha jag tog en eller två cheesburgare efter varje styrkepass förut XD
Keep_On_Pumpin skrev:
Ribbons skrev:
Keep_On_Pumpin skrev:
äter du pizza och sånt?
aldrig hamburger, pizza, socker och sånt :)haha jag tog en eller två cheesburgare efter varje styrkepass förut XD
hehe åfan.
en pizza direkt efter man tränat... är det bra det?
Koray skrev:
Näringsvärde
omättat 43%
fleromättat 22%
Hur mycket bli näringsvärdet om man inte har med jordnötssmör?
Ca 300 kcal mindre dvs ~760 kcal. Det är en riktig energibov :)
stevebc skrev:
Koray skrev:
Näringsvärde
omättat 43%
fleromättat 22%
Hur mycket bli näringsvärdet om man inte har med jordnötssmör?Ca 300 kcal mindre dvs ~760 kcal. Det är en riktig energibov :)
hur mycket kcal finns i en pizza tro?
Ribbons skrev:
Keep_On_Pumpin skrev:
Ribbons skrev:
äter du pizza och sånt?
aldrig hamburger, pizza, socker och sånt :)haha jag tog en eller två cheesburgare efter varje styrkepass förut XD
hehe åfan.
en pizza direkt efter man tränat... är det bra det?
ja varför inte? asså det är mkt kcal och du lär lätt få i dig 30 gram protte om du tar nått med mkt kött på. runt 1000 kcal
Keep_On_Pumpin skrev:
Ribbons skrev:
Keep_On_Pumpin skrev:
haha jag tog en eller två cheesburgare efter varje styrkepass förut XDhehe åfan.
en pizza direkt efter man tränat... är det bra det?ja varför inte? asså det är mkt kcal och du lär lätt få i dig 30 gram protte om du tar nått med mkt kött på. runt 1000 kcal
men det dåliga fettet och sockret i pizzan... vart hamnar det? det blir fett på kroppen?
:)
Ribbons skrev:
Keep_On_Pumpin skrev:
Ribbons skrev:
hehe åfan.
en pizza direkt efter man tränat... är det bra det?ja varför inte? asså det är mkt kcal och du lär lätt få i dig 30 gram protte om du tar nått med mkt kött på. runt 1000 kcal
men det dåliga fettet och sockret i pizzan... vart hamnar det? det blir fett på kroppen?
:)
neej =P Det lagras i dina glykogenlager i musklerna och levern (kolhydraterna), och fettet lagras väl ständigt... men det bryts ständigt ner också... och om nettogrejset är ett överskott så har du skapat mera kroppsfett ^^ Men du ska ligga på ett överskott när du bulkar... så du ökar i fettvikt och i muskelmassa.
Keep_On_Pumpin skrev:
Ribbons skrev:
Keep_On_Pumpin skrev:
ja varför inte? asså det är mkt kcal och du lär lätt få i dig 30 gram protte om du tar nått med mkt kött på. runt 1000 kcalmen det dåliga fettet och sockret i pizzan... vart hamnar det? det blir fett på kroppen?
:)neej =P Det lagras i dina glykogenlager i musklerna och levern (kolhydraterna), och fettet lagras väl ständigt... men det bryts ständigt ner också... och om nettogrejset är ett överskott så har du skapat mera kroppsfett ^^ Men du ska ligga på ett överskott när du bulkar... så du ökar i fettvikt och i muskelmassa.
i see. fan du är grym på allt sånt här ju :)
och fettvikten man lägger på deffar man bort sen?
ja då borde jag sluta vara så värst petig då.
kanske inte pizza varje dag men.. ;)
(vet inte vart jag ska posta detta så jag gör det här.
finns det något tråd i forumet där folk postar bilder på sig själva.
vore mycket trevligare om man fick se hur folk ser ut de man chattar med :)
http://s71.photobucket.com/albums/i153/Ribbons_photos/ )
Ribbons skrev:
http://s71.photobucket.com/albums/i153/Ribbons_photos/ )
Det fanns en sån tråd, men den blev stängd eftersom den blev för mycket spam, off-topic och en massa annat jag inte minns längre. Det närmaste vi har nu är väl dagsformstråden och/eller bilderna folk postar på sig själva i sina dagböcker ibland.
Lajne skrev:
Ribbons skrev:
http://s71.photobucket.com/albums/i153/Ribbons_photos/ )Det fanns en sån tråd, men den blev stängd eftersom den blev för mycket spam, off-topic och en massa annat jag inte minns längre. Det närmaste vi har nu är väl dagsformstråden och/eller bilderna folk postar på sig själva i sina dagböcker ibland.
i see. har du någon länk till bild på dig :)