Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Haha, ok då, får väl ta och skriva upp det då.
Mark: 120 (ej maxning)
Böj: 85 (ej maxninga
Bänk: 60 ( ej maxning)
Funderar på att få upp dem en del snart, när jag orkar maxa... :)
Du får maxa marklyft snart, det har du tillräckligt med rutin för. Har du passare i bänk och böj?
Äntligen träning!
Mark:
2*5 @ 110 kg
3*5 @ 115 kg
Och lite rygg, korsrygg och mage.
Gött pass idag, tillbaka igen! Var dessutom inte alltför tungt idag heller, kändes riktigt OK faktiskt. Har lite ont i korsrygg och lats vid marken, men det är inget som inte lite liniment kan fixa. :)
Liniment är alla hårda byggares bästa vän:D
Gött att du är tillbaka!
Självklart! Speciellt Linnex, underbart vad det bränner. :D
Så länge man inte kletar in det på kuken så är det skönt.
phpkodaren skrev:
Så länge man inte kletar in det på kuken så är det skönt.
Och varför i hela fridens namn skulle man komma på något sådant!!?
Bra mark!
Hehe, ja käre phpkodare, varför skulle man göra det för? Ännu ett av dina vad? Tokfrans.
CottonMike: Tack.
Jag är en nyfiken människa och var tvungen att testa. Dessutom så var det hästliniment. Brände som fan. Trodde ollonet skulle brinna upp.
Men när blir det maxning då? Jag tror definitivt du kan ta mycket mera i marken med tanke på ditt repsantal på 115. Jag klarar knappt så många reps på 115 och mitt PB är 130.
*phpkodaren väntar förväntningsfullt.
Haha! Seriöst?!
Jag vette fan när det blir maxning alltså. Hade tänkt att köra lite till. Kanske om 2-3 veckor.
Zqvirk skrev:
Haha! Seriöst?!
Jag är alltid seriös. Nu vart du lite nyfiken på att testa va. ^^
Zqvirk skrev:
Jag vette fan när det blir maxning alltså. Hade tänkt att köra lite till. Kanske om 2-3 veckor.
Okej. Jag får väl vänta snällt.
hur gammal är du ?
phpkodaren skrev:
Jag är alltid seriös. Nu vart du lite nyfiken på att testa va. ^^
Ja sjävlklart! Måste ju satsa mot att slå dig i allt, jag återkommer med resultat om några dagar...
;)
phpkodaren skrev:
Okej. Jag får väl vänta snällt.
Jop, det är det enda rätta. Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge, eh
dude_90 skrev:
hur gammal är du ?
Lika gammal som du antar jag. Om du nu är 90:a.
Senast redigerat av Zqvirk (2007-03-14 16:59)
Bänk:
1*5 @ 55 kg
2*5 @ 57.5 kg
2*5 @ 60 kg
Böj:
1*5 @ 80 kg
2*5 @ 85 kg
2*5 @ 87.5 kg
Och lite korsrygg och mage.
Gött pass idag, blev PB i böjen, och i bänk också, kan man säga, jag har aldrig kört så många reps och set på just 60 kg.
Det blir Senior-SM till helgen! Ordentligt roligt ska det bli att dra dit och spana lite!
Grattis till PB! Är ordentligt sugen på att börja med SL nu när man läser denna dagbok=D
Mvh
Tack.
Hade faktiskt tänkt att fråga dig om du var intresserad av att börja SL. Ni Varnhemsbor verkar vara starka av naturen. :)
Jag rekommenderar dig starkt att börja. Det kan inte gå fel! Dessutom har du 2 st SL-klubbar nära dig. Ena är där jag tränar, Skövde Kraftsport. Den andra ligger i Broddetorp, Broddetorps GoIF. Båda ställena har riktigt rutinerade lyftare.
Bara att välja och vraka. =)
Hehe.
Starka av naturen vetefan, det är väl tur att du inte har sett resten av den enorma population, men jag måste ändå säga att Arn och hans gäng är riktigt björnstarka;)
Jo, till Skövde kommer jag garanterat, Broddetorp är lite svårare.
Det får bli Skövde Kraftsport!! Men är för smal och vek för att ens få gå in där skulle jag tro;)
Mvh
Senast redigerat av bergstrand (2007-03-14 22:32)
Jag har sett Hugo, han är rätt stark när han inte fiser... Och så har jag läst om alla typer i Broddetorp (det är ju typ i Varnhem) och så finns det en till, han tränar i Skövde, han är inte direkt någon räka.
Du är absolut inte för smal etc... Det finns ju en viktklass för dig också. Vad var det du vägde? 60 kg? Satsa på den klassen då! Alternativt 67.5:an.
73.5 väger jag nu..ta min msn nånn dag istället, så slipper det bli så mkt OT här:)!
God natt!
Senast redigerat av bergstrand (2007-03-14 22:49)
Aha! Nu är jag med, du har redigerat den med dagsvikten nu! Jag kollade in den förrut! Grattis till viktökningen!
Jag tar din msn.
Mark:
1*5 @ 110 kg
2*5 @ 115 kg
2*5 @ 117.5 kg
Lite rygg, korsrygg och mage.
Gött pass. Vikterna var inte alls tunga, dem bara kom upp av sig själva nästan. Wünderbar!
Har vart på SM i Köping hela helgen, alltså ingen träning idag.
Det var grymt kul att se tävlingen, man blir ordentligt taggad att lyfta. Var också riktigt roligt att få träffa några lyftar och snacka med dem.
Blev dock inget skoköp, eftersom vi kollade runt hos dem olika försäljarna där, och en skulle få in ett märke som tydligen skulle vara mycket bättre än Adidas och Do-Win eftersom den skon är mera gjord för SL. Kommer inte ihåg namnet på märket.
Mark:
1*5 @ 110 kg
3*5 @ 115 kg
1*5 @ 117.5 kg
Och lite rygg, korsrygg och mage.
Trött idag, därav mindre set på 117.5 kg. Jag siktar på att köra på 120 kg på fredag. Ska bli kul.
Bänk:
2*5 @ 57.5 kg
2*5 @ 60
1*2 @ 62.5 Handsvett, gled med händerna.
1*5 @ 62.5 Såja! Magnesium på så går allt bra
Böj:
1*5 @ 80 kg
2*5 @ 85 kg
1*5 @ 87.5 kg
1*4+1 @ 87.5 kg Klaantigt. På Femte repetitionen så tänkte jag att jag skulle köra explosivare, men det blev pannkaka av det, jag kom ner för snabbt så jag studsade och då vek sig ryggen frammåt, sen körde jag en till, då gick det bättre.
Idag fick jag en riktig upplevelse. En på gymmet skulle böja med dräkt, men eftersom han gått upp några kg så fick han inte riktigt på sig den. Så han bad mig töja ut den lite. Fan vad coolt tänkte jag och körde på. Borde kunna skriva upp 30 min cardio här, för fy fan vad svårt det var att få på sig dräkten.
När den väl var på så kunde jag ju inte böja mig alls. Jag började med att ha på axelbanden och köra med 5*50 kg, kom inte ens halvvägs ner. Då tog jag av axelbanden, då gick det lättare, nästan godkänt djup tror jag.
Sen prövade jag med lindor, löst lindade. 4*80 kg, gick ju hyfsat det. kom ner mycket bättre denna gången men ändå långt ifrån godkänt djup.
Sen körde jag på 4*100 kg, lindorna hårdare lindade denna gången, men ändå inte så farligt. På med axelbanden var det också. Jag kom inte ens till godkänt djup. Det jobbigaste var fan att komma ner till vettigt djup, blev illröd i ansiktet och fick stjärnor framför ögonen på vägen ner. Upp var inga probs alls.
Det var riktigt kul att få pröva på utrustning. Men det kommer inte bli något med det för min del på ett bra tag. Tidigast till hösten.
Vi bestämde också att jag på söndagar ska börja köra grunda böjar, typ box-squat. Eftersom jag har problem med djupet, jag går för långt ner. Och lite över bottenläget på väg upp så viker sig knäna inåt och det är där det är som jobbigast, efter det går det hur lätt som helst.
Senast redigerat av Zqvirk (2007-03-21 21:11)
Vaddå "vi" bestämde, har du gått och fått tränare??! :P