Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Åkt på en långvarig skada, så kommer inte åka vasan:( siktar istället på att köra VR. Är den nån som är sugen så har jag då en plats till vasan på söndag, för en 500ing..
Pregart skrev:
Ja... blev inte riktigt som jag tänkt mig. Startade i grupp 7. Start nr 26637. Målgång 1:51. Kände mig pigg hela loppet, var tillochmed ute på kvällen, men jag antar att det har mycke med erfarenhet. Bara sprungit själv, och detta var den andra gången jag sprang i tävlingssammanhang. La väl ribban lite högt kan jag tänka mig. Känner mig till trotts stark, pigg och frisk. Nu börjar träningen inför nästa års gbg var. Så the headline stays. Under 1:30 ska det bli!
1.30 som första lopp får du var otroligt bra tränad för att klara! Problemet ligger som du kanske märkte i allt folk som är i vägen om man startar i sista gruppen, hade 1.40 mitt första lopp, då var jag trimmad till max:]
Siktar också på under 1.30 i år (1.32 förra året), skall bli kul att följa din träningsdagbok!
Otroligt trist med vasaloppet.... men då kan du ju satsa helhjärtat på GBG varvet!
Det börjar närmar sig med stormsteg nu. Snart står man där igen, med hur många tiotusen andra som helst. Alla ska fram. Målet detta året får bli på 1:40. Jag ska springa tills jag stupar! Lycka till, alla andra som ser fram emot årets upplaga av Göteborgsvarvet.
Senast redigerat av Pregart (2008-04-24 12:14)
Det blev 1:39,42. låg på 4:32 tempo första milen, men fick vadkänning och fick sänka lite, men jag tror ändå jag fått sänka mig... så tiden är så bra som jag kan just nu. Nästa år kommer det... då är 1:30 slagen:D
Bra jobbat!
Härligt! Jo, tar du 1.39 första året kommer du klara 1.30 om du jobbar på lite tills nästa år. Är själv inne på mitt femte år, gick från en tid på 1.45 i startgrupp 10 till 1.31 i startgrupp 3, utan att jag var nämnvärt mer tränad. (Detta året sprang jag 1.33, och då har jag sprungit 6 gånger innan varvet, iofs rätt bra grundkondis).
Men summan av det hela är att kommer du bara fram lite i startgrupperna kommer du kapa rätt mycket tid. Bra jobbat med 1.39.42 första året!
41:35 blev det på Malmö 10k lopp. Startade i motionsgruppen, får nog ta och anmäla mig till tävlingsgruppen nästa år. Blev aningens trångt i början...