Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Än så länge har jag bara maxat i bänkpress och det var i våras, då var det 45 kg. Så jag får bidra med det så länge. Känns trist om mirranda ska stå ensam på listan. Om inte annat kan jag ju stoltsera med att vara den näst starkaste tjejen på forumets lista. Att det sen bara är två som deltagit behöver man ju inte nämna ;)
Jag ska försöka mig på de andra två snart. Men hur har man en aning om hur mycket man tar som mest, vad ska man utgå ifrån? Om man gör 3*10 i marklyft på 30 kilo, vad kan då ens maxvikt vara? Ungefär alltså....
Beroende på ditt grepp 40-50 kg.
stevebc skrev:
Beroende på ditt grepp 40-50 kg.
Mm, det är lite av ett problem, jag får så grymt ont i handlederna efter ett par set. Men ska man bara dra ett par ggr borde det funka ändå.
hehe nja haft dessa problem länge, lite överrörliga leder i allmänhet vilket leder till lite instabila knän. Så man blir lite försiktig bara när man tränar. Tränar mycket benpress istället, är väl mest psykiskt att det känns lite tryggare.
dags för oss flugviktare å vara me på listan ^^
Bänkpress 75
marklyft 115
Knäböj 95
sammanlagt: 285
ålder:17
Vikt:58
Längd:172
Senast redigerat av Korox (2006-09-02 23:57)
Knäböj 165 kg (200 kg)
Bänkpress 125 kg (140 kg)
Marklyft 225 kg (225 kg)
Sammanlagt 515 kg (565 kg)
Resultaten enligt denna tråds regler och i () med SL utrustning.
565 kg är på en tävling och är godkända lyft. De andra utan utrustning är svåra att bedöma då man inte har flera andra pesoners åsikt om djup/stop/sträckning.
Kroppsvikt 87,1 kg vid invägningen 1 vecka sedan.
Längd 185 cm
Senast redigerat av SWEEST (2006-09-03 13:52)
Attans! Måste ta mig till gymmet så att jag och berlinflickan kan tävla om andraplatsen på listan ;) Har aldrig bänkat (endast testat hantelpress), aldrig marklyft, men jag har iaf kört frontböj på 20 kg en massa reps och det var ganska lätt, så kanske.. 30-40 kg? haha.. jag är ruskigt svag :D
Tävlingsgodkända lyft godkänns självklart!
Eller vänta.. används speciell utrustning då så man kan ta mer? (tänker på knäböjdräkter och bänkpresströjor)
Senast redigerat av stevebc (2006-09-03 16:28)
kroppsvikt: 67
bänkpress: 107.5
marklyft: 145
knäböj: 120
räkna ihop det sammanlagda själva, jag är sliten...
Räkna själv om du vill vara med i tävlingen. Vi är inte din morsa!
(tar 5sek att räkna och det borde du ha tid med om du nu skriver ett inlägg)
Knubbis: Jag har festat/tränat tre dagar i rad. Snacka inte sliten med mig.
Ett rolig idé till den här tråden skulle vara som i fitness tävlingar lr liknande,att man dela in så de va olika viktklasser top.10. Och ha en gemensam lista som de är nu, är ju extra jobb men blir bra mkt intresantare =)
Jag orkar inte viktklasser =/ Har alltid vägt mycket. Gillar att jämföra maxstyrka hellre än relativ styrka. Jaja, det är vinden som bestämmer ;)
Haha, men så går de ju inte å tänka. måste finnas klasser =) annars skulle inte nån form av jämförelse funka. I vilken sport som helst.
Senast redigerat av Korox (2006-09-03 21:59)
Men nu är topic "starkast på hälso", inte "starkast i förhållande till sin kroppsvikt på hälso".. med andra ord.. jag pallar inte deffa ;P
Korox skrev:
Haha, men så går de ju inte å tänka. måste finnas klasser =) annars skulle inte nån form av jämförelse funka. I vilken sport som helst.
Tidigare...
http://www.halso.info/forum/p-200561.html#p200561
Får väl också lämna ett bidrag, har tränat 1 månad efter ett uppehåll på nästan ett år:
vikt: 83 kg
marklyft: 125 kg
benböj: 120 kg
bänk: 85 kg ):
summa: 330kg
Senast redigerat av greedy (2006-09-04 14:12)
Du bänkar mycket. Du bänkar mer än din kroppsvikt! Var stolt för fan :) Egentligen är det mark och böj du behöver "få upp".
jaja, jag har också festat o tränat o dessutom blivit dumpad av min tjej, men jag skriver väl upp mina siffror då. men eftersom ni inte tar hänsyn till kroppsvikt så utgår jag från när jag var som starkast o tyngst:
18 år
175 cm
kroppsvikt 70 kg
marklyft: 147.5
bänkpress: 110
knäböj: 120
summa: 377.5 kg
put me on the list
stevebc skrev:
Tävlingsgodkända lyft godkänns självklart!
Eller vänta.. används speciell utrustning då så man kan ta mer? (tänker på knäböjdräkter och bänkpresströjor)
I tävlingsammanhang används benböjdräkt och lindor. Det stabiliserar kroppen och du kan ta mer, men utan rätt teknik så kommer du inte ens ner på de godkända djupen. Samma med bänktröja, för att komma ner är en plåga och där ska ett markerat stop vara. Efter stop kan det vara svårt att komma upp och då kommer tröjan in i bilden. Den hjälper bara den första lilla att komma igång, sen är det bara råstyrka.
Så tävlingslyft är godkända av domare. Råstyrka, vem godkänner dessa? Bänkpress med studs eller med ett riktigt stop det är upp till var och en att bedöma vad de ser som riktigt styrkebesked.
Jag var iaf på gymmet igår och putsade på mitt bänkpress PB (råstyrka). Nya resultatet blev:
Knäböj 165 kg (200 kg)
Bänkpress 130 kg (140 kg)
Marklyft 225 kg (225 kg)
Sammanlagt 520 kg (565 kg)
Jag är i uppåtgående form, så inom snar framtid kan ettan vara hotad... ;)
Vikt: 75kg
Bänk: 95kg
Böj:75kg
Mark:130kg
Total styrka = 300kg
Riktigt fint marklyft! Använder du dragremmar eller klarar du av att hålla stången?
knubbis: Tråkigt med tjejen. Det finns dock fisk i sjön.
Viktklasser kommer när tid finnes.
vikt 85kg
Mark 180kg
Böj 140kg
Bänk 110kg