Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
jo det låter ju riktigt bra med att träna med 1 set 4-6 rep.Men jag är relativt ny i styrketräningssammanhang och undrar efter hur många veckor jag kan börja träna explosiv styrka?.man måste ju som nån sa innan bygga upp muskelfästen osv.nån som har ett gott råd?
Jag tycker du ska köra minst lätt minst 8 veckor iaf. Sen kan du ändra träningen sakta så du kör tyngre och tyngre eftersom.
håller med, några veckors förberedande av leder osv.
Jag körde inte så, då jag var super newbie när jag började, och eftersom ast`s MAX-OT inte säger något om förberedning av kropp och leder. Nu sitter jag här med än mer ömma handleder än vad jag hade innan jag började träna. ack ack.
eftersom ast`s MAX-OT inte säger något om förberedning av kropp och leder. Nu sitter jag här med än mer ömma handleder än vad jag hade innan jag började träna. ack ack.
Det är riktigt dåligt att inte nämna det. Jag har varit skeptisk mot flera av deras åsikter ang. övningarna de beskriver. Vad jag har förstått är är det främst nybörjare som går efter deras rekomendationer. Om de inte nämner något om att man bör ta det lugnt första 4-6 veckorna för att bygga upp muskelfästen, senor och ligament tycker jag det ger ett kvitto på vilken nivå deras trovärdighet ligger... Riktigt illa!