Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
90kcal för mjölk i kaffet? Det blir ju i runda slängar strax över 2dl om du använder lättmölk. Antingen dricker du sjukt mycket kaffe eller så har du alldeles för mycket mjölk i det ;)
Haha, jo det är en del. Dels dricker jag säkert minst 4 rediga koppar med en del mjölk i och det kanske inte blir 90 kcal men det känns som att jag fuskar om jag inte klämmer till ordentligt på den biten. Eller så ska jag ha i mer kaffe i mjölken... ;)
Senast redigerat av Crosstjeck (2008-06-10 19:30)
Det är bra att du tar i rejält med kcal-beräkningar, Cross. Jag tror du kommer se en rejäl skillnad närmsta veckorna i viktnedgång bara du tuffar på som du gör.
Jag är själv förtjust i kaffe och undrar lite försiktigt hur mjölken, dvs. om jag dricker kaffet fristående mellan måltider, påverkar insulinutsöndringen?
Själv så har jag börjat tänka lite mer på att skippa mjölk i kaffet när jag dricker min kvällskopp (ca. 1-2 timmar efter middagen).
Men det kanske är overkill? dvs. överdrivet noggrant räknande(?)
om jag dricker kaffet fristående mellan måltider, påverkar insulinutsöndringen?
Det har jag inte hört att det ska göra men kanske? Sen är kaffe på jobbet lite av en nödvändighet. Man blir piggare samtidigt som hunger stillas och man får i sig någonting gott!
Dagens pass:
+ PB i chins
+ liten ökning i bicepscurlen
– Så satans varmt i gymmet. Länge sen det droppade svett från näsan när man kör.
Uppvärmning 10 min på crosstrainer
Cuffar:
2kg x 15
2kg x 15
Bänkpress:
90kg x 7
90kg x 7
90kg x 7 (forced)
90kg x 7 (forced)
Testade att köra knäböj med stång idag för att öva in rörelsen. Teknikmässigt gick det bra men fan vad ont jag fick i knät. Tur att kiropraktorn sa att det var ok att köra "genom" smärtan.
10
10
10
Chins:
16 - PB
10
8
Haha, 16? Det var som fan. Klart har man tappat 5kg så går det ju lite lättare =D
Fri vader
25
20
Axelpress:
22,5kg x 8
22,5kg x 8
22,5kg x 8
22,5kg x 8
Strikta Dips:
12
10
10
10
Bicepscurl:
42,5kg x 8
42,5kg x 8
45kg x 8
Sen hade jag verkligen ingen ork kvar =(
Damn! 16 chins är fanimej inte illa. Nu måste jag ju öka lite så man inte hamnar allt för långt efter ;)
Grattis!
Nu måste jag ju öka lite så man inte hamnar allt för långt efter ;)
Det måste du ju verkligen ;)
Morgonvikt: 85,5kg
Känns bra att inte "rebound" effekten från gårdagens bottennottering blev så stor. Nu är det bara att fortsätta resan nedåt. Tuff tuff, tuff tuff =)
Fina siffror i senaste träningspasset.
16 i chins är grymt!
Man tackar, man tackar. Tänk om man kunde klippa 20 chins efter att hela deffen är slut. Det vore nått... 2-0.....
Lillsyrran tog studenten idag så det blev en del småfulingar men jag klarade mig rätt bra. "Middagen" och dagens intag efter lunch (totalt 1000 intaget efter lunch) blev 3 små snittmackor, en tallrik med rostbiff lufttorkad skinka några kex med ost, 3 riktigt smala tårtbitar, 3 glas skump och en liten snaps på slutet. Inga guldstjärnor men inte eller katastrof som det kunde blvit. Nu är jag vrålhungrig så 30 g Protte kommer sitta fint.
Morgonvikt: 86kg
Rebounden uppåt fortsätter så sakta. Idag blir det målande och meckning med nya surroundsystemet så träningen skjuts till på fredag innan jag sticker iväg på tjänsteresa till Cypern. Får se om man kan riva av några pass där nere också.
Strongt gjort av dig att hålla emot så pass med godsakerna under din syrras student.
Tycker du har en sund synd på träningen crosstjeck. Man måste få leva lite också och inte vara för binär. Har själv mkt att lära från dig på den fronten.
Gällande vikten så är det säkerligen vätskebalansen som gör att morgonvikten pendlar. Brukar själv pendla mellan 0,5-1,5kg var och varannan dag.
Gällande vikten så är det säkerligen vätskebalansen som gör att morgonvikten pendlar. Brukar själv pendla mellan 0,5-1,5kg var och varannan dag.
Säkerligen. Men tänk vad mycket enklarde det skulle vara men en jämn vätskebalans och viktnedång. Att tappa 150g per dag linjärt vore ju rena drömmen.
Morgonvikt: 84,9kg
Kommentar: Yes! Sub 85!!! Riktigt nice. Finns ju inte en sportmössa att jag prickar in 83 innan midsommar men kommer jag ner till 84 blir jag väldigt nöjd ändå. Med tanke på hur knackigt det gick med deffen i början så känns 4kg som en riktigt fin bedrift.
Hur är det då med formen? Nu ser jag tydliga skillnader. På armarna finns det en viss separation mellan biceps-triceps och axlarna. Dvs, jag har fått till den lilla gropen eller skåran mellan de tre musklerna (krävs självklart att man spänner sig). Brösten tycker jag har blivit MYCKET mindre men samtidigt verkar det som att fettet på sidorna börjar förvinna även om det finns en hel del kvar att ta av. Midjan har jag tappat en hel del på, inget snack om den saken. Nästa gång får jag måtta men det är iaf en ritktigt stor skillnad där. de 4 översta magmusklerna syns om man spänner sig men annars känns det som att man måste få till ännu saftigare rutor, suck. Ryggen har visat sig bära på bra mycket mer muskler än tidigare, där är jag positivt överraskad. Baksida axel kan ur vissa vinklar se brutal ut. Egentligen är hela övre halvan ganska bra. Sorgebarnet är nedre halvan. Det är som att jag inte kan få till massa på nedre delen av ryggen av ngn anledning. Antingen är det hur latsen fäster eller jag vet inte. Något att diskutera framöver hur det ska lösas. Jo och så ben och vader så man inte anklagas som disco-anhängare. Alltid svårt att se skillnad men i profil syns lite senor. Quadriceps ser ju också helt ok nr man spänner och vaderna är helt ok de också. Synd bara att man har så lurviga ben men men =)
Bilder känns det som att det blir antingen runt midsommar innan deffuppehållet eller i slutet. Kanske kommer jag att vara för otålig för att vänta till slutet av juli med att lägga bilder.
Senast redigerat av Crosstjeck (2008-06-13 09:40)
Finns inte mkt kommentera här. Går ju riktigt bra!
Tuffa på såhär så fixar du nog ca. 83 - 83,5kg innan midsommar.
Angående formen så låter det lovande.
Ser fram emot bilderna.
När det gäller bröst och axlar...
Är exakt samma sak för mig. Mina bröst har också minskat.
Dina baksida axlar är redan ökanda och alla kommentarer är överflödiga ;-)
Gällande nedre delen av ryggen så ska vi nog få fart på den till hösten. Vänta bara...
Senast redigerat av Musicman1 (2008-06-13 18:53)
Gällande nedre delen av ryggen så ska vi nog få fart på den till hösten. Vänta bara...
Haha! Var det ett hot eller löfte? ;)
Låt oss bara sägga att jag har lite tankar kring hur du genom upplägg av träning under bulken kan få ordning på ryggens nedre del.
övningar, repstal och sånt... *smider händerna*
Ben och handleder är min prioritering för hösten.
16 chins är duktigt :) är det pronerat eller supinerat grepp på dom?
Musicman: Det later mycket, mycket bra!
Nipkiss: Pronerat
Så, efter en vecka nere på Cypern avrundat med midsommarhelgen är det en vecka kvar tills det är dags för kort semester. Tänkte ta och deffa denna vecka också även om det inte kanske inte är supeopti eller kommer att gå. Vägde mig när jag kom tillbaka från Cypern och vikten visade på 84,6kg vilket kändes bra. Svälte mig iof under dagarna för att kunna äta gott på middagarna som bjöds. Men nu är jag kort tillbaka på banan och det ska bli spännande att se vad vågen visar i morgon bitti.
Blev ett improviserat pass idag som polaren fick leda. Hade noll ork och motivation, mest beroende på att jag åt på tok för lite under dagen. Klarade iof 17 chins när polaren höll tag i fötterna så att jag inte gungade så mycket men vette fan om det får räknas. de 16 jag gjorde innan var bra mycket snyggare.
Vägning i morgon bitti.
Morgonvikt: 85kg
Kör på den här veckan också så långt det går. 84kg innan veckan är slut vore fest!
Crosstjeck skrev:
Klarade iof 17 chins när polaren höll tag i fötterna så att jag inte gungade så mycket men vette fan om det får räknas. de 16 jag gjorde innan var bra mycket snyggare.
hehe... du äger mig i chins.
Jag tolkar dina inlägg senaste dagarna som att du varit ute och rest till Cypern Cross(?)
Att du inte gått upp mer i vikt!?? ...det är ju sjukt bra.
Det ger hopp till mig som ska åka till Gotland snart och leva på alkohol och snabbmat i en vecka. ;-)
hehe... du äger mig i chins.
Jag tolkar dina inlägg senaste dagarna som att du varit ute och rest till Cypern Cross(?)
Att du inte gått upp mer i vikt!?? ...det är ju sjukt bra.
Det ger hopp till mig som ska åka till Gotland snart och leva på alkohol och snabbmat i en vecka. ;-)
Hehe, du äger mig i typ allt annat så det är lungt.
Japp, jobbvecka på Cypern där det bjöds på både middagar, fotbollskvällar och mängder med god mat. Såg till att svälta mig under dagarna så gick det ganska OK sen.
Tror att du kommer klara dig bra på Gotland. 1 vecka gör mindre än vad man tror och eftersom man deffat ett tag (sjukt länge för din del) så blir du full på 3 öl =)
Låter som du haft en trevlig vecka!
Och cypern har jag hört ska vara kanon. ;-)
Det känns även tryggt att höra att din vikt hållt sig så grymt bra.
Är nämligen lite orolig för just gotlandsveckan. Sen har jag iofs 4 !!! semesterveckor kvar.
Jag kommer hålla igång med 2-3 rejäla löparpass per vecka samt mina standard 4 styrkepass (cardio efter passet ibland).
Tänkte även anamma din metod ("Crosstjecks-smyg-deff-metod" kallad hädanefter *s*) så jag svälter mig på dagarna och njuter desto mer på kvällarna.
Tänkte även anamma din metod ("Crosstjecks-smyg-deff-metod" kallad hädanefter *s*) så jag svälter mig på dagarna och njuter desto mer på kvällarna.
Haha, du är mer än välkommen! Antar att jag får kliva in på Hardcore by Musicman deffen efter ledigheten då... Om inte så för att se om den ger lika bra resultat på mig som för dig ;)
Morgonvikt: 84,9kg
Morgonvikt: 84,2kg
Haha, man kanske kommer ner i sub 84 innan semestern? Vore skönt med lite leave-way!