Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Zqvirk skrev:
Tjolahopp.
Skulle vilja uppdatera mina siffror.
Böj: 140 kg
Bänk: 82.5 kg
Mark: 180 kg
Totalt: 402.5 kg
Vikt: 69.8
Najs! Men har du glömt köra bänkpress eller?;) Nädå, bra med tanke på din vikt, men ingeting mot din mark, sjuukt bra! Böjen också!
Hehe, tack :)
Bänken är den som tar längst tid för mig att öka i. Men det är bara att kämpa vidare. :D
Update
Bänk - 90 Kg
Knäböj - 110 Kg
Marklyft - 150 Kg
Summa 350 Kg
/Jaosef
Synd att min kompis inte kan vara här och skryta, han är stark. :P
Äh skiter i om ni gnäller på mina småuppdateringar. Här har ni en i alla fall.
Bänk: 151kg
Böj: 151kg
Mark: 207,5kg
Tot: 509,5 kg. 3,5kgs ökning.
Vedad skrev:
Vedad skrev:
Vedad skrev:
Mitt första inlägg här då. Även om man skäms lite :D
Ålder: 18
längd: 183cm
Vikt: 83-85kg
Styrketränat i 4månader precis
Mark: 100kg
böj: 70kg
bänk: 65kg
Totalt: 235kg
:/
Livet är hårt.
Edit: ändrade åldern, de va inte länge sen man var 17 :)Nu 3mån och 1-2veckor senare
Vikt: ca 87kg
Mark: 120kg (http://youtube.com/watch?v=kQjIzXhhp20 , Är den godkänd? Är det bra teknik eller behövs det slipas lite?)
Böj: 75kg (tror jag klarar 80 om jag vilar lite)
Bänk: 80kg (ökar så det knakar ;) )
Tot: 275kg
Ökning med 40kg på 3mån!2mån och ca 2-3veckor senare så är mina stats:
Mark: 130kg
Böj 82.5kg http://www.youtube.com/watch?v=2nVgIIy5qoc (Detta var på 75kg fast jag behövde passare efteråt, men nu får ni iaf se hur det kunde se ut ^^)
Bänk: 80kg (förra 80 var fake :P, maxade nog omkring 75 då)
TOT: 292.5kg
EDIT: Ålder: 18
Längd: 183cm
Vikt: 83.5kg
3mån senare:
Ålder: 18cm
Vikt: 88.5kg
Mark: 132.5kg (+2.5kg)
Böj: 90kg (+7.5kg)
Bänk: 82.5kg (+2.5kg)
Tot: 305kg
Vedad skrev:
Mark: 120kg (http://youtube.com/watch?v=kQjIzXhhp20 , Är den godkänd? Är det bra teknik eller behövs det slipas lite?)
Om jag inte ser fel har det remmar och det är nog inte direkt godkänt :( Bra lyft annars, sätter du lätt utan också.
Raah skrev:
Vedad skrev:
Om jag inte ser fel har det remmar och det är nog inte direkt godkänt :( Bra lyft annars, sätter du lätt utan också.
Never had, never will ;).
Edit: Det var handskar, använder dom dock itne längre vid marken.. endast vid press och dragövningar (egentligen inget behov vid drag.. men orka ta av dom liksoM ^^). Vid pressövningarna glider händerna förfärligt utan handskar :/
Senast redigerat av Vedad (2008-10-04 19:14)
Vedad skrev:
Vid pressövningarna glider händerna förfärligt utan handskar :/
Jag ifrågasätter hur du håller i stången. Har du dorsalflexerade handleder verkligen?
Tips #1 är magnesium annars.
Senast redigerat av Arf Pingvin (2008-10-04 19:31)
Arf Pingvin skrev:
Vedad skrev:
Vid pressövningarna glider händerna förfärligt utan handskar :/
Jag ifrågasätter hur du håller i stången. Har du dorsalflexerade handleder verkligen?
Tips #1 är magnesium annars.
OK. JAg försöker.. men inget jag kommer ihåg att tänka på under utförandet :/.
Magnesium verkar vara uteslutet alternativ på mitt fina gym.
Vedad skrev:
Vedad skrev:
Vedad skrev:
Nu 3mån och 1-2veckor senare
Böj 82.5kg http://www.youtube.com/watch?v=2nVgIIy5qoc (Detta var på 75kg fast jag behövde passare efteråt, men nu får ni iaf se hur det kunde se ut ^^)
Vikt: 83.5kg3mån senare:
2 Veckor efter sista Markmaxen:
Marklyft: 140kg
Böj: 90kg
Bänk: 82.5kg
Tot: 312.5kg ;)
persson_89 skrev:
zartok skrev:
19 år och nästan 500 kilo sammanlagt är ju skitbra tycker jag. jag var nog minsann inte där redan då, och då var jag dessutom mycket tyngre än er ^^
okaj... men resultatet i bänkpress är ju skamligt men men bänkpress är mer en mode sak tycker jag alla frågar: vad tar du i bänk då? men man vill ju vara stark där å!
godkänd bänk har jag gjort 130. jag har gjort högre med studs, men vem presterar inte bra när man får studsa? med tanke på att min vikt då var en 108 eller så så är det inte ett direkt bra resultat. jag har bara mina böjar som är bra faktist.
Hur är reglerna när det gäller marklyft igentligen?
(Sl reglerna)
Gjorde idag ett lyft där vikten kom upp men det var skakigt och gick i slowmotion,formen var inte perfekt heller men ingen skade fara..
Senast redigerat av Dr Nick (2008-10-16 21:08)
I princip ska du väl sänka stången under lyftet, lägga upp den på knäna/låren mitt i lyftet eller släppa den med fingrarna innan den har slagit i marken (dvs göra en "okontrollerad" negativ fas, minns inte den exakta formuleringen i regelboken) för att få underkänt. Om vi då räknar bort saker som att släppa ner den innan domarsignal etc som väl inte är aktuella:P
Lajne skrev:
I princip ska du väl sänka stången under lyftet, lägga upp den på knäna/låren mitt i lyftet eller släppa den med fingrarna innan den har slagit i marken (dvs göra en "okontrollerad" negativ fas, minns inte den exakta formuleringen i regelboken) för att få underkänt. Om vi då räknar bort saker som att släppa ner den innan domarsignal etc som väl inte är aktuella:P
Funderar bara lite angående mitt lyft idag,om det skulle varit ett "godkännt" lyft eller ej,lyftet gick ju upp utan pauser och jag höll kvar längst upp och sänkte sen ner stången långsamt,det var änna påvägen upp som det gick lite skakgit och ryckigt,gungade väl upp vikten lite också..
Vore kul attt se lite filmer på godkännda ej "bra" lyft samt ej godkännda lyft..
Om du råkade filma lyftet kan du ju alltid posta det t.ex. i fredrikn77's dagbok och höra vad han har att säga om saken. Ännu bättre är nog att posta i SL-delen på kolo om jag tänker efter. Men jag antar att ni har erfarna SL'are på OB också som du också kan fråga isf :)
Lajne skrev:
Om du råkade filma lyftet kan du ju alltid posta det t.ex. i fredrikn77's dagbok och höra vad han har att säga om saken. Ännu bättre är nog att posta i SL-delen på kolo om jag tänker efter. Men jag antar att ni har erfarna SL'are på OB också som du också kan fråga isf :)
Hehe,jag är nog lite trött,undrar varför jag inte frågade där (OB)?
Lyftet gick ju vägen iaf även om det inte var lika strikt som vanligt,det kanske blir så när det börjar bli tungt;),snart är det dags att uppdatera mina stats här igen;)
Senast redigerat av Dr Nick (2008-10-16 21:41)
Så länge man inte sänker stången eller skjuter under benen under stången så ska det mycket till för att det ska bli underkänt i marklyft. Att skaka på vägen upp är tillåtet.
Svårt att säga mer utan att ha sett lyftet.
Fredrikn77 skrev:
Så länge man inte sänker stången eller skjuter under benen under stången så ska det mycket till för att det ska bli underkänt i marklyft. Att skaka på vägen upp är tillåtet.
Svårt att säga mer utan att ha sett lyftet.
Det låter bra,lyftet i fråga var mer skakigt och gick liksom i slow motion,lite ryckigt upp,när jag väl kom upp så kunde jag stå ett bra tag osv..
Det var ju inte så illa som det du skriver som underkännt;)
Vedad skrev:
Vedad skrev:
Vedad skrev:
Nu 3mån och 1-2veckor senare
ca 4 veckor senare bänkar jag 90kg :).
Bänken är fortfarande på 140kg o böjen 90 (tar dock nog mer på böjen).
Sum summarum:
Mark: 140
Böj 90
Bänk: 90 (+7.5kg)
= 320kg :D
Morgonvikt: 89.7kg ;) phew. Tur att man inte hamnade på övre klassen :P
Dags att ansluta sig till dom lite tyngre gubbarna..
kv:92kg
bänkpress:135kg (fortfarande)
marklyft:220kg
knäböj:185kg
Tot:540
Senast redigerat av Dr Nick (2008-10-28 22:05)
Totalt: 535 kg (165-140-230), kroppsvikt 97 kg
kxaegyu skrev:
Böj: 80kg
Bänk: 90kg (+10)
Mark: 100kg
Total: 270kg
Detta var ett tag sen: Idag är mitt max:
Bänk: 97.5kg (+7,5kg)
Böj: 90kg (+10kg)
Mark: 105kg (+5kg)
Total: 292,5kg (+22,5kg)
Marken kan nog jobbas på samma med böjen, förlåt för den förskräckliga ration mellan bänk o resten
Vedad skrev:
Vedad skrev:
Vedad skrev:
2mån och ca 2-3veckor senare så är mina stats:
Ca 5 veckor senare:
Bänk och mark som förr dvs, 90kg resp. 140kg
Böj är dock 100kg.
=>
Mark: 140kg
Böj: 100kg
Bänk: 90kg
Längd: 183
Vikt: 91kg (tyvärr :P)
Nu blir det lite mer struktur i de hela.
Länge sedan resultaten blivit uppdaterade nu. Raah leder fortfarande OL :-(
Jag kan inte svära vid det men jag tror att jag fortfarande kvalar in i -100, kv 99.95 säger vi :) Ryck 90, fortfarande stöt bara 100. Frivänder 130 så jag har väl lite utrymme för ökningar om jag skulle ge mig på att testa en överstöt...