Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Jag är 15 år ca 170cm lång och väger kanske 55 ganska smal med andra ord. Jag har tränat i ca 2månader men är inte säker på om jag tränar rätt.
Jag tränar 3ggr i veckan hur ska jag lägga upp allt. Jag känner att jag börjar få ont i ryggen men vet inte om det är ryggraden eller ryggmusklerna. Jag ska köpa Gainers fuel inom en vecka. Tips på vad jag ska äta också.
Tips ett är att du går igenom alla maskiner med en gyminstruktör. Dom finns på de flesta gymmen och där jag tränar (Friskis & Svettis) får man gratis gymgenomgång + träningsupplägg varje termin...
Om du nu över huvud taget ska köpa gainers vet ja inte. Du har ju fortfarande inte växt färdigt osv osv.... Vet inte om d ger så mkt resultat, kanske inte e värt pengarna (500 spänn för en burk pulver e ändå rätt mkt).
Aja, lycka till iaf!
Du skall inte få ont i varken ryggraden eller musklerna (om det inte är träningsvärk, men det borde du känna igen), gör inga övningar som du får ont av. Följ Björn's råd och gå igenom träningsprogrammet med en gyminstruktör om du inte redan gjort det.
Skippa Gainern och käka rejält med mat (som ovan, du sparar massa pengar, morsan/farsan pröjsar väl det? )
Ägg tycker jag är rätt lättlagat och lätt att proppa i sig.
Du är 15 år, dvs inte växt färdigt ännu.
Håller med föregående talare och säger:
!> skippa gainersen och lär dig äta mycket av mammas mat istället. <!
Alltså David, när du e 15 bast ska du inte lägga massa krav på dig själv på styrketräningen, 15 år fan fortfarande ett barn om jag får säga, och Gainer!? va får dig att tro att i din ålder bör man äta sånt, världens dyraste kiss t.o.m. skippa sånt skit och ät mammas köttbullar med potatis, håll dig till en stabil kost och ta det lungt med stryketräningen tills du blir lite äldre och kan sätta större krav på dig själv, geez!
känner en snubbe som tränat i gymmet sen han var 13....och han ser inte "bra" ut rent muskulatoriskt, ser ut som han har bölder lite här och var, lite onormal om man får säga för en kille i hans ålder... musklerna tvinas ut varefter du åldras du ska låta de utvecklas klart först, sen efter att utvecklats färdigt så kan man bygga på lite xtra...
herregud ä de pensiönärer som sitter här eller? Vadå inte skall inte KÖPA gainer? Vadå ., inte träna?
Varför skulle han inte?
håller med vet om mycket folk som börjat träna tidigare än så en kroppa mår aldrig dåligt av träning den kan må dåligt av felaktig träning men aldrig av bra träning sen så kanske man inte ska köra snor tungt men styrketräna är inga problem.
e de okej vid 16 års ålder då? :)
Träna på men skippa gainersen.... O träna helst rätt =/
Köp en jävla gainer om du vill men inte nån från Twinlab.
Förresten behöver du kanske inte det efter två månaders träning. Smaksak, men du behöver det minst lika mycket som en vuxen isf.
skulle vart bra om du berättade för han varför han inte ska köpa nått från Twinlab
Twinlab är dyrt. Annars så borde väl deras grejer hålla samma kvalitet.
skulle vart bra om du berättade för han varför han inte ska köpa nått från Twinlab
Dels som Pitch säger är det dyrt, sen så får du till det priset som Twinlab ligger på bra mycket grejer från andra tillverkare, tex Eiselt. Som innehåller mer protein i gainern och har bättre kvalité.