Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Hej.
Är en kille på 17 år, styrketränat sen 2 år tillbaks. Är 194 cm lång och väger 110 (vägde 123 innan sommaren, tränade av mig 13 kg på 9 veckor).
Jag skulle vilja förbränna fettet på bl.a. magen, det är väl det värsta om man säger så.
Tränar så här nu:
Måndag: Gym
Onsdag: Gym
Fredag: gym
Lördag: kör reklam ( kanske inte är träning så mkt, springa i lägenheter m.m)
Söndag: dykning
I sommras brukade jag springa 2-3 dagar i veckan. Nu när det är kallt och mörkt att springa så vill jag byta ut detta mot något. Helst förbränna fett och samtidigt behålla muskelmassa utan att äta någon speciell mat.
Äter normal husmanskost varje dag, 3 mål / dag.
Om jag nu vill minska fettmängden, vore det bästa dagliga promenader samt att kanske lägga in simning på torsdagarna? Skulle detta räcka för att bli av med fett och få mera muskler?
Hur pass bra är spinning för fettförbränning?
Tack på förhand.
Ett tips, käka mellanmål i form av tex frukt mellan måltiderna....
Och den där reklamutkörningen har ja oxå gjort (men har lagt av med d för d sög så hårt), och det bränner säkert en massa fett.....
för Svensk Direkt Reklam? ja, lönen är inte direkt hög, men för motionen gör jag det gärna :) 2 timmar tar det ca, springa i lägenheter blandat med att cykla runt mellan husen.
Men borde man ta en timmes morgonpromenad med? eller jogga på morgonen? jogga på morgonen och gymträna på kvällen? kan det vara bra?
Tack på förhand.