Du är inte inloggad.

Sidor: 1 2 3 4 5 … 18  

En vegans mat/träningsdagbok

Från: Göteborg
Registrerad: 2005-10-17

3 mil på strax under tre timmar är inte alls en kass tid med tanke på att det var första gången du sprang så långt.. Det är en grymt bra tid:)

Registrerad: 2006-02-23

tack!:) men det kändes långsamt när jag sprang.

Inte så smart av mig att springa fast jag hade lite ont i halsen igår. Idag hade jag planerat att intervallträna 12 km och köra styrketräning på gymmet. Jag vaknade klockan fyra på morgonen och halsen kändes inte bra. Det gör apaont att svälja. Jag gick iaf upp och började tokstäda (jag är en konstig typ), typ dammsuga och sånt, sedan käkade jag lite flingor med sojamjölk. Sedan somnade jag i tre timmar och sedan gick jag upp och käkade igen(!!!!), kändes inte bra att ha krubbat två frukostar. Var tvungen att gå och städa på farsans jobb, och jag promenerade vidare till stan därifrån cirkus en timma. Drack en kaffelatte med sojamjölk i stan och nu är jag hungrig igen, klockan är bara två.. Känns inte bra.

Innerst inne VET jag att jag inte bör träna med ont i halsen och förkylning, men jag funderar ändå på att göra det. Är så rädd att vara förkyld i veckor och hela kondisen grusas helt och tänk om jag blir slapp.

Råd någon?

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-12-30

Du ska absolut inte träna med halsont, det kan sluta riktigt illa. I bästa fall blir du bara långvarigt sjuk, i värsta fall snackar vi hjärtmuskelinflammation och det är riktigt allvarligt. Kondition må vara en färskvara, men den förstörs inte av 1-2 veckors vila. Träning med en infektion i kroppen gör dig aldrig något gott, tvärtom. Läs gärna detta: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/show … hp?t=69795

Och angående maten, så tycker jag det låter som om du äter väldigt lite för din träningsvolym. De flesta som tränar så mkt som du gör har svårt att ens trycka i sig så mkt mat som man behöver för att komma upp i energibehov och många måste därför äta kosttillskott i form av energikakor och energidrycker samt gainers, proteinshakes och även godis mm för att ens komma upp i så mkt som de förbrukar dagligen. Du kan alltså sluta oroa dig över att du äter för mkt, för problemet är helt klart det omvända. Och nej, en banan är långt ifrån tillräckligt efter ett träningspass, speciellt när vi snackar konditionsträning i 2-3 timmar. Du bör få i dig kolhydrater motsvarande 1 g per kg kroppsvikt direkt efter träning, sen en rejäl måltid innehållande både kolhydrat och protein inom 2 timmar. Ett för lågt energiintag gör att risken för skador och infektioner ökar markant. Prata gärna med Miranda, vi var på henne om det här jättemkt förut och sen hon började äta mer blir resultaten bara bättre och bättre.

Tack för den infon! Det behövde jag verkligen veta! Jag läste om hjärtmuskelinflammation orsakad avträning med förkylning och det lät otäckt. Jag pratade lite med mamma också eftersom hon sa att jag inte skulle träna osv, hon berättade om sin förra chef som tränat när han vart lite förkyld och fått hjärtmuskelinflammation. Ett år efter att läkarn sagt att det var ok att träna igen så dog han i motionsspåret, hans fru skickade ut sina barn att leta efter honom eftersom han var sen till middagen, hans BARN hittade honom död. Usch, det kröp i mig när hon berättade det där så jag ska lyssna på min kropp och vila nu. Min hals känns helt svullen och huvudet dunkar. fy.

En grej jag har tänkt på är att eftersom jag antagligen har sänkt min ämnesomsättning genom att käka för lite då, då går jag upp av att börja äta mer eller hur? Det skulle kännas väldigt jobbigt.

Men gäller samma kolhdratsmängd efter lågintensiv konditionsträning?
Det som får mig att vilja öka energiintag är ju absolut att risken för skador ökar osv. Tack för all information! Jag behöver lite knuffar i rätt tankeriktning ibland!

Min mammas sambo har nåt fel på hjärtat som läkarna tror kan bero på att han tränat med infektioner i kroppen som ung, så problem kan ju komma smygande på längre sikt också. Bättre att vila en dag för mkt än en för lite skulle jag vilja påstå.

Hur mkt din ämnesomsättning sänkts kan ju inte jag svara på, men i svåra fall av anorexi brukar man prata om ca 10 % eller nåt i dne stilen, alltså inte jättemkt. Ibland när man ökar energiintaget kan det leda till att man samlar på sig lite mer vätska i början och går då tillfälligt upp ett par kg, detta brukar dock normalisera sig efter ett tag. Många tror dock att de extra kilona beror på sänkt ämnesomsättning och att man lagt på sig en massa fett. Att lägga på sig fett kräver dock energiöverskott, vilket knappast är någon risk för din del med din träningsvolym.

Jaa, om det är långa lågintensiva pass så kommer glykogenet förbrukas likväl som under mer högintensiva pass. Självklart behöver du inte lika mkt kolisar efter en lätt joggingrunda på några km, men vad jag förstått springer du sällan kortare sträckor än en mil?

Ja och usch det skrämmer mig det där med hjärtfelen, det var nog nyttigt för mig att få veta det där. Har tränat med förkylning förut.

Det är märkligt hur jag som kan driva mig själv så hårt så att det känns som om benen ska gå av när jag tränar, i andra situationer blir en våt fläck. Nu tex. Feber och ont i halsen, jag klarar inte av att vara sjuk. Jag blir orolig och rastlös och jag bara lipar och lipar. Känslomonster. !Känns otroligt jobbigt att inte kunna träna. Jag har en shapelink, och bara av att titta i den träningsdagboken där utlöser ett gråtanfall. En tom dag, blir till två tomma dagar blir till sju tomma träningsdagar (antar jag), det är dessutom strålande väder ute och det är perfekt springväder på månarna. (klart slut på mitt gnäll nu då) :P

Men varför lägger man på sig kilon i vatten i början för? Jag äter nästan lika mycket som när jag tränar trots att jag är sjuk, det är vettigt väl? Även om jag inte gör av med det :s

Förresten, är hönökaka bra efter träning. Jag har alltid varit lite "emot" hönökaka, för mycket socker, kalorier osvosv, men min mamma har köpt det, och jag undrar om det är bra efter träning?

Från: Stockholm/Löparspåret
Registrerad: 2006-01-09

Det är märkligt hur jag som kan driva mig själv så hårt så att det känns som om benen ska gå av när jag tränar, i andra situationer blir en våt fläck. Nu tex. Feber och ont i halsen, jag klarar inte av att vara sjuk. Jag blir orolig och rastlös och jag bara lipar och lipar. Känslomonster. !Känns otroligt jobbigt att inte kunna träna. Jag har en shapelink, och bara av att titta i den träningsdagboken där utlöser ett gråtanfall. En tom dag, blir till två tomma dagar blir till sju tomma träningsdagar (antar jag), det är dessutom strålande väder ute och det är perfekt springväder på månarna. (klart slut på mitt gnäll nu då) :P

Livet passerar så otroligt sakta när man är sjuk och måste sitta inne. Jag [vet hur olidligt jobbigt det är. Men tjejen, du kommer inte vara sjuk för evigt! Lika bra att se något positivt med det hela, nämligen att det är bättre att vara sjuk nu än n'r sommaren är här på riktigt!

Jag äter nästan lika mycket som när jag tränar trots att jag är sjuk, det är vettigt väl? Även om jag inte gör av med det :s

Jag vet hur det känns att tvinga sig själv att göra av med allt som ätits upp. Har man ätit 2000kcals under dagen ska också alla dessa brännas. Been there done that. Jag blev besatt och det blev ett helvete. Jag rekommenderar dig att försöka förstå redan nu att allt inte behöver gå åt till träning utan de ska gå åt till dig under dagen, minsta lilla ansträngning.  Ät och må bra när du är sjuk så blir du frisk snabbare :)

Förresten, är hönökaka bra efter träning. Jag har alltid varit lite "emot" hönökaka, för mycket socker, kalorier osvosv, men min mamma har köpt det, och jag undrar om det är bra efter träning?

Jodå, snabba kollisar efter träning förbättrar återhämtningen.

Men varför lägger man på sig kilon i vatten i början för? Jag äter nästan lika mycket som när jag tränar trots att jag är sjuk, det är vettigt väl? Även om jag inte gör av med det :s

Det är inte alltid man lägger på sig vätskevikt, men man kan göra det. Det beror isf på att kroppen lagrar in mer glykogen, alltså energireserver i musklerna och glykogenet binder vätska.

Det är jättebra att du äter som vanligt fastän du är sjuk, du behöver energin för att bli frisk.

Krya på dig!

Jag misstänker att det händer mig, men jag vet inte. Jag har helt enkelt inte vågat väga mig i veckan. :S

Jo men jag kommer iaf upp i tvåtusen nu och det är en aning svårt psykiskt men jag tror också att kroppen behöver det, jag är förresten så jäkla bortskämd med att vara frisk, inte vart sjuk en vecka åtta och då var jag halvdöd, jättemkt feber och hela grejen, men då klarade jag i n t e av att äta alls nästan och tappade flera kilon, tog mig långt tid att återhämta mig från det (min träningsform), och det kan väl ha berott på dålig kosthållning right?

jo det är sant, fast nu är sommaren här! sommarlov på fredag ju. Hade ingen feber idag och inte ont i halsen, bara snuva. Med snuva kan man väl träna lite försiktigt? Det är väl bara när man har halsinfektion och dylikt som man kan få hjärt-grejen? :S Ledg imorn och tänkte börja mig på ett försiktigt litet långsamt jogg-pass, bara milen eller så. Jag vet inte, förhoppningsvis är jag nästan helt återställd imorn :P eller ngt.

Jo, det är otroligt jobbigt att ändra tankemönster, Allt som ska in ska ut, nästan. Det är svårt att lita på kroppens förmåga att klara av att hitta energibalansen själv. Och det är läskigt som fan att bryta mönster, rubba sina cirklar. Jag är redan en bra bit in där men jag vill inte fastna i en destruktiv vana så jag försöker verkligen att fixa till det här för jag vill INTE hamna där då träningsglädjen har försvunnit för att ångesten ska få plats bättre. Är det något som hjälper mig att må bra förutom mina kamrater och min familj är det löpningen ju!:)

Bra, då ska jag köra på hönökaka nästa gång. Hehe, jag hittade förresten hallonsorbé i frysen. 100 gram 120 kcal och 29 kolhydrater, det är 350 gram i ett paket, att hiva i sig ett halvt sånt paket skulle jag fixa utan problem :D Bra efter konditionsträning?

JAG LÄNGTAR TILLS JAG FÅR RÖRA PÅ MIG IGEN.
(jag kanske lurar mig själv lite genom att intala mig själv att imorgon är ett bra tillfälle för det :S)

"bara milen"
vadå bara?

sitter o käkar sån hallonsorbet just nu:) mm..SIA, kravmärkt! haha

men 350 gram kanske inte är det lättaste att få i sig direkt efter ett pass..

mmm.. sorbet är ju typ det bästa som finns! Ät du det efter träningen - lyx! :D

Jag misstänker att det händer mig, men jag vet inte. Jag har helt enkelt inte vågat väga mig i veckan. :S

Jo men jag kommer iaf upp i tvåtusen nu och det är en aning svårt psykiskt men jag tror också att kroppen behöver det, jag är förresten så jäkla bortskämd med att vara frisk, inte vart sjuk en vecka åtta och då var jag halvdöd, jättemkt feber och hela grejen, men då klarade jag i n t e av att äta alls nästan och tappade flera kilon, tog mig långt tid att återhämta mig från det (min träningsform), och det kan väl ha berott på dålig kosthållning right?

jo det är sant, fast nu är sommaren här! sommarlov på fredag ju. Hade ingen feber idag och inte ont i halsen, bara snuva. Med snuva kan man väl träna lite försiktigt? Det är väl bara när man har halsinfektion och dylikt som man kan få hjärt-grejen? :S Ledg imorn och tänkte börja mig på ett försiktigt litet långsamt jogg-pass, bara milen eller så. Jag vet inte, förhoppningsvis är jag nästan helt återställd imorn :P eller ngt.

Jo, det är otroligt jobbigt att ändra tankemönster, Allt som ska in ska ut, nästan. Det är svårt att lita på kroppens förmåga att klara av att hitta energibalansen själv. Och det är läskigt som fan att bryta mönster, rubba sina cirklar. Jag är redan en bra bit in där men jag vill inte fastna i en destruktiv vana så jag försöker verkligen att fixa till det här för jag vill INTE hamna där då träningsglädjen har försvunnit för att ångesten ska få plats bättre. Är det något som hjälper mig att må bra förutom mina kamrater och min familj är det löpningen ju!:)

Bra, då ska jag köra på hönökaka nästa gång. Hehe, jag hittade förresten hallonsorbé i frysen. 100 gram 120 kcal och 29 kolhydrater, det är 350 gram i ett paket, att hiva i sig ett halvt sånt paket skulle jag fixa utan problem :D Bra efter konditionsträning?

JAG LÄNGTAR TILLS JAG FÅR RÖRA PÅ MIG IGEN.
(jag kanske lurar mig själv lite genom att intala mig själv att imorgon är ett bra tillfälle för det :S)

Vet du, det är som att läsa något som jag själv skulle ha skrivit för 2 månader sedan. Många av dina texter känns nästan likadana som mina var för ett tag sedan. Träningsnarkoman med ofantligt många träningstimmar och absurd mat-bild. Men du går mot rätt håll!! Det är verkligen skitbra! Ge banne mig inte upp, det kommer att synas på prestationerna också ska du se ;D

"bara milen" - Welcome to my club!

Angående glassen: Ett halvt paket skrev jag ;) Nej ett helt paket skulle vara liiite svårt att klämma i sig. :P Ja men det är verkligen lyx.. jättegott.

Tack Mirrranda! Får jag fråga hur du tränar nu? Det går ju bra för dig med maten och träningen nu eller?!

Idag är det skolavslutning och jag har en ny klänning. En grönblom-mönstrad 34 fast faktiskt lite säckig runt midjan, men inte så det stör. (hett tips, finns på H&M för 200 kr). Har även nya HÖGKLACKADE sandaler (men höhö till skolan går jag i jympadojor annars kommer jag att DÖ på vägen. Högklackat är inte min grej men vill man vara fin på sin skolavslutning får man lida pin.

Ikväll ska hela klassen till slottskogen. Vi har äntligen gått ut ettan och de flesta kommer väl att nyttja rusdrycker. Inte jag.. Hehe. Jag kom på idag att det var nästan ett år sedan jag drack mig full. Det är så äckligt med alkohol och dessutom tål jag det inte. Jag bara kräks och blir kärlekskrank (INTE i den ordningen då :D). Min klass ska slippa se det. Heh. Nej jag ska nog äta djungelvrål (om jag vågar) istället.

Igår kunde jag inte springa, jag tokstädade och promenerade men kände mig inte frisk nog att springa. Även om jag är yttepyttelite snuvig idag ska jag springa. Jag längtar!!!! Innan slottskogen får det bli. Undrar hur långt. Jag njuter mkt mer av att springa 20-30 km än att springa en mil snabbt. Frågan är om jag hinner det idag. Kanske blir milen trots allt :/

Tack Mirrranda! Får jag fråga hur du tränar nu? Det går ju bra för dig med maten och träningen nu eller?!

Det går absolut mycket bättre. Visst kan jag inte äta vad somhelst, rör absolut inte glass, godis, pommes frites osv men jag känner inte att jag behöver det heller. Jag tycker att jag lyxar till det när jag äter lasagne istället. Jag åt förövrigt godis och choklad på marathondagen men det var otroligt hur lite sug jag hade efter det - finns så mycket som är godare.

Angående träningen så går dte ju prima just nu, dessutom är jag äntlogen ledig, betyder såklart ännu mer träning ;) Ska dessutom börja gymma regelbundet för att motverka löparknä m.m.

..och för dig? Vi måste ju krossa på stafetten ;)

Ikväll ska hela klassen till slottskogen. Vi har äntligen gått ut ettan och de flesta kommer väl att nyttja rusdrycker. Inte jag.. Hehe. Jag kom på idag att det var nästan ett år sedan jag drack mig full. Det är så äckligt med alkohol och dessutom tål jag det inte. Jag bara kräks och blir kärlekskrank (INTE i den ordningen då :D). Min klass ska slippa se det. Heh. Nej jag ska nog äta djungelvrål (om jag vågar) istället.

Helt rätt!! Har varit med om samma saker och nu jäklar står jag på mig, kommer aldrig mer att föra in gift i min kropp, helt idiotiskt enligt mig.. Jag gör som du gör, äter medan andra super ;)

Jo men det är ju ganska individuellt det där. Är inte heller någon godisgris och brukar på min höjd käka ett par bitar mörk choklad i månaden. Även när jag äter av ren artighet så tar jag bara nån godisbit. Har inte heller ngt sug. Min mamma blir dock ledsen när jag inte äter tofuglass när hon har köpt det. Men jag förstår liksom inte nyttan av det. Det är ju inget man behöver. (frukt äter jag desto mer av).

Ja visst är det härligt?:PLedigt ledigt innebär mkt tid över, för träning OCH återhämtning. Gymma regelbundet är ju en jättebra idé. Tror absolut att jag har haft mycket nytta av det i löparspåren.

Det går ok med maten, det jobbigaste med den är det dåliga samvetet som smyger sig på om jag har ätit för "onyttig" mat, typ För Många frukter eller lite mycket dressing. Det är egentligen helt ologiskt med den stora träningsdos jag har, att känna skuld över det jag äter. Försöker tänka att jag "äter för att orka träna" inte "tränar för att orka äta". Läste en bok om kost vid träning förresten, minns inte vad den hette men den var bra. Det stod att tjejer som medeldistanstränar ska äta från 2600-4000 kalorier beroende på träningsdos då. Långdistansare skulle äta från 3000-4000. Jag vet inte, men jag antar att jag är medeldistansare. Det låter så mkt bara. En personlig fråga som du INTE behöver svara på; vad äter du ungefär på en dag?.

Just det, min mamma har ställt ett "ultimatum", jag får minska ner på träningen eller börja äta fisk en gång i veckan eller mjölk och ägg varje dag. Jag valde fisken men hoppas att hon glömmer bort det..!

angående stafetten!:
1:Jag bor ju i gbg och vet inte om jag har råd att åka till sthlm, men det är väl iaf en helgdag??: Kan jag få nån veckas tänketid?
2: Mitt bästa resultat på 5 km är TJUGOTRE MINUTER :s Jag skulle alltså sinka er fett mycket.

Idag fick jag ÄNTLIGEN SPRINGA!!!:D
Tänkte springa 1 mil men som alltid med förbestämda rundor blir det längre än jag bestämt från början. Sprang 24 km i lågintensivt tempo, kanske inte så smart att ta ut sig totalt tänkte jag. Riktigt skönt väder också :P

Nu ska jag till slottskogen och äta äta äta, (medans de andra kräks i buskar). Höhö.

Jo men det är rätt. Känns tråkigt bara att aldrig kunna uppskatta ett glas vin (är helt övertygad om att jag inte kommer tycka att det är gott även när det är lagligt för mig att dricka)..

:P

Jag vet inte, men jag antar att jag är medeldistansare.

Medeldistans är väl typ 1000-10 000 m, skulle mer kalla det långdistans det du sysslar med :)

angående stafetten!:
1:Jag bor ju i gbg och vet inte om jag har råd att åka till sthlm, men det är väl iaf en helgdag??: Kan jag få nån veckas tänketid?
2: Mitt bästa resultat på 5 km är TJUGOTRE MINUTER :s Jag skulle alltså sinka er fett mycket.

1. Det är en lördag och det är först i September, du har gott om betänketid :) Du kan ju samåka med Vic upp kanske? :)
2. 23 minuter på 5 km är en BRA tid.

Hoppas du får kul ikväll!

jo det kan ju stämma. ingen koll :)

Dilemma: Man ska äta när man är hungrig och sluta när man är mätt. Om jag lever så blir det inte mer än 1500 kcals om dagen.. Blir mätt på lite. hmm..

Det var riktigt trevligt i fredags. En halv påse djungelvrål slank ner :) Sen promenerade jag hem i sommarnatten, det var fint och varmt men ganska långt.

Igår vaknade jag med snuva och det planerade passet löpning fick utebli och ersättas med en långprommis. När man har sprungit ett tag så blir promenader rätt sega.. (Man kommer ju ingen vart alls!) Hehe.

Idag är jag lite lite seg i näsan och gick nån timma på morgonen och ska på bodypump vid tre. Känns jättelänge sen jag var där.

Igår vägde jag mig på första gången på länge och hade tappat lite (säkert bara muskler) eftersom jag haft träningsuppehåll och inte käkat som vanligt riktigt. 46,6

Såg i Mirres dagbok att du är ute efter en billig pulsklocka och tänkte tipsa om detta erbjudande: http://www4.marathon.se/news/rw_pren_fo … isionId=13 Så får man ju dessutom en prenumeration på en tidning som handlar om världens bästa sport :) Jag har en sån och den är inte den mest användarvänliga pryl jag nånsin ägt, men när man väl klurat ut funktionerna så är den väldigt bra :)

oj det lät ju bra :)
Såg ungefär samma erbjudande för fitness magazine. :) ska ta en funderare. (Jag är förresten extremt oteknisk och lite ja, dum. Haha, så jag behöver nån enkel sak).

Var på hummlan idag och pratade med en vettig psykolog. Jag fick många nya sätt att fundera på när jag var klar där. Hon genomskådade mig lite, jag sa att jag tränar för ett maraton (sant, vilket som helst) och det är därför jag springer typ åtta mil i veckan. Men det är ju inte baara därför. Tror ni att man kan bli en nästan likabra maraton-löpare genom att springa låt oss säga4-5 mil i veckan, däribland ett hiitpass, ett intervallpass och ett låångt pass. Jag pallar ju uppenbarligen inte att äta så mkt mat som åtta mil innebär. Hon sa att jag bryter ner kroppen nu. Och eftersom mensen inte kommit sen i början av september klarar kroppen inte alla påfrestningar som min höga träningsdos innebär.

Får komma dit i höst också..

Min mamma vill att jag ska börja i en löparklubb "för att få kontroll på träningen och inte träna jättemycket", det skulle jag aldrig våga! De som är i sånna är ju jättebra och har tränat i år och springer milen på 40 minuter och sådär :S Sånt klarar inte jag..! Jag kan ju starta en egen löparklubb :) HAHA.

Tankar, tankar.. uuhh, de är läskiga.. Nu tänker du helt fel.

1. Vill du bli så bra som möjligt vad det gäller löpningen så MÅSTE du ge kroppen de rätta förutsättningarna.

2. Att "lära" sig äta mer utan att få ångest är väldigt svårt att klara av på egen hand, kunde du inte boka en ny tid och berätta om ditt förhållande till mat och träning?

3. Din mamma har inte helt rätt där. Endast DU kan bestämma hur långt/mkt/snabbt du ska springa, såvida inte ngn kedjar fast dig eller att du bryter ett ben (u get it). En löparklubb kan däremot få dig att tänka i andra banor.

4. Det gäller inte endast att träna hårt, det gäller att träna smart.

Min mamma vill att jag ska börja i en löparklubb "för att få kontroll på träningen och inte träna jättemycket", det skulle jag aldrig våga! De som är i sånna är ju jättebra och har tränat i år och springer milen på 40 minuter och sådär :S Sånt klarar inte jag..! Jag kan ju starta en egen löparklubb :) HAHA.

Det är inte sant, visst finns det massa jätteduktiga löpare som springer med löparklubbar, men alla är inte tokbra. Gruppen delas ju upp efter förmåga också, så att de som springer 3-4 min/km springer i dne hastigheten och de som håller 6 min/km håller den hastigheten. Du är ju galet uthållig, så en löparklubb skulle nog vara jättebra för dig.

Och 4-5 mil i veckan borde räcka jättebra om en del är kvalitetspass. Man behöver absolut inte springa 2-3 mil flera ggr i veckan, det är nog väldigt få som faktiskt gör det. Kolla gärna in träningsprogrammen på marathon.se för att få ett hum om hur en träningsvecka skulle kunna se ut.

4. Det gäller inte endast att träna hårt, det gäller att träna smart.

Otroligt svårt att åstadkomma tyvärr.. Man rycks med och tror att det är antalet mil i veckan som förbättrar kapaciteten men icke sa nicke, det är kvalitetsträning som är viktigast har jag lärt mig. För övrgt kan jag erkänna att jag inte på långa vägar är där än.

Registrerad: 2006-01-12

bara så ni vet: om jag springer mina fem km på 25 min så tänker inte jag be om ursäkt i alla fall.

Och sedan appropå glas, godis och alkohol så måste jag bara flika in:
Nej, det är inget man behöver, men man behöver inte grönblommiga klänningar eller se en bra film ibland heller...
Ingen frisk människa mår dåligt av att ta en liten cointreau med is ibland, eller äta en god glassdesert. Självklart ska man respektera att folk väljer att vara nykterister, veganer eller att de inte äter godis, men vad jag vill ha sagt är bara att man måste inte ha  ett bra skäl för varenda liten grej man gör. Man lever en gång och den gången ska man se till att njuta!

bara så ni vet: om jag springer mina fem km på 25 min så tänker inte jag be om ursäkt i alla fall.

Om jag springer på 26 får du slå mig :D

Om jag springer på 26 får du slå mig :D

kaxige lille jävel:P

Sidor: 1 2 3 4 5 … 18  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB