Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Hej. Är det nån som har ett enkelt recept på en bakelse som inte behöver vara i ugnen eller nåt?
MVH Lisette
Fixade bättre rubrik//Honn
Senast redigerat av Honn (2007-02-28 22:48)
Bakelse och bakelse, men havrebollar (eller chokladbollar kanske det heter) behöver inte ugn i alla fall. Bara att gegga ihop smör, kakao, havregryn, socker, kaffe och vad mer det brukar vara och sen låta stå kallt.
Melea skrev: och vad mer det brukar vara
Kokosflingor! Mums... :D
rulla dem i kokos såklart ja! tack, att jag glömde bort det viktigaste...
Njaa, det viktigaste? "Här har Du en näve kokosflingor!" "Mmm...lite torrt?" Men det är gott på chokladbollarna. Chokladbollar är en av mina svagheter. :)
Mvh
Ett recept jag fått av en bekant. Blir sanslöst gott. Måste iofs kokas, så den kanske inte räknas.
Docinhos de chocolate (Chokladkyssar)
en burk kondenserad mjölk
en tesked margarin eller smör
en halv påse riven kokos
Blanda allt i en kastrull (gärna med teflonbotten) och kokar tills den blir tjock (5-10 min) och tills den börjar släppa från botten av kastrullen, då är det klart !!! (Obs! Rör hela tiden, annars bränns det!). Låt svalna innan du börjar rulla dem. Sen smälter man mörk choklad (i mikro eller i vattenbad) och doppar kokosbollarna i och ställer in i kyl för att stelna.
Jag brukar göra mina chokladbollar med kesella i! :P
Honn skrev:
Ett recept jag fått av en bekant. Blir sanslöst gott. Måste iofs kokas, så den kanske inte räknas.
Docinhos de chocolate (Chokladkyssar)
en burk kondenserad mjölk
en tesked margarin eller smör
en halv påse riven kokos
Blanda allt i en kastrull (gärna med teflonbotten) och kokar tills den blir tjock (5-10 min) och tills den börjar släppa från botten av kastrullen, då är det klart !!! (Obs! Rör hela tiden, annars bränns det!). Låt svalna innan du börjar rulla dem. Sen smälter man mörk choklad (i mikro eller i vattenbad) och doppar kokosbollarna i och ställer in i kyl för att stelna.
Im greatly impressed. Vardagslyx
Haha, sämsta rubriken någonsin. Gör om, gör rätt.
Havrebollar och chokladbollar är ju väldigt gott
Madball skrev:
Haha, sämsta rubriken någonsin. Gör om, gör rätt.
Havrebollar och chokladbollar är ju väldigt gott
gör om, gör rätt
har du tagit den repliken från ica reklamen?