Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Jag diggar den här dagboken. Kort och koncis!
sulan91 skrev:
Jadu, marken såg inget vidare ut ;) men du kommer nog tillbaks till de tresiffriga vikterna snart ;D
Nej, marken var totalt skitkass. På tisdag är det mark igen. Då ska jag upp i dem gamla arbetsvikterna igen. Svanskotan mår mycket bättre nu. Nu gör bara ont om jag stödjer på den, alltså är det vid bänk som det skulle kunna bli lidande. Men förhoppningsvis gör det inte ont vid nästa bänkpass som är på torsdag.
Senast redigerat av Zqvirk (2007-02-25 20:59)
stevebc skrev:
Jag diggar den här dagboken. Kort och koncis!
Det är så det ska vara vettu! Jag orkar inte skriva upp uppvärmningsseten och numera så spelar inte dem andra komplementövningarnas vikter någon större roll, så jag skriver bara upp det viktigaste.
Marklyft:
2*5 @ 110 kg
3*5 @ 115 kg
Och så massa annat bjäfs efter det. Och sen bastu! Optimalt!
Göttigt pass. Antar att det var PB på sätt och vis, har nog aldrig kört så många reps och set på den vikten. Alltid något. Det känns bra igen i svanskotan. Fortfarande lite öm om man stödjer på den.
Kort och koncist nog for ya?
Ja :)
Bra markat med tanke på din vikt och ålder. Mycket bra.
Tänkte väl det. :)
Well thank you, thank you very much.
Bänkpress: Lätt och expolsivt.
4*5 @ 55
5 @ 57.5 kg
Böj:
3*5 @ 80 kg
2*5 @ 85 kg
Sent pass. Gött dock. Böjen känns bra. Bänken är, som vanligt, inget att komma med. Men jag försöker förbättra den sakta men säkert.
Bänken kommer! Det blir PB efter PB rätt som det är!
Jo, man hoppas ju. Jag kommer ju få maxa nästa vecka. Då är det ju klubbmästerskap som jag hade tänkt delta i. Hoppas på ökningar i alla disipliner.
Marklyft:
5*5 @ 110 kg
Och lite annat bjäfs, så som mage, korsrygg och rygg.
Är lite besviken på mina markningar, det var djävulskt tungt, jag segade upp vikterna, blev inte explosivt.. Beror antagligen på att jag har vart trött idag.
Imorrn är det Junior-SM, ska se om jag lyckas ta mig ner dit. Vore riktigt ordentligt roligt.
Smal bänk:
2*5 @ 50 kg
2*5 @ 55 kg
1*5 @ 57.5 kg
Böj:
2*5 @ 80 kg
3*5 @ 85 kg
Lite mage och korsrygg.
Gött pass. Lite trött var jag, men det funkade ändå.
Var på Ungdoms och Junior-SM igår. Var riktigt häftigt. Man blir ordentligt taggad att forsätta nu.
Hur mycket tog ungdomarna då?
Såg tyvärr inte det. Men det står nog på www.styrkelyft.se
Marklyft:
1*5 @ 100 kg
2*5 @ 110 kg
2*5 @ 115 kg
Idag blev det inte särskilt mycket komplementövningar, istället blev det till att testa på styrkelyftarskor, kommandon, diverse regler.
Måste säga att skorna var verkligen skitgoa. Mycket bättre än att köra barfota iallafall :). Blir nog till att köpa ett par när jag ska till Senior-SM och spana.
Var trött idag, därav 100 kg i början.
Zqvirk. Du har potensial att gå långt tror jag. Den absolut bästa träningen man kan utföra är den som man gör kontinuerligt under en längre tid. Och med tanke på din ålder så kommer du att vara uppe på redigt fina vikter vid en ålder då en annan inte ens hade börjat med styrketräning :).. kör hårt!
Englund skrev:
Zqvirk. Du har potensial att gå långt tror jag. Den absolut bästa träningen man kan utföra är den som man gör kontinuerligt under en längre tid. Och med tanke på din ålder så kommer du att vara uppe på redigt fina vikter vid en ålder då en annan inte ens hade börjat med styrketräning :).. kör hårt!
+1
Börjar redan bli bitter trots mina 19 somrar ;D
Oj, tack så mycket för dem orden. Nu bidde man glad. :)
Denna gången känns det som jag har hittat en sport som jag verkligen vill satsa på också. Har velat runt ganska mycket och testat en hel del sporter innan SL.
Bah, sporter... * phpkodaren fnyser högljutt.
Nej, men det är kul att du har hittat något du gillar i alla fall. Bara att forsätta kötta på nu!
Senast redigerat av phpkodaren (2007-03-06 18:44)
Haha!
Klart jag ska ;)
Jaha, då var man sur... Har inte tillfrisknat som jag hade planerat. Jag är röd i halsen med några små vita prickar. Alltså känner jag att jag inte riktigt kan delta i KM:et.
Riktigt synd eftersom jag hade sett framemot det ordentligt. Hade tänkt att knäcka mina gamla PB:n riktigt ordentligt. Eftersom dem är så gamla och inga av dem är 1:or så hade det (förhoppningsvis) blivit stora förändringar.
Men men... sånt är livet. Jag får helt enkelt vänta med PB:n tills efter min lättare period.
Får ta ut mina aggressioner på skivstången när jag kommer tillbaka. :D
Fan va tråkigt! Men jag tror att ett par här blir ganska glada över att det inte blir några PB:s......än;)
Krya på dig och kör hårt!!
Zqirk vad ligger dina PB på i de tre gyllene nu då :D ?
Synd att du inte kan vara med... Du måste ju börja sätta några PB:n nu så att jag får lite konkurrens. ;)
Ja, det var riktigt surt att jag inte kunde vara med. Men mina maxningar kommer, det kan ni tro! Snart iaf... om några veckor eller nåt. :D
Bergstrand: Hehe, jo dem ska vara riktigt glada över det!
_henkee:Dem ligger ju kvar på dem gamla (kassa) vikterna.
phpkodaren: Det kommer inte bli någon konkurrens att tala om även efter det jag har maxat, jag kommer ligga lååångt före dig då!
Eller inte... ;)
Zqirk, jag är lat, orkar inte bläddra igenom och leta efter texten "PB!" , det knäcker mitt psyke.
Enda PB:et jag ökar är vågen.. ;)