Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
För er alla som alltid undrat hur de ser ut, kolla in:
Muuuummmmsss
Edit; glömde receptet..
1dl rågflingor
Mixa: 1,5dl keso + 1/2 banan
Menar du att du mixar keso och har istället för grädde?
Menar du att du mixar keso och har istället för grädde?
Nej nej jag kallar det bara kesogrädde för att det ser ut som grädde :) Jag brukar ha det på gröten men man kan ju även ha det som gräddesubstitut om man vill det!
Haha okej. :-) Ja det kan ju vara värt att prova. :-)
Haha okej. :-) Ja det kan ju vara värt att prova. :-)
Vara värt att prova?? ÄR värt att prova 
fy va gott det ser ut!
ska absolut prova imorrn! ser ut som nåt som är pissegott på pannkakor eller typ i tårtor ;P haha.. yeah! bananen och keson kan hälsa hem imorrn, rätt ner i mixern och inget annat! TACK! :D
Jag brukar ha i kanel och faktiskt lite sötningsmedel hehe :)
Har även testat med lite äpple för att få en mer syrlig smak. För min del så var det toppen.
Ja, det ser verkligen gott ut ;) Lyxig frulle..
Akta er bara för att ta i för mycket banan, då blir det mer banangegga tycker jag och inte alls lika gott. Runt en halv banan på 1,5dl keso brukar jag använda.
Jag har testat med allt, apelsin, äpple, kiwi - men jag har inte tyckt att något varit lika gott som med banan och keso, de har inte heller fått samma goda konsistens :)
Det är gott.
Är det gröt kokt på rågflingor eller bara rågflingorna som de är?
Ser hur gott som helst ut!
Är det gröt kokt på rågflingor eller bara rågflingorna som de är?
Ser hur gott som helst ut!
Det är gröt gjort på rågflingor, fast de kanske inte ser så "grötigt" ut.. men i alla fall, bara att välja sin egen favoritgrötsort att ha till :)
Så det är bara att trycka ner 1.5 Dl keso i mixern eller köra med elvisp så är det klart?
Så det är bara att trycka ner 1.5 Dl keso i mixern eller köra med elvisp så är det klart?
Glöm inte den halva bananen! :) Elvisp vetefan om det funkar, men stavmixer fungerar iaf utmärkt.
Mixer eller stavmixer, elvisp har jag aldrig testat. Som sagt, glöm inte bananbiten!
Mixer eller stavmixer, elvisp har jag aldrig testat. Som sagt, glöm inte bananbiten!
OKej, vågar inte testa något nytt så kör ner det i mixern här hemma.. ;) Men är inte så glad i banan =( Eller det smakar inte så hemskt mycket? Tänkte ha det här i helgen till min fruktsallad.. :D
OKej, vågar inte testa något nytt så kör ner det i mixern här hemma.. ;) Men är inte så glad i banan =( Eller det smakar inte så hemskt mycket? Tänkte ha det här i helgen till min fruktsallad.. :D
Okej men ta inte så mycket banan, bara en liten bit - annars blir det bara mixad keso, ganska torrt också..men men det blir säkert gott till fruktsallad i alla fall, man får pröva sig fram :)
Toppa med kanel så "gömmer" du banansmaken lite också.
får testa med olika blandningar.. får testa med, sedan utifrån det lägga i en bit banan och kanske kanel om det skulle smaka för mycket.. hoppas på att kunna äta fruktsallad med grädda med gott samvete.. ;) Vill inte trycka i mig en massa visp grädde ;)
mirrranda skrev:
För er alla som alltid undrat hur de ser ut, kolla in:
http://data1.blog.de/media/736/563736_3ce190890e_m.jpeg
Muuuummmmsss http://forums.clanci.net/images/smilies … andsup.gif
Edit; glömde receptet..
1dl rågflingor
Mixa: 1,5dl keso + 1/2 banan
Grädden ser verkligen god ut.
Tror du det går lika bra med kvarg istället för keso?
blir inte "grädd"konstistens om du tar kvarg.. det SKA vara keso:)