Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Stark raah! Du om nån borde ha förutsättningar för riktigt goda resultat i OL. Forstätt träna OL ffs, mycket tuffare än SL, mer pengar, fler brudar, you name it.
Tänkte nästan maxa bänk idag men det sket sig när jag gjorde en tvåa, mark har jag inte kört på ett år typ så det blir ingen SL-total här :P
Tack tack! Ja det är faktiskt sjukt kul att slänga stängerna i golvet efter sig :) Galet svårt att bli bra dock, SL är ju bara att lasta på och ta i, i OL finns det ju 100 småsaker som kan gå snett varje lyft... Oh well man lär sig väl såsmåningom.
skriv upp mig på stöt 85kg ryck 65kg = 150kg OL
Nya goda press!
Ryck: 67,5
Stöt: 95
Kv: 75
Tot: 162,5
Woho, upp i ledningen :D Kom igen nu Alf!
Senast redigerat av Raah (2007-12-20 22:20)
Nooo :/
Jag som har problem med en axel. Kan inte frontböja så jag kan inte slå dig riktigt än. Men jag gör det den dag jag kan vända upp 85 utan att det gör ont :P
Uppdateringar*
Mark: 105
Böj: 80
Bänk: 70 (skadade handleder).:(
Edit: 255 pannor* , 69kg
Senast redigerat av sallad (2007-12-21 17:43)
Spader skrev:
Lika bra att jag skriver här så att jag har nåt att jämföra med sen. Alltid bra att tävla mot sig själv.
Har precis börjat köra mark och knäböj (förra veckan) så håller på att öva in tekniken fortfarande.
Spader:
Ålder 17
Vikt 85
Bänkpress 95 kg
Knäböj: 80 kg, aldrig testat mer.
Marklyft: 80 kg, aldrig testat mer.
sammanlagt 255.
skön bulk, har ökat i allt.
Spader:
ålder 17
vikt 94
Bänkpress 105 kg. räknar med att ta 110 om 3-4 veckor
knäböj 120 kg. ATG. har klena ben
marklyft 150. tog det idag. gick upp ganska lätt.
allt är såklart helt raw ;)
sammanlagt 375
kommer tillbaka om någon månad med nya resultat :)
Senast redigerat av Spader (2007-12-28 19:49)
Ryck: 70
Stöt: 100
Tot: 170
Vikt: 74
Nu blir det dock inga mer maxningar på ett tag, kom igen alla på OL-listan!
Lika bra o slänga in lite tillfälliga resultat innan jag överstiger 80kg gränsen.
Ålder - 17
Vikt - 79kg
Längd- 180cm
Mark - Med nöd och näppe fick jag till slut upp 160kg!
Bänk - 85kg
Böj ~ 110kg (Körde 3or på 120kg i smithen innan jag skadade mig för ett bra tag sen, börjat köra igång på fri stång nu där jag utan problem kör 12or på 90kg med godkänt djup. Har dock inte testat maxa med fristång än då jag försöker skona knäna så länge det går)
Så sammanlagt blir det 355 pannor!
15år
176cm
75.5kg
Mark - 150kg
bänk - 95
Böj - 90
Sammanlagt 335kg. Hoppas böjen börjar ta sig nu när jag kör den mera seriöst
Gooks skrev:
det här var kul. Ny här på forumet.
Här är mina bästa resultat.
Knäböj: 120kg
Bänk: 110kg
Mark: 165kg
Sammanlagt: 395kg
Wilks: 302.7675
Kroppsvikt: 68kg
Kön: Pojkspoling :)
Uppdaterar lite.
Har inte hänt så mycket pga skador...
men
har höjt mitt pers i knäböj 5kg
så jag är på 400 i totalen :)
å så länge jag är i -70 så är jag tvungen att uppa...hehe
blir att bulka upp sig lite nu är det tänkt.
Här är mina bästa resultat.
Knäböj: 125kg
Bänk: 110kg
Mark: 165kg
Sammanlagt: 400kg
Wilks: 303.12
Kroppsvikt: 69kg
Kön: Pojkspoling :)
Senast redigerat av Gooks (2008-01-07 13:26)
electric_wizard skrev:
electric_wizard skrev:
electric_wizard skrev:
Update 061201
Mark: 135kg (inte maxat sen sist)
Böj: 100kg
Bänk: 75kg
310kg totalt.
Vikt: 81kg caUpdate: 070228
Nytt PB i mark igen
Mark: 145kg
Böj: 100kg
Bänk: 75kg (kommer nog ligga kvar här ett tag med tanke på axelskadan.)
320kg totalt.
Wilks: 215.17 poäng
Vikt: 82kgUpdate: 070910
Mark: 150kg
Böj: 115kg
340kg totalt.
Vikt: 83kg
Update: 080106
Mark: 160kg
Böj: 115kg
350kg totalt.
Vikt: 85kg
Mitt första inlägg här då. Även om man skäms lite :D
Ålder: 18
längd: 183cm
Vikt: 83-85kg
Styrketränat i 4månader precis
Mark: 100kg
böj: 70kg
bänk: 65kg
Totalt: 235kg
:/
Livet är hårt.
Edit: ändrade åldern, de va inte länge sen man var 17 :)
Senast redigerat av Vedad (2008-01-07 16:40)
hohohooo
Maxlyften idag gick bättre än förväntat, jag kommer troligen öka mer men snart är jag över 100kg så det är bäst att posta nu. Denna bulk har varit fantastiskt bra. Från 84kg till 96kg på 3 månader. Jag hoppas att jag kan behålla så mycket som möjligt av styrkan vid deffen i vår.
Stats
96kg
BF ~15%
191cm
Bänkpress
140kg
Marklyft
215kg
Benböj
205
Totalt:
560kg
Fantastiskt stark i knäböj! Riktigt imponerad!
Babel skrev:
hohohooo
Maxlyften idag gick bättre än förväntat, jag kommer troligen öka mer men snart är jag över 100kg så det är bäst att posta nu. Denna bulk har varit fantastiskt bra. Från 84kg till 96kg på 3 månader. Jag hoppas att jag kan behålla så mycket som möjligt av styrkan vid deffen i vår.
Stats
96kg
BF ~15%
191cm
Bänkpress
140kg
Marklyft
215kg
Benböj
205
Totalt:
560kg
Jävlar??
+55kg totalt i styrka!?
Grym böj!!
Helt brutal?!
Varför tillåts inte knälindor i böj? Är inte det skadeförebyggande?
Alltidxx skrev:
För att knälindor ger massa extra kilon på stången?
Skadeförebyggande? Nja, det vet jag inte om jag köper. Lös komfortlindning kanske möjligtvis kan vara det men inte en hård tävlingslindning iaf.
Babel skrev:
hohohooo
Stats
96kg
BF ~15%
191cm
Bänkpress
140kg
Marklyft
215kg
Benböj
205
Totalt:
560kg
Nice böj, själva Zeus typ :P
Senast redigerat av ZEE (2008-01-10 10:18)
Alltidxx skrev:
Reglerna i vår tävling är typ.. ingen utrustning. För det blir lättast så :)
stevebc skrev:
Alltidxx skrev:
Jag hade nog önskat en bättre motivering än "regler är regler". Om lindor är skadeförebyggande vid maxlyft så är det oansvarigt att förbjuda dom. Sen så drog jag mina 8reps 150kg mark med dragremmar också. I have a long way to go för att sätta mina siffror här verkar det som...
Hårt tävlingslindade lindor kan ge folk iaf 30kg i böjen vad jag har hört, och det är direkt orättvist mot folk som inte kan linda lindorna rätt eller inte har tävlingslindor alls. Dessutom är det en tävling om vem som är starkast; inte vem som kan linda lindorna bäst;)
Dessutom kräver vi ju inte att du alltid tränar utan lindor; vi kräver att du gör ett enda maxlyft utan dem. Oddsen för att du ska skada dig av endast det lyftet när så många tränar helt utan lindor så ofta som de gör känns bara löjliga:P Vad gäller dragremmar anser vi (väl?) att man inte är starkare än sin svagaste länk, dvs även ditt grepp måste klara vikten. Men det var väl självklart från början^^
Alltidxx skrev:
stevebc skrev:
Alltidxx skrev:
Jag hade nog önskat en bättre motivering än "regler är regler". Om lindor är skadeförebyggande vid maxlyft så är det oansvarigt att förbjuda dom. Sen så drog jag mina 8reps 150kg mark med dragremmar också. I have a long way to go för att sätta mina siffror här verkar det som...
Regler för att modsen bestämt det då? :) Som Lajne skrev är det dock mest för att lindor kan ge en del kilon extra. Det kan iofs ett bälte med, men bältet lyfter inte på samma sätt som lindor eller en bänktröja.
Dr Nick skrev:
Jävlar??
+55kg totalt i styrka!?
Grym böj!!
Helt brutal?!
ZEE skrev:
Nice böj, själva Zeus typ :P
Haha, jo jag har alltid haft en FET böjröv (alla mina vänner kan intyga!) ända sedan jag va liten. Mina lår var helt utan styrketräning gränsfall för att jag skulle kunna ha på mig vanliga jeans när jag var 15 år. Nu när jag börjat köra SL-inspirerad träning blir det mjukisbyxor eller tältbyxor istället. Med bara en liten satsning på något år är jag rätt säker att jag skulle kunna ta en bit över 250kg. 300kg känns inte heller det HELT omöjligt i en avlägsen framtid.
Man brukar säga att om lårmuskeln är mindre än knäskålen innnan puberteten har man dåliga anlag för styrkeidrotter. Jag borde insett att jag skulle ha satsat på sprint eller brottning istället för konditionsidrott då mina lår var 2-3 ggr tjockare än knäskålen när jag var 10 år (och jag var rätt smal som barn). Man glömmer bort att gener ofta har mer inflytande på ens potential än hur man tränat.
Uppdaterad 12/1.
En del av er kommer att se att ni inte fått in era resultat enligt önskemål. Det är pga att vi endast accepterar klarade lyft och inte uppskattade. Fixar man 20 reps på 100kg i bänken så ger vi inte ok på 101Kg innan man faktiskt lyft det.
Grymma förbättringar för många. Grattis till Fredrik77 som tar sig över 700.