Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Kände att jag skulle starta en ny journal eftersom jag har ändrat mål inom träningen. Jag ska rikta in mig helt mot styrkelyft nu.
Mitt schema kommer att se ut som följande:
Tisdag: Mark, och vissa komplement till ryggen.
Torsdag: Bänk och böj.
Fredag: Mark, och komplement.
Söndag: Smal bänk och böj.
Kommer att köra explosivt och höja vikterna allt eftersom. Under dem första c:a 6 veckorna kommer jag köra 5 set och 5-6 reps.
aa ny journal, ska bli kul att följa!!...vet du vad komplementen på rygg passet kommer att vara än eller?
Lycka till!
Böj och bänk:
Bänk: Kommer inte ihåg alla set.
2*10 @ 20 kg
1*8 @ 40 kg
1*6 @ 50 kg
1*3 @ 60 kg
3*6 @ 50 kg
2*4 @ 55 kg
Böj:
1*10 @ 20 kg
1*8 @ 50 kg
1*8 @ 60 kg
1*6 @ 70 kg
5*5 @ 80 kg Ganska slut efter detta...
+ Lite hyperextensioner och magtjafs.
Kommentarer:
Gött pass, är nog fortfarnde lite sliten efter sjukdomen vilket syns på bänken ganska tydligt. Böjen kändes bra. 90 kg tar jag lätt.
Senast redigerat av Zqvirk (2007-02-08 19:47)
bergstrand skrev:
aa ny journal, ska bli kul att följa!!...vet du vad komplementen på rygg passet kommer att vara än eller?
Lycka till!
Tack, kändes bra att fixa en ny. Komplementen kommer att vara lite roddar och sånt, för att träna upp ryggen ordentligt. Kommer nog att köra mage och korsrygg efter nästan varje pass.
Nice med lite SL som kontrast till oss vanliga discotränare ;-)
Hehe, ja. Kände att det behövdes. :D
Sweet :) Du har också gått över från att träna för tjejer till att träna för din egen skull, gött!
Senast redigerat av stevebc (2007-02-08 20:43)
Nejnej, jag gör det för brudarna! Dem gillar en kramgo för tusan! :D
Jo, det är jävligt kul med SL, nu har jag ett mål dessutom, och det är gött som få.
Finns inget som får igång brudarna som blåsor i händerna och en rejäl böjröv :P
Menar det! Glöm inte fettet också! Det ska ju vara lite varmt och gosigt!
Träning:
Marklyft:
1*10 @ 60 kg
1*8 @ 80 kg
1*6 @ 100 kg
5*5 @ 110 kg
T-bar:
1*10 @ 20
2*6 @ 40 kg
2*6 @ 45 kg
Latsdrag:
1*10 @ 40 kg
2*8 @ 50 kg
1*6 @ 55 kg
1*6 @ 60 kg
Lite magtjafs...
Kommentarer:
Gött pass! Marken kändes helt OK, magnesium är the shit alltså! Lättringen i stången var också ganska grov, till skillnad från vad den var på mitt förra gym. 130 - 140 känns inte helt orealtistiskt alltså. Ska iväg till Dalarna i en vecka nu. Kul iochförsig, men trist eftersom jag precis har kommit igång med SL-träningen. Men men... Ska se om jag hittar ett gym där som jag kan träna på. Vore soft.
Senast redigerat av Zqvirk (2007-02-09 20:34)
Tillbaka efter en vecka i Dalarna. Blev tyvärr ingen träning däruppe då jag råkade klanta mig i backen och skadade svanskotan. Ramlade i onsdags, idag har jag fortfarande ont. Inte lika ont, men nogväl ont. Förrut kunde jag knappt sitta ner, så jag fick ligga på mage. Får hoppas på att jag ska kunna träna imorrn. Håller tummarna.
Ajj, synd. Svanskotan är inge bra ställe att skada sig på.
Välkommen tillbaka i alla fall. Och lycka till med träningen nu.
Nej, det är det inte och det har jag fått erfara nu också. :D Jag är taggad att komma igång igen!
Zqvirk skrev:
Nej, det är det inte och det har jag fått erfara nu också. :D Jag är taggad att komma igång igen!
Ajaj..va du ligger efter nu;) good luck mate
Jag ligger efter som FAN! :P
Bänk och böj (var det tänkt iaf)
Smalbänk: Lätt och explosivt.
2*10 @ 20 kg
2*6 @ 40 kg
3*5 @ 45 kg
Böj:
1*10 @ 20 kg
1*8 @ 50 kg
1*6 @ 60 kg Funkade inte, för ont i svanskotan... HELVETE!
Blev ledsen och gick och lekte lite med lårcurlen. Körde lite korsrygg också.
Kommentarer:
Skitpass. Jävla svanskota! Den måste sluta göra ont! Jag har böjabstinens. Men skönt att få komma ner till gymmet och träna lite grann iallafall.
Träning idag... Svanskotan fortfarande åt helvete så jag kunde inte köra mark som det var tänkt.
Så jag bösade runt lite och körde lite i några ryggmaskiner och så. Trist...
Fick reda på att det är klubbmästerskap den 10:e mars, ska se om jag kan vara med på det. Då kommer det att bli maxningar. Trevligt, trevligt.
Nu ska jag trösta mig med semlor, Battlefield 2 och eventuellt lite greppträning.
Senast redigerat av Zqvirk (2007-02-20 19:29)
Zqvirk skrev:
Nu ska jag trösta mig med semlor, Battlefield 2 och eventuellt lite greppträning.
Mmm *avundsjuk* :D
Btw har du nya battlefield 2142 ?!
Nej, jag har inte det. Lirar det gamla hederliga BF2. Har prövat demot till 2142, men jag gillade inte det.
Bänk och böj.
Bänk: Lätt och explosivt.
2*10 @ 20 kg
1*8 @ 40 kg
1*5 @ 45 kg
5*5 @ 50 kg
Böj:
2*10 @ 20 kg
5*6 @ 60 kg
Diverse komplementövningar också...
Jaha, då var det träning igen. Och svanskotan är fortfarande elak mot mig. Därav den lätta böjen.
Mark.
Mark:
1*10 @ 60 kg
1*8 @ 80 kg
3*6 @ 90 kg
Massa annat bjäfs också, orkar inte skriva upp det.
Ganska bra pass, tog det lungt i marken men jag känner mig jävligt svag i marken, men det är nog för att lyften inte blir explosiva iochmed min svanskota fortfarande är ond. Men vi räknar med att vara återställda på tisdag.
Den dagboken ska följas :)
Trevligt! Alltid kul med folk som följer ens dagbok.
Smal Bänkpress:
3*5 @ 50 kg
2*5 @ 52.5 kg
Böj:
5*5 @ 80 kg
Lite annat bjäfs också.
Gött pass! Äntligen kan jag böja igen! Världen ler mot mig, änglar sjunger och allt sådant. Kunde nog kört tyngre, men ville ta det lite lungt eftersom jag fortfarande kände av svanskotan. 2 veckor utan vettig träning känns. Allt var så tungt de 3 första seten. Den smala bänken var också skön, har börjat köra med handledslindor eftersom mina stackars handleder är lite gnälliga ibland.
Från och med nu skriver jag bara arbetsvikterna.
Jadu, marken såg inget vidare ut ;) men du kommer nog tillbaks till de tresiffriga vikterna snart ;D