Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 31 32 33 34 35 … 39  

Starkast på Hälso!

Från: Jönköping
Registrerad: 2007-06-05

Alltidx: Mycket fint marklyft och som andra här har sagt så såg det riktigt lätt ut.
Var missar du lyftet om du inte klarar ett lyft? Om det är precis i starten så kan det förklara hur det kan se så lätt ut nu fastän det borde vara nära max.

Babel: Bra stats! snart över 600 kg!

Från: Malmö
Registrerad: 2007-06-26

Tack så mycket alla. Först tänkte jag "fan va grym jag är" och sen såg jag denna snubben som är mindre än mig dra en 7:a på 190...
http://www.youtube.com/watch?v=8w_VMi4w … re=related
Visst, han har dragremmar men jag tror inte jag hade gjort en 2:a om jag hade haft dragremmar.

Fredrikn77 skrev:

Var missar du lyftet om du inte klarar ett lyft? Om det är precis i starten så kan det förklara hur det kan se så lätt ut nu fastän det borde vara nära max.

Ja det är nog starten. Jag har egentligen inte kört marklyft tungt eller alls på många år innan jag började för några månader sen så jag har inte missat så ofta men de gånger jag har missat så har stången suttit fast i backen. Så är det nog. När jag provade efter ett ryggpass för ett par veckor sedan så drog jag någon centimeter och fick sen ge mig. Det var ett par killar där och en lånade mig bälte. Han var lite impad när jag skulle dra 160 och sa att det mesta han gjort var 150. Jag frågade inte efteråt om han fortfarande var lika impad när jag hade dragit 160 x 0...

Senast redigerat av Alltidxx (2008-02-06 16:28)

Från: Alltid gymmet!
Registrerad: 2006-01-31
Webbsida

Babel skrev:

Nytt pb i marklyft: 230kg (+15kg)
Bänk: 140kg
Benböj: 205kg
total 575kg

Alltidxx skrev:

Grejen är att först gjorde jag 180kg. Då hade jag mer i mig och "sparade" mig. För ett par veckor sen rubbade jag inte 160kg. Så då tänkte jag "va fan sparade jag mig till? Att inte kunna rubba 160kg??". Så efter det så lovade jag mig själv att om jag känner mig stark någon dag så ska jag passa på att maxa då. Jag kan ge mig fan på att jag kommer göra asdåligt ifrån mig när vi ska dra. Jag har alltid varit sämst när det gäller.

http://www.youtube.com/watch?v=KjexlykS0iw
Här är lyftet förresten. Jag höll inte kvar väl uppe och det kan jag reta mig på nu eftersom det blivit ett mycket prydligare lyft. Det ser ut som jag nästan tappar ner vikten igen men så var det inte. Jag ville bara upp snabbt och sen ställa ner. Jag kunde ha hållt om det krävts för tre vita lampor. Hoppas du inte får nackspärr pga snedställd video. Inget bälte :)

Det där är ju inte ens i närheten av ett maxlyft Alltidxx. När jag drog 230kg i morse tog lyftet över 5s innan jag kunde låsa knäna samtidigt som jag skrek ut frustruation av att det gick så långsamt. Du måste bara satsa lite till, ha blicken uppåt och bli lite mer djurisk. Skulle gissa att du klarar runt 220kg.

Grymt babel!
Få inte för dig att deffa ner dig till -90kg nu bara..

Registrerad: 2007-12-02

Vad kul, vill redan slå mina resultat efter jag räknat ihop detta =D

Vikt: 68kg

Bänkpress: 100kg
Knäböj: 132.5kg
Marklyft: 130kg

Summa: 362.5kg

mchrk skrev:

Vad kul, vill redan slå mina resultat efter jag räknat ihop detta =D

Vikt: 68kg

Bänkpress: 100kg
Knäböj: 132.5kg
Marklyft: 130kg

Summa: 362.5kg

Ge det nån månad så tar du 400 kg sammanlagt. Bänken är ju redan rätt bra men känns som om det borde finnas mer i marken om du böjer såpass mycket!!

Fredrik,
Ja, jag har haft lite problem med marklyften, vet inte om lusten försvan ett tag där, den kändes jätteseg så tog en paus. Började med lätta marklyft förra passet, det kändes bra men ska börja köra ordentligt vid nästa ryggpass. Var ett tag sen jag tog 130 men 120kg är inga superproblem iaf. Tekniken i mark är ganska kass tyvär därför jag har lite problem med den.
Vad jag sett mig till så bör jag böja bröstryggen mer och "slappna" av med axlarna medan jag lyfter med benen och höften och inte för ens jag är längst upp så drar jag bak axlarna?

Senast redigerat av mchrk (2008-02-07 21:03)

..

Senast redigerat av Fredrikn77 (2008-02-07 21:30)

mchrk skrev:

Fredrik,
Ja, jag har haft lite problem med marklyften, vet inte om lusten försvan ett tag där, den kändes jätteseg så tog en paus. Började med lätta marklyft förra passet, det kändes bra men ska börja köra ordentligt vid nästa ryggpass. Var ett tag sen jag tog 130 men 120kg är inga superproblem iaf. Tekniken i mark är ganska kass tyvär därför jag har lite problem med den.
Vad jag sett mig till så bör jag böja bröstryggen mer och "slappna" av med axlarna medan jag lyfter med benen och höften och inte för ens jag är längst upp så drar jag bak axlarna?

Det kommer säkert att gå bra med marklyften. Försök att öka lite varje vecka. Ta bara små små höjningar så brukar det gå vägen. Vill man fokusera på styrkan så funkar 2-5 reps väldigt bra.

Angående tekniken. Det du säger om avslappnad bröstrygg osv det är inget generellt. Vissa lyftare kan lyfta mer på det sättet men inte alla. Ju mer du böjer bröstryggen desto lättare start får du på marklyftet men du får också en mycket tyngre utlåsning.

Generellt sett om man inte tävlar i styrkelyft så skulle jag nog föredra en så rak rygg som möjligt.
Men lite krök på övre ryggen är inte farligt. Fokus bör ligga på att hålla nedre delen rak.

Vill du ha hjälp med tekniken så är det bara att filma och sen fråga så tittar jag gärna på det.

fel

fasen vad det låste sig.... får be nån moderator att ta bort alla posterna. Kommer upp nåt felmeddelande men sen funkade det visst ändå???

Hände nu igen:

An error was encountered
Error: Unable to send e-mail. Please contact the forum administrator with the following error message reported by the SMTP server: "451 Temporary local problem - please try later ".

Senast redigerat av Fredrikn77 (2008-02-07 21:34)

Härligt, tack för tipsen. Jag ska absolut filma nästa gång, tack för hjälpen i förskott!

Edit: Hmm, jäklar vad fel det har börjat bli på senaste med forumet =/

Senast redigerat av mchrk (2008-02-07 21:29)

Från: Hemmet
Registrerad: 2007-01-15

Spader skrev:

Spader skrev:

Spader skrev:

skön bulk, har ökat i allt.

Spader:
ålder 17
vikt 94

Bänkpress 105 kg. räknar med att ta 110 om 3-4 veckor
knäböj 120 kg. ATG.  har klena ben
marklyft 150. tog det idag. gick upp ganska lätt.

allt är såklart helt raw ;)

sammanlagt 375

kommer tillbaka om någon månad med nya resultat :)

+ 10 på marken, alltså 160 kg.

ska maxa i bänk på söndag och böj nån gång nästa vecka så det kanske blir nya PBn :)

kom till gymmet idag och kände mig ganska seg inför mitt försök på 110 kg i bänk. klarade dock ganska lätt så jag la på 2 st 1.5 kg och klarade det med nöd och näppe! så 113 kg i bänken. alltså är mina stats nu:

kv: 94-95

böj: 120. ska bli bättre.
bänk: 113.
mark: 160.

total: 393.

kommer tillbaka om 2-3 veckor med (förhoppningsvis) bättre resultat

kv fortfarande 95. ligger på kcal balans

130x3 i knäböj.

total: 403. YES, äntligen över den jävla 400 kg gränsen!

Från: Luleå
Registrerad: 2007-11-19

Hmm har inte maxat i något förutom idag i marklyften, var helt raw om man inte räknar in papper runt stången som fusk?
Men kan skriva upp det och sedan det jag tränar på i bänk och böj. Får ta och maxa i bänk o böj och återkomma

Ålder: 17 år
Vikt: 83 kg

Bänkpress: 85kg
Benböj: 115 kg
marklyft: 170kg

Total: 370 kg. Får se vad jag landra på när jag har maxat, när jag nu gör det :)

Uppdaterat:

Vikt 111.0 kg

Marklyft: 190kg
Knäböj: 170kg
Bänkpress: 125kg

Total 485kg

Wohoo! Brons!  ...

Nej, SILVER! MUAHAHAHAH!!! :D

Det är ingen skam att bli slagen av Fredrikn77

Alltidxx skrev:

Uppdaterat:

Vikt 111.0 kg

Marklyft: 190kg
Knäböj: 170kg
Bänkpress: 125kg

Total 485kg

Wohoo! Brons!  ...

Grattis till silverplatsen.
Får sikta in dig på att klara av lite jämna hundringar framöver!
500 sammanlagt.
200 i mark
På sikt kanske även 200 i böj!!

Fredrikn77 skrev:

Grattis till silverplatsen.
Får sikta in dig på att klara av lite jämna hundringar framöver!
500 sammanlagt.
200 i mark
På sikt kanske även 200 i böj!!

Tack. Ja 500 var faktiskt målet nu men det gick till skogs. Att jag bara gjorde 125 i bänk var rent bedrövligt. Men det ska väl inte stanna här med detta. Så småningom ska det väl börja röra sig uppåt igen. Men närmast är det deff som kommer. Byggningen går före strykelyftandet trots allt för mig.

Från: Umeå
Registrerad: 2008-03-03

Ok, helt ny här, och jag ser att jag skäms med en del övningar =)

vikt 109 kilo
Bänk 130
mark 130
benböj 250

510 totalt. ryggen är svag eftersom jag varit med i en bilolycka. och pecsen har alltid varit svaga.

Registrerad: 2006-02-03

Välkommen! Jävligt fina böjar hade du där iaf :)

Senast redigerat av Nipkiss (2008-03-03 14:10)

Registrerad: 2007-11-19

Uppdateringar:

84 kg.

mark: 175 kg
bänk: 100kg
böj: 120kg (inte maxat än)

Total: 395. måste ju dra 125 i böjen nån dag så jag har över 400 total :)

tackar =)
nu läser jag ju att det är dagsform som gäller, det är är pers.
något som är förvirrande för min styrka är att jag är hur stark som helst i axlarna. jag har stångpressat 130 kilo där, och hur många brukar ta samma vikt i bänk som i axelpressar? =D

zartok skrev:

Ok, helt ny här, och jag ser att jag skäms med en del övningar =)

vikt 109 kilo
Bänk 130
mark 130
benböj 250

510 totalt. ryggen är svag eftersom jag varit med i en bilolycka. och pecsen har alltid varit svaga.

250 kg i knäböj är riktigt bra! Har du inte vågat gå tyngre i marklyften än 130? för så svag rygg kan jag aldrig tro att du har om du orkar hålla upp 250 kg i knäböj. Borde ju finnas kraft för minst 250 i marklyft också tycker man!

Förmodligen är du detta forumets bästa knäböjare!

anledningen till varför jag inte kör mer än så i mark är just pga bilolyckan. jag blev påkörd bakifrån och det small till i två kotor i nederdelen av ryggen samt nacken. jag har aldrig riktigt känt att jag har haft någon som helst teknik i mark heller, så det är därför jag är svag där. jag kan som inte göra annat än att lyfta uppåt. bänkpressrekordet var på 110 innan jag la mig i brygga och gjorde 130, så även där är det tekniken som gått fel misstänker jag. jag tänker inte så mycket på vikt, utan lyfter egentligen bara.

jag får tacka så mycket för berömmet, även fast jag själv inte tror på att jag är bäst på att böja här inne.
kul för övrigt att man fann det här forumet, verkar finnas gott om trevligt folk här som delar vårt gemensamma intresse av gymmande. vem vet, jag kanske kan läsa lite tekniktips så att jag får upp marklyftandet också? =D

Från: Täby - AK
Registrerad: 2006-10-12
Webbsida

Sjuka böj =) Men angående bänken är dina 130 ett ej godkänt lyft antar jag :/ om du låg i brygga och inte hade röven nere i bänken dvs. Hur djupa var dina böj?

jodå, bryggan var inte så illa så att röven inte var nere, det ska den vara om saker ska räknas enligt reglementen för bänkpress. röven ska vara nere och även fötterna nere i marken. dock så hjälpte det enormt att bröstet kom högre upp, så att man slapp samma långa väg. jag läste att man skulle dra ihop skulderbladen när man körde, och lägga sig på dom. tack vare dom tipsen så klarade jag 130, annars hade jag legat på 110.

böjen är som på rekomendationsbilden skulle jag tippa. jag går ner tills jag nästan sitter och sedan upp igen. dock så tog jag även här tips från styrkelyftarvärlden och stog bredare med benen än på bilden som visas, även om den visas från sidan. lite mer åt sumoböjandet kallas det väl? teknikvalet kom efter ett span på youtube, där det finns dom som dragit dryga 1000 pounds i övningen.

och i marken så drar jag bara upp vikten. finns inte så många regler på hur det ska göras mig veterligen.
sedan så är det ju säkerligen många som kört med smala ställningar när dom böjt, och då drar jag inte några 250 x 3 inte, det är därför jag är ganska säker på att det finns några stycken här som böjer bättre än vad jag gör. det är ju lite hur man räknar som gör det.

Moderator
Från: Lund/Bollhuset
Registrerad: 2005-02-25

Oj satan 250kg i knäböj? Det är riktigt imponerande. Det är riktigt bra, synd på ryggen annars hade jag direkt rekommenderat att börja tävla för med full utrustning hade du lyft stooort.

Sidor: 1 … 31 32 33 34 35 … 39  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB