Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 41 42 43 44 45 … 51  

Aint Over Till Its Over

Från: Stockholm
Registrerad: 2006-10-11

Hur ser ditt matintag ut efter träning cross?  (tänker specifikt då du tränar på kvällen, efter jobb)
Vad brukar du käka?,
ungefärliga mängder?
(vet att du inte räknar kcal under bulk, men mellan tumme och pekfinger)
samt vad dricker du till maten?

Ex.
Du tränar kl. 18.
Gainer (18:10) hur stor? vilka kosttillskott?
Middag (19:00)  (käkar du dig mätt? proppmätt?  halvmätt?)
Kvällsmål?  när?, vad?

Behöver lite referensramar angående det jag skrev om i min tråd för någon månad sedan.. om aptit och kost.

Tack på förhand.

Så här brukar det se ut för min del:

Xtend 2-3 skopor + 25g Malto dirket innan träning
Träning ca 2h
Xtend 2-3skopor + 25g Malto direkt efter träning

Sen beror det lite på men sist har det blivit så här:
Direkt när jag kommer hem käkar jag en proteinbar a 400 kcal för att sen duscha och fixa middag. Middagen brukar vara relativt stor tex ngn köttgryta med bulgur motsv. Jag varken väger eller mäter upp maten utan ser till att äta en ordentlig portion utan att bli kräkmätt. Senare frammåt natten blir det antingen en shake Double-Pro medmjök eller polarkaka med lax/leverpastej motsv. Tanken är att fokusera på proteinet och inte att överäta utan sluta äta när man är mätt. Är man hungrig så äter man riktigt mat, inget godis eller liknande.

Btw, morgonvikt på 83,7kg

Från: Sundets pärla
Registrerad: 2006-07-30

Kom igen nu, sleva bilder ;D

Hehe, ok ok de ska upp. Idag eller i morgon får det bli.

Registrerad: 2005-02-04

Tack för ditt svar om mat Cross.

Slänger upp lite mer frågor till coachen...
Vill ta det lite lugnt med kvällsmålet för att undvika att lägga på mig.
Har kört på lite kesella med bär eller proteindrink med ca 1dl lättmjölk. Räknade att jag får i mig 15-20g protein, några ynka gram kolisar och minimalt med fett.
Det borde väl vara ett rätt så bra kvällsmål?

Sen håller jag helt med dig om samt tillämpar det du skriver om att man inte skall äta sig proppmätt.
Sveper man en rejäl gainer efter träningen samt äter en stabil middag med mkt protte och en del kolisar, lite nyttigt fett, (kanske 600-700 kcal) så borde det väl vara tillräckligt för att bygga muskler så länge man håller dagstotalen på ett överskott av 300-500kcal?

Frukosten, mellis och lunch käkar jag mig redigt mätt.

Har kört på lite kesella med bär eller proteindrink med ca 1dl lättmjölk. Räknade att jag får i mig 15-20g protein, några ynka gram kolisar och minimalt med fett.
Det borde väl vara ett rätt så bra kvällsmål?

Tycker att det ser bra ut näringsmässigt och är säkert inte helt dumt mot smaklökarna =).

Sen håller jag helt med dig om samt tillämpar det du skriver om att man inte skall äta sig proppmätt.
Sveper man en rejäl gainer efter träningen samt äter en stabil middag med mkt protte och en del kolisar, lite nyttigt fett, (kanske 600-700 kcal) så borde det väl vara tillräckligt för att bygga muskler så länge man håller dagstotalen på ett överskott av 300-500kcal?

Så länge som man fokuserar på att äta bra mat så minskar ju risken för att man sätter i sig 500+ kcal av sötsaker och annat skräp. Nu har jag vägt mig de senaste dagarna och sett jag vikten sprungit iväg till dryga 84kg. Jag tror att man får se upp lite med aptiten så här efter en längre deff. I mitt fall är det proteinbarsen som är så satans goda men ger ändå en 400 kcal per bar. Blir lätt att man överäter då även om det är bra kalorier.

WHERE THE FUCK IS THE PICS!?!

Hehe, where the fuck ARE the pics om jag får be ;)

Drog man på mig en redig förkylning då. Har varit nästan helt utslagen sedan i torsdags så nu på lördagkvällen tror jag att var kulmen är nådd (peppar peppar...)

Så efter mycket om och men: Här är bilderna. De är tagna efter en viktuppgång på 1,5kg efter deffen så vikten på bilden är vid 83kg. Ljuset är väl sådär men det var det bästa som gick att uppbåda i lyan.

http://img175.imageshack.us/img175/7296/dsc8094cl5.th.jpg

http://img87.imageshack.us/img87/117/dsc8095dx9.th.jpg

http://img128.imageshack.us/img128/6889/dsc8097ah4.th.jpg

http://img230.imageshack.us/img230/1453/dsc8100eg5.th.jpg

http://img379.imageshack.us/img379/2694/dsc8105gl6.th.jpg

http://img261.imageshack.us/img261/6976/dsc8106mt5.th.jpg

http://img147.imageshack.us/img147/7222/dsc8109dq8.th.jpg

http://img136.imageshack.us/img136/8996/dsc8110ta3.th.jpg

http://img48.imageshack.us/img48/4117/dsc8118bj8.th.jpg

Aja, jag är glad jag kan göra mig förstådd på engelska iaf ;D

Ser bra ut! Armar och bröst ser ut att ligga bra till.
Lats och rygg gör sig inte riktigt förtjänt av poseringen känns det som.
Blir till att träna mer latspread posering i sovrummet ;)

Kul att äntligen få se bilder på legenden ;-)

Håller med henke.
Spontant tycker jag du ger ett "biffigt" intryck på den första bilden framifrån.
Axlar och bröst har bra definition och volym. Man lägger även märke till biceps.
Din armar faktiskt var betydligt större än jag trodde (...menade du ospända när du sa 35cm i omkrets?).
Midjemått, magrutor och defnition är riktigt bra.

Ryggen har sjukt bra definition men behöver piskas för att få mer volym och tjocklek (framförallt i mellersta partiet).

Benen står sig bra i jämförelse med övriga kroppen. Droppmuskeln på låret är riktigt bra.
Eventuellt (svårt avgöra utifrån bilden) kan övre vadmuskeln behövas piskas lite mer eftersom den nedre (soleus) är så pass bred.

Mycket bra jobbat Cross!

35cm armar? va? Det kan ju dock inte stämma haha.. inte spända iaf.

Tack grabbar! Alltid kul att få positiv respons och konstruktiv kritik på bilder man lägger upp.

Mätte armar nu igen för säkerhets skull och efter mycket plittande fram och tillbaka fick jag till en omkrets på 38cm (spända dvs) så det var ju positivt. jag har alltså växt med hela 3cm i omkrets på tre veckor! ;)

Kul att äntligen få se bilder på legenden ;-)

Måste vara för att jag är i gott sällskap ;)

Ser bra ut! Armar och bröst ser ut att ligga bra till.

Spontant tycker jag du ger ett "biffigt" intryck på den första bilden framifrån.
Axlar och bröst har bra definition och volym. Man lägger även märke till biceps.
Din armar faktiskt var betydligt större än jag trodde (...menade du ospända när du sa 35cm i omkrets?).
Midjemått, magrutor och defnition är riktigt bra.

Tack! Lite disco är man ju trots allt =P

Lats och rygg gör sig inte riktigt förtjänt av poseringen känns det som.
Blir till att träna mer latspread posering i sovrummet ;)

Ryggen har sjukt bra definition men behöver piskas för att få mer volym och tjocklek (framförallt i mellersta partiet).

Hehe tack. Latspreaden är verkligen sanslöst svår tycker jag. Hur jag än spänner och drar ut känns det bara som att jag får Quasimodo puckel på ryggen och ingen vidd.
Håller helt med dig MM på att mellersta/nedre elen behöver mycket av allt. Frågan är bara hur jag ska få till det? Känns som att jag laggt till mycket i träningen men det kanske är fel övningar? Har du/ni några övrningar som tar bra på mellersta delen av ryggen?

Benen står sig bra i jämförelse med övriga kroppen. Droppmuskeln på låret är riktigt bra.

Håller med. Dessutom upplever jag att bilden på benen inte är rättvis men kul att de iaf inte släpar efter bedrövligt vilket det annars kan kännas som ibland.

Eventuellt (svårt avgöra utifrån bilden) kan övre vadmuskeln behövas piskas lite mer eftersom den nedre (soleus) är så pass
bred.

Hmmm, det var som fan. Hur träffar men övre vadmuskeln? Är det sittande vadpressars som gäller?

Mycket bra jobbat Cross!

Det värmer en krigares själ.

Från: Umeå/Jönköping
Registrerad: 2006-05-09

Bra deff Crosstjeck!! tycker att det ser proportionerligt och bra ut. Kul med benbilder också.

Jag tror att det är alla former av vadlyft så som vadpressar o dylikt som bygger på gastronemus (övre eller snarare den som ligger ytterst). Sittande vadpressar tror jag prickar soleus mer, men vadträning överlag så jämnar de väl ut sig, lite väl optionani i mina ögon att försöka prickskjuta dem två olika.

Mellersta nedre ryggen borde marklyft och alla former av roddar bita rätt bra på :)

Lycka till med finslipningen av ett redan bra bygge! Vad är det för årgång på dig?

Håller helt med dig MM på att mellersta/nedre elen behöver mycket av allt. Frågan är bara hur jag ska få till det? Känns som att jag laggt till mycket i träningen men det kanske är fel övningar? Har du/ni några övrningar som tar bra på mellersta delen av ryggen?

Jag kollade lite snabbt på dina två senaste träningspass.

PASS1

Stångrodd ss (hantellyft åt sidan)
60kg x 8 ss (10kg x 10)
65kg x 8 ss (10kg x 10)
62,5kg x 8 ss (10kg x 10)
62,5kg x 8 ss (10kg x 10)

Chins:
+20kg x 8
+20kg x 7
+20kg x 6
+20kg x 6 –fail

PASS 2

Marklyft:
20kg x 10
50kg x 8
60kg x 8
60kg x 8
70kg x 8

Raka crunches ss Ryggreningar:
20 - (+25kg x 8)
20 - (+25kg x 8)
20 - (+25kg x 8)
20 - (+25kg x 12)

Tycker du har bra variation och setmängd i ryggpassen. Att du är stark i chins fattar jag nu när jag ser ryggen (översta latsen är breda).
Den enda invändningen jag har är att du bör ersätta ryggresningar (som inte är någon volymövning) med latsdrag och sittande rodd (se bilden:  http://www.muscles.se/wp-content/upload … elrodd.gif).

Min hypotes är att du bör jobba med muskelkontakt inom volymintervallet och splitta ryggträningen i en "övre" ryggdag (latsdrag/chins) och en riktigt tung "nedre ryggdag" (sittande rodd, marklyft, skivstångsrodd).

Hmmm, det var som fan. Hur träffar men övre vadmuskeln?

Stående vadpress.
Men de kör du redan. :-)
Jag kollade lite extra på bilden en gång till och som sagt, det är svårt se utifrån den vinkeln du står. Det man kan konstatera är att soleus är riktigt go och bred. Det ska du vara glad för.
Fortsätt som du gör och kör stenhårt på stående vadpressar (testa variera med vadpressar i smith emellanåt) så kanske övre vadmuskeln kommer ikapp.

EDIT:
Såg att du endast gainat 1,5kg sedan deffen. Hur i h*v#.. *svär*..
Fatta jag är avundsjuk på dig, Coffe och henke som har så lågt BF.
Nåväl.. nån ska ju vara tjockisen i gänget...

Senast redigerat av Musicman1 (2008-09-07 19:35)

Från: Karlstad
Registrerad: 2005-12-18
Webbsida

Det ser bra ut du! Den spontana tanken som dyker upp är att du är grov och biffig! Riktigt schysta biceps, jag tycker 38 cm låter lite.

Det ser bra ut du! Den spontana tanken som dyker upp är att du är grov och biffig! Riktigt schysta biceps, jag tycker 38 cm låter lite.

Tack tack! Man blir nästan rörd av alla positiva kommentarer =)

Bra deff Crosstjeck!! tycker att det ser proportionerligt och bra ut. Kul med benbilder också.

Tack. Kommentaren om proportionerna är glädjande!

Mellersta nedre ryggen borde marklyft och alla former av roddar bita rätt bra på :)

Lycka till med finslipningen av ett redan bra bygge! Vad är det för årgång på dig?

Hehe, verkar som att du och Musicman är av samma åsikt (se ovan). Ska gå igenom träningschemat och pula om lite. Mer massa på resten av ryggen vore mumma! Årgång? 80:a så 28 glada år har man hunnit bli. Räknas väl troligtvis som en av gubbarna på det här forumet ;)

Tycker du har bra variation och setmängd i ryggpassen. Att du är stark i chins fattar jag nu när jag ser ryggen (översta latsen är breda).
Den enda invändningen jag har är att du bör ersätta ryggresningar (som inte är någon volymövning) med latsdrag och sittande rodd (se bilden:  http://www.muscles.se/wp-content/upload … elrodd.gif).

Min hypotes är att du bör jobba med muskelkontakt inom volymintervallet och splitta ryggträningen i en "övre" ryggdag (latsdrag/chins) och en riktigt tung "nedre ryggdag" (sittande rodd, marklyft, skivstångsrodd).

Jag gillar hur du tänker Musicman! Är helt med dig på valet av övningar och att lägga in det som en "övre" och en "nedre" dag för ryggen. Dessutom passar det ju utmärkt in i mitt schema! Ser redan fram att börja bygga en ryggtavla som heter duga. Grymt bra och konstruktiv imput.

Från: Karlstad
Registrerad: 2005-12-18
Webbsida

Crosstjeck skrev:

Årgång? 80:a så 28 glada år har man hunnit bli. Räknas väl troligtvis som en av gubbarna på det här forumet ;)

Vi är några stycken 25+ iaf, Music är väl också lite halvgammal har jag för mig, själv så är jag av modell -81.

Musicman1 skrev:

Hehe, du väger väl mindre än jag nu. Mina magrutor är inte mycket att hurra för. Vintern är snart här i alla fall så skitsamma. Hellre stark än rippad!

Ah, det har du rätt i Musicman är väl 29?

Musicman1 skrev:

Hehe oroa dig inte. Bilderna togs ju typ är 2 veckor sedan och jag pendlar nu glatt mellan 83,5kg och 85kg... Inte jättelätt att bulka långsamt liksom...

Fan...
jag är inte bara fetast...
..jag är äldst också
(fyller 30 om några månader)

Från: medelklasshelvetet
Registrerad: 2006-11-14
Webbsida

Riktigt bra jobat Crosstjeck! Grattis!

Fan...
jag är inte bara fetast...
..jag är äldst också

Haha, grattis! ;)

Johanw: Tack!

Från: medelklasshelvetet
Registrerad: 2006-11-14
Webbsida

jag skrev "jobat". hahaha
Bra gunzz måste jag dessutom tilläga. Kör nu lite shrugs bara så blir helhetsintrycket ännu grymmare!

Crosstjeck...

Du har kört en hel del superset och triset senaste tiden.
Hur upplever du återhämtningen efter träningspassen?

Jag har läst att Dropset ska ligga bakom höga halterna av kortisol i kroppen och därför användas sparsamt. Men ingen studie jag sett pekar på att kortisolhalterna ökar nämnvärt extra av superset i jämförelse med att man kör vanligt.

Har du hört nått annat?
Kör själv mkt superset och tycker det gör att man kan "knöka in" mer i passen. Vill dock inte göra det på bekostnad av överträning (vilket troligtvis inte är fallet heller).

Senast redigerat av Musicman1 (2008-09-10 11:53)

Du har kört en hel del superset och triset senaste tiden.
Hur upplever du återhämtningen efter träningspassen?

Jag upplever faktiskt inga problem alls med återhämtningen mellan passen. Nu har jag iof inte kört så länge men trots att jag dessutom kastat in en del löpning har det fungerat bra. Det är dock ngt jag håller ögonen på eftersom träningsmängden ökat ganska markant genom användadet av super- och triset. Ett pass blir ju ca 35-45 set totalt sett.

Jag har läst att Dropset ska ligga bakom höga halterna av kortisol i kroppen och därför användas sparsamt. Men ingen studie jag sett pekar på att kortisolhalterna ökar nämnvärt extra av superset i jämförelse med att man kör vanligt.

Har du hört nått annat?

Inget jag känner till faktiskt. Endast läst det du nämnde om ökad halter tillväxthormon m.m. av superset.

Ok.
Gött höra!

Då är det bara tuffa på. Känner att man får ett jä-la tempo och skön intensitet i passet när man kör superset. Blir mer effektivt.

Sidor: 1 … 41 42 43 44 45 … 51  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB