Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 3 4 5 6 7 … 9  

VIA DOLOROSA - min träning, mitt lidande

Registrerad: 2004-10-28
Webbsida

Jodå, delaktig var/är du defenitivt. Flurry avundas nog dina fettpredikarresultat!

Utförde inte mätningen själv, nej. Det skulle nog inte gå, när jag är så otroligt orörlig. Och, jo, nu när fettvikten börjar bli rimlig så är reduceringen inte så viktig längre. Sedan är fettvikten ganska betydelsefull nog, eftersom jag är relativt skadebenägen och min löpteknik ändras helt synligt av för mycket ballage.

Webbsida

Vecka 15:

Måndag: VILA
Tisdag: Styrketräning - helkroppspass - 105 min
Onsdag: Löpning - 14 km - distanspass - 78 min
Torsdag: Löpning - 7 km - tempo - 37 min
.............Styrketräning - axlar, underarmar, obliques - 60 min
Fredag: Fotboll - match - 70 min
Lördag: VILA
Söndag: Löpning - 6 km - intervaller - 42 min
.............Styrketräning - helkroppspass - 90 min
-------------------------------------------------------------
Totalt: 482 min (Löpning 157 min, Styrketräning 255 min, Fotboll 70 min)

Det dåliga vädret har förhindrat cykling, och stress och trötthet tog varsin dag. Under årets tredje klenaste vecka har träningspassen dock varit ganska effektiva, men vilan kunde nog ha utnyttjats bättre. Det mest positiva under veckan är att benen verkar ha klarat av den högre intesiteten i löpningen. Nästa vecka erbjuder bättre väder och nya delar till cykeln, vilket lär betyda många sköna tramptag. Har också vägande skäl att fixa vågen.

Senast redigerat av Jesus (2007-04-22 19:30)

Webbsida

Krasslig sedan i söndags. Antog jag var något unken och fadd efter två aftnar salongsberusning, så jag valde att löpa intervaller, men efteråt frös jag kraftigt. Jag beskyllde vind och kyla - den grönländske Horn-Per - och begav mig med feberfrossa till gymmet för ett helkroppspass. The end of this story var ont i pumpen, illamående och yrsel och hantlar som drämde i golvet. Jag avbröt. Nu har jag alltså varit sjuk och klen sedan dess, men idag, kanske, återuppstår jag på den tredje dagen. Ska bara försöka lista ut vad som är mer skonsamt: en återhållsam tur på nyfixad cykel eller ett helkroppspass á la 5 x 6.

Senast redigerat av Jesus (2007-04-25 08:32)

Från: Gamla synder på "Webbsida"
Registrerad: 2006-08-27
Webbsida

Nä, skititråkigt! Undra också varför "man" gör sådär... Själv var jag i sjukdomspsykos för några veckor sedan, stack ut och sprang, helt övertygad om att jag visst var frisk och kry. Sen sotter man där, klen och eländig. Lite positivt kan det ändå vara, efteråt. Citat myself den tredje sjukdagen: "SJUK och samtidigt så sjukt motiverad = skit! Satan vad jag ska springa och träna, snart.."

Tycker du ska cykla. Sen. :)
Lite frisk luft måste vara skonsammare än gym-damm...

Från: medelklasshelvetet
Registrerad: 2006-11-14
Webbsida

Nu, Jesus, vilar du en dag till!

Webbsida

Jo, tror det blir så.

Registrerad: 2006-08-28

Bättre att vila en dag för mycket än en för lite.

Webbsida

Endera är förkylningen över, eller så har jag satt grunden för en ny. Cyklade drygt två timmar, men i försiktigt tempo och varmt klädd. Skönt med bibehållet tryck i däcken, spänst i växlingen och med ljudlös framfart. Kanske besöker jag gymmet senare ikväll.

Webbsida

Fotbollsmatch: kände mig ganska sjuk och spelade sämre än någonsin, men gjorde ett mål och assisterade två, samt 4(!) (feldömda) offside-mål. Fyra stora stop ljuv humlebeska efteråt.

Edit: haha! låter ju som ett sökande efter bekräftelse.

Senast redigerat av Jesus (2007-04-27 23:41)

Webbsida

Jag bekräftar att du är lika mycket iller som jag, och det är väl jävligt onödigt att slösa tuffa löppass och många mil på cykeln för att jaga boll när du känner din o-kry?! Hade väl räckt med ölen... :P

Nämenvafan. Se till att krya nu så att träningen blir nyttig för dig igen :)

Webbsida

Jamenvafan. Jag borde helt klart ha låtit bli: Bättre kry än iller fäkta! Varken matchen eller laget ville vänta på tillfrisknandet, men idag känner jag mig dock bättre, och ska kanske ta en tur på cykeln om bara kulingen mojnar.

Webbsida

Frisk och nykter med fotboll på dagordningen. Seger med 1-0, och jag gjorde målet. Vårt nyförvärv från Örebro SK är duktig och det är enkelt att spela med honom. Tillsammans har vi stått för fem mål under två matcher. Dagens otur är stukad vrist, svarta tånaglar och dubbelsidig vadkramp. Hoppas kroppjäveln läker snabbt.

Registrerad: 2006-08-17

Grattis till vinsten! Själv slutade jag med fotboll redan efter ett par år på knattenivå. Kändes inte så skoj att inte ens kunna sätta bollen i öppet mål... Så jag ser verkligen upp till dem som har förmågan att hitta rätt ;) Jag hoppas också att du blir bra snart. Stukningar och kramper är inte kul att dras med. Drick mycket och håll cirkulationen uppe så ska det nog lösa sig!

Webbsida

Grattis till segern får man väl säga.

Webbsida

Man får väl lov att tacka! Och kramperna höll på så pass länge att mina stackars vadmuskler fortfarande är oerhört ömma. Igår skadade jag dessutom synen då jag markade bakom en fet sterioidnasse som knäböjde. Tvi vale!

Webbsida

Jesus skrev:

Man får väl lov att tacka! Och kramperna höll på så pass länge att mina stackars vadmuskler fortfarande är oerhört ömma. Igår skadade jag dessutom synen då jag markade bakom en fet sterioidnasse som knäböjde. Tvi vale!

Haha! Kan se det framför mig. Akta dig för roidragenassar!

Webbsida

Jesus skrev:

Ha hahh ahaa. Sådär känner jag ju alltid då jag inträder i ett gym! De flesta framstår som feta steroidnissar när de lyfter skrot i samma rum som jag XD

Webbsida

Läkte min lekamen med att ta ett mobilt spinningpass i skärgårdsmiljö, bland sippor och tussilago. Skulle jag ha en stationär cykel skulle cykling inomhus, gärna på gym bland rultiga damer, vara att föredra. =D

Webbsida

Kallt och blåsigt men ändå 104km avverkade på cykeln: omkring 60km i grym motvind, 20km på grusväg så medelhastigheten på 26.5km/h får godkänt med tanke på den senaste tidens motgångar.

Webbsida

Jesus skrev:

Läkte min lekamen med att ta ett mobilt spinningpass i skärgårdsmiljö, bland sippor och tussilago. Skulle jag ha en stationär cykel skulle cykling inomhus, gärna på gym bland rultiga damer, vara att föredra. =D

Varför är det alltid på gymmen man ser den mest tama konditionsträningen?

Webbsida

Jag kan nog förstå konditionsträning inomhus om man bor i Chungking eller Tokyo eller nån annanstans var det faktiskt är svårt att ens hitta en park att springa i, men annars tycker jag absolut att löpning och cykling är roligare utomhus. Favoriten är att ta bilen til gymet för att gå på rullbandet. Men något svar på din fråga har jag inte: varför det är lättare för många att motionera inne vet jag inte.

Webbsida

Jesus skrev:

Jag kan nog förstå konditionsträning inomhus om man bor i Chungking eller Tokyo eller nån annanstans var det faktiskt är svårt att ens hitta en park att springa i, men annars tycker jag absolut att löpning och cykling är roligare utomhus. Favoriten är att ta bilen til gymet för att gå på rullbandet. Men något svar på din fråga har jag inte: varför det är lättare för många att motionera inne vet jag inte.

Jag vet! När jag sitter på innecykeln och piskar tanter till schlagerlåtar så är det helt enkelt så att de inte skulle trampa ett enda tramptag om de inte hade en grupp och en ledare som "tvingade" dem. Det är en anledning. När jag själv sitter och vevar inomhus är det oftast för att göra det under kontrollerade former. Belastningar, intervaller, osv. Vågar inte köra sånt utomhus, blev ju liksom överkörd när jag bara försökte korsa ett övergångsställe när jag hade grönt ljus...

Men välbefinnande-cykling och -löpning och långa lugna långpass måste man fan köra ute. Se 4timmar spinning eller 2,5tim löpning på löpband i gym... FY SATAN!

Webbsida

Du har säkert rätt att det kan medföra en känsla av att de måste genomföra ett pass när nån fröken står och väsnas. Att trafiksäkerheten också är bättre är inte att glömma - det är faktiskt jobbigt att cykla racer i stan - men jag tror inte många nybörjare tänker på det. "Tanterna" håller väl inte på med intervaller, eller?

Webbsida

Jesus skrev:

Du har säkert rätt att det kan medföra en känsla av att de måste genomföra ett pass när nån fröken står och väsnas. Att trafiksäkerheten också är bättre är inte att glömma - det är faktiskt jobbigt att cykla racer i stan - men jag tror inte många nybörjare tänker på det. "Tanterna" håller väl inte på med intervaller, eller?

Ha ha, så sant, att tanterna inte kör intervaller på sina cyklar med cykelkorgar. Men i spinningsalen körs det ju lite intervallformer och belastningsökningar å sånt. Även tanterna! Lite effekt och svett vill vi ju ha =)

Webbsida

19km branta backar och kuling, 31.2km/snitt + 8km uppvärmande transport. Jag antar att den här rundan, Åbo - Hirvensalo - Maanpää - Åbo, kommer att utgöra en variant av tempo, så, eccoti finalmente, här är bottentiden.

Senast redigerat av Jesus (2007-05-06 18:34)

Sidor: 1 … 3 4 5 6 7 … 9  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB