Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 4 … 22 Tråd låst

Dr Nick´s 2-4 månaders deff.Dags att komma iform.

Från: Göteborg
Registrerad: 2005-10-17

Bita ihop för att må dåligt..

Tycker det verkar mkt bättre att lägga sig på ett högre kcalintag, ev träna lite mer och, om det behövs, deffa en längre tid..

Från: Alltid gymmet!
Registrerad: 2006-01-31
Webbsida

vic skrev:

Tycker det verkar mkt bättre att lägga sig på ett högre kcalintag, ev träna lite mer och, om det behövs, deffa en längre tid..

Men alltså är du läs kunnig?
Jag kommer att deffa i upp till 4 månader.

Senast redigerat av Dr Nick (2007-02-12 22:19)

Dr Nick skrev:

vic skrev:

Dr Nick skrev:

Det är bara att bita ihop!

För att må skit ist för att äta lite mer men deffa en längre tid? förstår inte syftet med att hetsdeffa..

Jag hets deffar inte?och om jag så gjorde det så är det ju inte din sak?
Jag kör extremt låga kalorier första veckan för att kicka igång deffen,det är väldigt fördelaktigt att göra så om man har lite högre bf.
Du kan ju börja med att läsa igenom upplägget innan du bara häver ur dig sådanna kommentarer,om jag mådde skit så skulle jag avbryta.
Om du istället läser lite så kanske du förstår syftet.

Men shit.. lugna sig lilla.. vrf tog du så illa vid dig? jag tror du tog det fel. 20,2 i bf är förresten verkligen inte jättemkt. Jag sa så till Hardstyle eftersom det verkar som han tänker deffa en längre tid än dig... 1000kcal/dag under en längre period är inte bra.

Dr Nick skrev:

vic skrev:

Är du skrivkunnig? särskriv isf inte läs och kunnig:)
Vad fan.. jag ville verkligen inte vara nedklankande eller ngt..

är du irriterad pga lågt energiintag måntro?:) (förlåt, var tvungen)

Registrerad: 2005-05-29

vic skrev:

Dr Nick skrev:

vic skrev:

För att må skit ist för att äta lite mer men deffa en längre tid? förstår inte syftet med att hetsdeffa..

Jag hets deffar inte?och om jag så gjorde det så är det ju inte din sak?
Jag kör extremt låga kalorier första veckan för att kicka igång deffen,det är väldigt fördelaktigt att göra så om man har lite högre bf.
Du kan ju börja med att läsa igenom upplägget innan du bara häver ur dig sådanna kommentarer,om jag mådde skit så skulle jag avbryta.
Om du istället läser lite så kanske du förstår syftet.

Men shit.. lugna sig lilla.. vrf tog du så illa vid dig? jag tror du tog det fel. 20,2 i bf är förresten verkligen inte jättemkt. Jag sa så till Hardstyle eftersom det verkar som han tänker deffa en längre tid än dig... 1000kcal/dag under en längre period är inte bra.

Men att väga 124,6 kg är inte heller bra. Jag har provat det mesta och det funkar bäst. Jag har viljan och ja tänker gå ner. Även om ja behöver ligga på 500 kcal så bryr jag mig inte. Jag är inte långt ifrån att få diabeten och jag har fettma. Och det får mig att må mycket mer dåligt än att inte få äta mer än 1500 kcal. Der finns inget bättre än när jag på vågen att jag har gått ner. :)

Men att väga 124,6 kg är inte heller bra. Jag har provat det mesta och det funkar bäst. Jag har viljan och ja tänker gå ner. Även om ja behöver ligga på 500 kcal så bryr jag mig inte. Jag är inte långt ifrån att få diabeten och jag har fettma. Och det får mig att må mycket mer dåligt än att inte få äta mer än 1500 kcal. Der finns inget bättre än när jag på vågen att jag har gått ner. :)

Men Dr.Nick väger 90 kg. Ähh skit i detta.. vart kommer vi?

Jag kan verkligen hålla med dig om att det inte finns ngt mer tillfredställande än att se vikten gå ner på vågen. Absolut! Man får ett slags välbehag i kroppen som inte kan beskrivas med ord.. antagligen drf det är väldigt lätt att utveckla ätstörningar med.

Men det låter oroväckande att du inte bryr dig om du hade legat på 500 kcal iom att du inte på långa vägar får i dig alla de näringsämnen kroppen behöver för att kunna fungera.

vic skrev:

Jag kan verkligen hålla med dig om att det inte finns ngt mer tillfredställande än att se vikten gå ner på vågen. Absolut! Man får ett slags välbehag i kroppen som inte kan beskrivas med ord.. antagligen drf det är väldigt lätt att utveckla ätstörningar med.

Men det låter oroväckande att du inte bryr dig om du hade legat på 500 kcal iom att du inte på långa vägar får i dig alla de näringsämnen kroppen behöver för att kunna fungera.

Jag tar ju kosttillskot för att kunna få i mig alla vitaminer och mineraler som ja behöver. Sen vet jag också att dom inte kan ersätta riktig mat. Men om ja måste så kommer ja gå under 1000 kcal. Sen så kommer ja inte göra det en längre tid kanske några dagar för att kicka igång deffen häftigt som Nick sa.

Webbsida

vic skrev:

Dr Nick skrev:

vic skrev:

Är du skrivkunnig? särskriv isf inte läs och kunnig:)
Vad fan.. jag ville verkligen inte vara nedklankande eller ngt..

är du irriterad pga lågt energiintag måntro?:) (förlåt, var tvungen)

Ja faktiskt,nu är jag jävligt trött och det är sent!
Du borde tänka dig för lite vad du skriver?
Det där tar jag som en förolämpning,ja.

Du var/är jävligt nerklankande.
Har du egna erfarenheter eller kunskaper som säger att det på något sätt är fel att köra en inledande vecka med få kalorier i början på en lång deff?

Du borde se upp till Hardstyle istället för att ge sådan kritik,han kämpar på och får resultat.

Senast redigerat av Dr Nick (2007-02-14 20:39)

ser upp till alla som kämpar på!

ja jag har egen erfarenhet av att ha legat på ~500kcal i drygt två månader.

Webbsida

vic skrev:

Vad har det att göra med att jag väger 90kg??
Vet du något som ingen annan vet som gör det dåligt att inleda en deff såhär så kan du gärna få posta det?!

Har eller får man ät störningar så skall man söka hjälp,men det hör väl knappast hit?!

Webbsida

vic skrev:

ser upp till alla som kämpar på!

ja jag har egen erfarenhet av att ha legat på ~500kcal i drygt två månader.

Då borde du ta det lugnt med din kritik och sen så får du nog ha något att komma med innan du kritiserar mitt upplägg,som säkert har många fel men ett av dom är iaf inte den inledande lågkalori veckan.

Senast redigerat av Dr Nick (2007-02-12 22:46)

jag har inte sagt ett ord om att jag tycker det är fel med att inleda en deff på sättet du gör.
Jag reagerade när Hardstyle kom in och sa att han kanske borde köra samma upplägg. Jag tyckte det vore lite dumt eftersom jag fått uppfattningen av att han tänkt deffa ett längre tag (han har en större övervikt än dig) och det upplägget du kör på under din inledningsvecka kan jag tycka är fel att köra på under en längre period.

Webbsida

det upplägget du kör på under din inledningsvecka kan jag tycka är fel att köra på under en längre period.

Ja det är det,beroende då på hur mycket personen i fråga väger.
Hardstyle ligger på 1300-1600kcl ed + en ätar dag varje vecka.
Hans cardio är prommenader och lite mma.
Hans diet är små mål uppdelade på hela dagen med rel. bra kost.
Ser inget direkt skadligt i det.

Sen dina kommentarer som inte har med min dagbok att göra kan du hålla för dig själv.
Nog pratat om detta nu.

Webbsida

..

Senast redigerat av Dr Nick (2007-02-13 06:17)

Webbsida

..

Senast redigerat av Dr Nick (2007-02-13 06:17)

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

Jag har också funderat på att inleda min kommande deff (den som säger att jag är för liten får stryk) med en rådeff. För det tar väl ett tag innan kroppen minskar på förbränningen? Om man kommer direkt ur en bulk till en hård deff kanske man får några dagars bastuförbränning på köpet?

Webbsida

stevebc skrev:

Jag har också funderat på att inleda min kommande deff (den som säger att jag är för liten får stryk) med en rådeff. För det tar väl ett tag innan kroppen minskar på förbränningen? Om man kommer direkt ur en bulk till en hård deff kanske man får några dagars bastuförbränning på köpet?

Det är det som är tanken!
Grub har skrivit mycket om att detta är en fördelaktig inledning på en lång deff på kollo.
Sök lite där.

Webbsida

Dag 3.

biceps/triceps/mage.

stående ez bar curls:
37kg@9
37kg@9
47kg@6
47kg@7
52kg@5

stående alternate biceps hantel curls:
17kg@10
22kg@6
22kg@6

skall krossaren:
37kg@9
42kg@6
42kg@6

en arms hantel extension:
12kg@10
14kg@8
14kg@8

dips:
kv@8
kv@6

cable crunches:
60@12
60@12
60@12

mag maskinen med lyftna ben:
40@4 f
30@10
30@11 f

Dagens kalori intag:1433kcl

Övrigt.
Helt ok pass idag med,bra energi men jag dopade mig med Amp innan eftersom jag ville träna lite längre idag och visste att det skulle bli jobbigt.
Passet blev som sagt långt men jag hade ju med mig kolhydrater.
Jag har märkt att tanke verksamheten och humöret är något sämre än vanligt men det är inget större problem,än iaf :)
Tror tom att jag har mer energi på jobbet än vanligt eftersom jag försöker sova lite längre nu under denna veckan för att orka.
Hungern har inte varit ett problem idag under dagen,än så länge allt väl!

Senast redigerat av Dr Nick (2007-02-13 19:29)

Webbsida

Dag 4.

Ben.

knäböj:
100kg@8
120kg@8
120kg@8

lår curl:
50@8
50@8

ben spark:
60@10
60@10
60@10

stående vad press:
100@8
100@10
110@10

Dagens kalori intag:1314kcl

Övrigt.
Rätt dåligt ben pass,hade ingen som kunde passa i knäböjen så det blev rätt lugnt där.
Körde ett intensivt pass idag så det blev under 45 minuter.
Bra energi under dagen,inga som helst problem att hålla borta hungern.
Vilodag imorgon,kan behövas.

Senast redigerat av Dr Nick (2007-02-14 18:51)

Webbsida

Dag 5.

Vilodag.

Dagen kalori intag:1056kcl

Övrigt.
En vilodag med fruktansvärd träningsverk i benen!
Fortfarande inga större problem med hungern.
Imorgon blir det ett ryggpass.
Magen har redan blivit märkbart plattare.
Allt går efter planerna.

Hur kan du inte ha problem med hungern bro? Vad jobbar du som. Allså på eftermiddagen så håller jag på att äta upp mina skruv mejslar så hungrig jag är.

Webbsida

Jag har ett både praktiskt och teoretiskt jobb,håller mig extra sysselsatt och försöker fokusera enbart på arbetet.
Tänker man på annat så känner man inte hungern och vipps så är dagen slut.
Man måste göra något hela tiden,gärna något som kräver att man får tänka.

Dr Nick skrev:

Jag har ett både praktiskt och teoretiskt jobb,håller mig extra sysselsatt och försöker fokusera enbart på arbetet.
Tänker man på annat så känner man inte hungern och vipps så är dagen slut.
Man måste göra något hela tiden,gärna något som kräver att man får tänka.

Ju jag jobbar som elektriker som du vet, och det är fysikt till 98 % och teoretiskt till 98 %. Nä det blir att handla in esapro och hoodia.

Webbsida

Jag är också elektriker i grunden.
Arbetar inte som det dock.

Jepp det vore verkligen kul att se vad som som händer (om det händer något?) med din vikt ned gång om du skulle äta mer protein och mindre kolhydrater.
Synd bara att du troligen blir ännu hungrigare och ännu tröttare bara.

Dr Nick skrev:

Jag är också elektriker i grunden.
Arbetar inte som det dock.

Jepp det vore verkligen kul att se vad som som händer (om det händer något?) med din vikt ned gång om du skulle äta mer protein och mindre kolhydrater.
Synd bara att du troligen blir ännu hungrigare och ännu tröttare bara.

Ja glömmer alltid att ta den förbannade shaken och så är ja så trött på smaken med :/

Sidor: 1 2 3 4 … 22 Tråd låst

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB