Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 4 5 … 8  

Göteborsvarvet 2007 under 1h 30 min

Från: Malmö
Registrerad: 2006-05-24

jag har inte provat, men hon sa det var ok att göra sånt som inte gör ont. Så vi får se om man kan cykla imorgon:D

Registrerad: 2006-01-12

Trist. men bra att du nu får hjälp att komma tillrätta med ditt ben.
Du får ligga på stranden ett tag nu i stället ;)

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-12-30

Du får helt enkelt försöka se det positivt. Eftersom du satsar på att bli triathlet, så får du helt enkelt mer tid till att bli superbra på cykling och simning :)

Jag tror utan tvekan att detta kommer bara göra mig starkare när väl allt är över. Målet ser jag nästan som för lätt nu när jag kommer få hjälp med träningen också!:D

Jag tror utan tvekan att detta kommer bara göra mig starkare när väl allt är över. Målet ser jag nästan som för lätt nu när jag kommer få hjälp med träningen också!:D

Helt rätt inställning!

060622

Har haft riktigt ont sen ja, kan vara i fredags. I skenbenet. Har försökt ta löpsteg men det går inte. Har också intalat mig att jag bara gnäller. Så idag cyklade jag 35 km. Kändes mycke bra, förutom att vinden var otroligt stark och jag höll på att köra omkull ett par gånger.
Dock bra träning:D vet inte riktigt vad jag ätit idag, men ska nu käka pasta och fiskpinnar.

060622

Har haft riktigt ont sen ja, kan vara i fredags. I skenbenet. Har försökt ta löpsteg men det går inte. Har också intalat mig att jag bara gnäller. Så idag cyklade jag 35 km. Kändes mycke bra, förutom att vinden var otroligt stark och jag höll på att köra omkull ett par gånger.
Dock bra träning:D vet inte riktigt vad jag ätit idag, men ska nu käka pasta och fiskpinnar.

Låt bli! Lyssna på kroppens signaler.

ja jo jag vet... men du vet säkert hur det är när allt känns bra tills man börjar springa... man måste liksom försöka hela tiden... jaja vilket fall så kan jag ju varje fall cykla, ska prova simma i nästa vecka, antagligen på tisdag, men håll det inte emot mig om jag inte gör det... är en sån där blyg en... så ska försöka gå dit när ingen är där... HAHAHA!

060623-Åkte rullskridskor-24km tiden blev 58 minuter.

060624.25 o 26 ingen träning.

060627 cyklade 30 km. Började regna efter 5 minuter, så det var inte det roligaste jag gjort på länge... men jag gjorde det varje fall...

Från: Göteborg
Registrerad: 2005-10-17

Jag kan fullkomligt älska när det regnar på mig när jag är ute och springer. Jag varvar med att lyssna på musik, regnet som slår mot marken, löven, vattnet varvat med ännu mer musik.. Häärligt.. Håret blir, blött, kroppen blir blöt, skorna, fötterna, ALLT! Fan vad nice det är:)

jo, lite regn är ok... men mycke regn, motvind och 40-50 km/h är inte skoj. Själv lyssnar jag aldrig på musik när jag springer, känns inte säkert. Hör inte om nån kommer bakom, och kan inte koncentrera mig tillräckligt på andningen. Brukar även vara så, att slutar man springa med musik, förbättrar man sin tid... Är kanske inte så för alla, men dom jag fått till att sluta springa med musik har förbättrat sina tider avsevärt...

Oj! Aldrig hört något liknande! Om jag inte får ha med min mp3-spelare kommer jag inte ut alls i princip. Ett träningspass utan musik är så tråkigt att man vill lägga sig ner och gråta, alla muskler och huvudet värker.
Men med en bra låt känns det som att det nästan är mp3-spelaren som pumpar in energi i kroppen genom öronen. För varje slag som basen slår kan man öka lite till. Kommer ihåg på hässelbyloppet, en halv km kvar och jag var så trött och less och svettig och tänkte bara en meter framåt hela tiden. Så kom blümchens totalsmurfspeedade version av "nur geträumt" och jag kände bara hur all trötthet rann av mig och Adrenalinkicken som small av som en champanjekork. jag är alltså inte en av dem som springer snabbare utan musik. ;)

Har du provat?

Och försök tänk positivt hela tiden, även när det tar emot...

Ja det börjar kännas tungt nu... gått upp ett par kilo nu oxå... får väl hoppas på att det är benen som fått lite muskler... men jag skulle iofs inte tro det:( Sjukgymnast imorgon, ska bli spännande:D ska nog cykla ikväll men saknar lite motivation. (hoppas jag gör det ändå, efter en lång dag på jobb)

060630 var hos sjukgymnast... Vi gick bara igenom två pass jag skulle göra, och ändå fick jag träningsvärk.:O

060701-02 Ingen träning.

060703-Gym, armar axlar mage.
060704-Cykling 1,20. Kom runt 50 km

Har du provat?

Jadå, jag har sprungit utan musik när jag tex glömt spelaren och varje gång svär jag att aldrig göra om det (det är faktiskt sant!!)
Det är just det att musiken får en att tänka postivt som är så bra ju!!

Har du provat?

Jadå, jag har sprungit utan musik när jag tex glömt spelaren och varje gång svär jag att aldrig göra om det (det är faktiskt sant!!)
Det är just det att musiken får en att tänka postivt som är så bra ju!!

så bra att du hittat något som funkar för dig!

men tänk på att det kommer cyklister bakom, så håll åt sidan...

Varit lite dålig kontinuitet på denna dagboken känner jag... Ska försöka bättra mig, men mellan jobb, träning o vänner blir det inte mycke mer tid över än att sova... Köpte btw ett par nike 360 för 100kr igår:D Dom är helt nya!!! weeeehooo, skönt o gå i när man jobbar.

060705 - Gym. Mycket ben, rehab övningar utan vikt då + att jag körde höger ben baksida i maskin och framsida även där i maskin. väldigt lätt vikt...

060706 - Cykling. Cyklade 22km. tog drygt en timme. Tog helt slut i värmen och jag hade nog ätit förlite också.

060707 - lugn dag, fick inte sova så mycke pga jobbet, så jag orkade inte gör något vettigt.

060708 - Cykling. Bra tempo, börjar få till växlingen nu känner jag, men jag har lång väg kvar. körde väldigt lite intervaller, försöker mest vänja kroppen vid att arbeta länge.

Update: Lördag ska jag försöka mig på en lätt jogg på 10 km. Helt beroende på hur jag känner mig, men det känns som det är dax nu.

åååh, dom ringde från runnerstore och sa att det var fel på hemsidan, så jag kommer inte få mina 360:'( Men jag fick varje fall prata med en kanon trevlig tjej:D alltid något.

060710-Gym, körde mycket lätta övningar, är så sjukt svag i höger vad.
060711-Gym, löpning. Morgonen körde jag mycket benen, försökte mig på dom tunga övningarna, svetten rann som aldrig för, mycket nice:D
Sprang på kvällen, gick inte så långt innan jag fick ont och fick gå hem. Nytt försök på lördag.

060712 och 13 ingen träning.

Update-ruggigt ont i ankeln, där den förmodade stressfrakturen skulle vara. Men ibland gör det inte alls ont, så jag tror ju inte det kan vara något sådant. Ibland känner man sig bara så gnällig...(Köpte ny dator i måndags, får den inom 7-10 arbetsdagar)

060714-Gym, cykling. Körde ett mycke bra pass på gymmet, bröst axlar och armar, plus dessa otroligt jobbiga övningar för benen och magen.

Hade mycke energi kvar efter jag ätit så det fick bli 5 mil på cyklen, kraftig motvind men vad gör väl det:D

Kanske återkommer om ett par månader, men detta är tillsvidare mitt sista inlägg i denna tråd. Hej med er...

Kanske återkommer om ett par månader, men detta är tillsvidare mitt sista inlägg i denna tråd. Hej med er...

Varför?

Från: Stockholm/Löparspåret
Registrerad: 2006-01-09

Tröttnat på att träna eller på hälso.info? :(

mirrranda skrev:

Tröttnat på att träna eller på hälso.info? :(

Varken eller... Hade lite tuffa månader förra året... Tror jag har mig själv på benen igen, o har förhoppningsvis kommit igång med träningen igen. Lovar att jag ska försöka vara flitig med en dagbok såhär i 2007:D

Vet ju inte hur man bytar "topic" :$ så det får stå kvar... 1:30 känns lite väl i överkant.
Målet e väl mer att inte skämma ut mig allt förmycke i Göteborg:D
Med lite peppning o goda råd så kanske det går ändå:D

Jaja, vilket fall, skulle bara meddela er alla att jag är tillbaka!
Nya tider, nya mål!

Jag tänkte oxå lägga till ett mål. Gå ner kanske 5 kilo till sommaren. Väger nu 78-80kg. är 183cm lång. Tänkte stanna på den längden, varje fall ett tag till;)

Sidor: 1 2 3 4 5 … 8  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB