Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Jag har aldrig provat Hantelrodd... jag vet inte riktigt vilken vikt på hanteln jag ska börja med?
När jag tränar biceps kör jag med 14 kg och
När jag kör Latsdrag kör jag på 55 kg
....så vad kan vara lagom med att köra HANTELRODD?
....Vad tränar ni på?
Jag har aldrig provat Hantelrodd... jag vet inte riktigt vilken vikt på hanteln jag ska börja med?
När jag tränar biceps kör jag med 14 kg och
När jag kör Latsdrag kör jag på 55 kg
....så vad kan vara lagom med att köra HANTELRODD?
....Vad tränar ni på?
det är väl bara att prova dej fram vilka hantlar du ska köra me....=)
Låter som du tar samma tyngder som mig ung, testa 20 kg, de fungerar bra för mig. Men som sagt, testa är de bästa du kan göra.
jag kör på 22-23 , prova dig fram
Tycker att man kan fläska på gansk så bra i hantelrodd bara man tänker på att utföra övningen i lungt tempo och full rörlselängd själv tränar jag på 34kg
ja va ska man säga... tar 75 i latsdrag *bakom rygg* och 90 i rodd emn tar inte mer än 17,5kg *rätt utfört och rätt... i hantelrodd.... det är åt hel****e asså!! ahr så fel i min rörelse.... :(
kan man skippa hantelrodden på ngt sätt typ enarmsrodd???
mvh Nilszon
kan man skippa hantelrodden på ngt sätt typ enarmsrodd?
hur kör man annars hantelrodd då trodde det bara fanns enarmsrodd?
kanske lite klantingt formulerat men med enarmsrodd menar jag ju såklart i roddmaskin den andra övningen hantelrodd står *jag och resten på mitt gym* iaf på en plan bänk och drar upp vikten i en lång rörelse....
nilszon
Och då klaranar det lite =)
ja va ska man säga... tar 75 i latsdrag *bakom rygg* och 90 i rodd emn tar inte mer än 17,5kg *rätt utfört och rätt... i hantelrodd.... det är åt hel****e asså!! ahr så fel i min rörelse.... :(
kan man skippa hantelrodden på ngt sätt typ enarmsrodd???
mvh Nilszon
Jag kör 90kilo lats...
och i roddmaskinen kör jag 90kilo..
Och jag kör 35kilos hantlarna i hantelrodd....
och du kör 17.5 tycker det låter litet..
du borde klara mer..
jo tack det håller jag helt klart med på... me fan får ju inte in rörelsen precis som där e något fel med min rygg eller nåt sånt :(
alltså att bara dra upp vikten och så är ju 25 kg inga problem men jag vill ju gärna känna att det tar + att det inte bara är armar eller sidomagmusklerna som drar....
nej strange detta :(
men jag väljer att plocka bort hantelrodden och kör på vanlig rodd ist...
jo tack det håller jag helt klart med på... me fan får ju inte in rörelsen precis som där e något fel med min rygg eller nåt sånt :(
alltså att bara dra upp vikten och så är ju 25 kg inga problem men jag vill ju gärna känna att det tar + att det inte bara är armar eller sidomagmusklerna som drar....
nej strange detta :(
men jag väljer att plocka bort hantelrodden och kör på vanlig rodd ist...
Jag håller me.. vanlig rodd tycker jag tar bättre och jag får mer kontakt på just vanlig rodd en hantelrodd..
Ska faktiskt gör samma sak funkar bra för mig tycker jag men jag får faktiskt bättre kontakt på vanlig rodd plus att min gymfriskvårdanläggning vägrar köpa in större hantlar man behöver ju inte större om man utför övningarn riktigt =Z