Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
ska man inte kör kondition om man vill få muskelmassa?
alla bör ju bara uppvärmingen som sån och sen bara lyfta skrottt alla dagar när man är på gymet?
kör man konditionen i deffen eller?
mvh/en kille som sitter hemma och funderar:)
Efter ett träningspass kan man gott dra konditionspass på något sätt om man vill, de bryter inte ner muskelmassa. Förutom kanske efter ett benpass då.
Varför skulle man just förlora massa efter ben? Det är väl snarare så att ingen kör det eftersom man redan är så mör i benen.
Efter ett träningspass kan man gott dra konditionspass på något sätt om man vill, de bryter inte ner muskelmassa. Förutom kanske efter ett benpass då.
(Oxen..ta reda på de själv)
Om glykogenet är slut i benen efter ett tungt benpass kan det vara nedbrytande att köra löpning/cykling. Men det är nog ingen risk man gör det när man förmodligen då ändå är så slut i benen, om glykogenet är slut alltså.
(Oxen..ta reda på de själv)
och vad skulle menas med dedär?
Okej, det stämmer nog bra med glykogenet. Miss av mig. :)
Och Kimball, förstod inte riktigt om ditt svar var riktat till både dilated och mig, hoppas du inte tog illa upp av min fråga. :D
Och förresten när jag läser igenom det hela, tror jag inte heller Dilateds inlägg var någon förolämpning mot dig. Bah, det här blev för förvirrande.
Och Kimball, förstod inte riktigt om ditt svar var riktat till både dilated och mig, hoppas du inte tog illa upp av min fråga. :D
Nej nej, sry. Inte till dig. ^^
Man ökar väl insulinkänsligheten när man kör konditionspass.
Så det finns väl inget skäl till att man ska skippa konditionsträningen.
Alla BB i världseliten har bra kondition, så det är inget man ska undvika bara för att man vill bygga massa. Det gäller bara att träna på rätt sätt.