Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

ab-slide

Registrerad: 2003-08-30

Ni har nog alla sett TV-shop reklamen om Ab-Slide , det där hjulet med 2 hantag, som man rullar fram o tillbaka med.

Jag testade en i butiken och det kändes rätt i magen.

Är detta ännu en onödig pryl från TV-shop eller funkar det?

ps.var o kollade på när min kompis tränade boxning, där hans tränare körde ab-slide, fast med skivstång och vikter.

Registrerad: 2003-05-11

Jag är för klen i rygg och axlar för att kunna sträcka ut så mycket att det känns ordentligt i magen. Det gör också ont i knäna att rulla på hårt golv. Men jag har flera kompisar som gillar AbSlide. Fast ingen av dom har köpt den via TV-shop – Ring inom 10 minuter bla bla bla

en som jag känenr köpte en från en sportbutik här i stan, typ för 150kr
han säger att den funkar perfekt, men han e lite konstig, så man vet inte :D

Registrerad: 2003-09-01

Känns gör det nog, men jag är ytterst tveksam till att du utvecklar några "större" magmuskler av den. Som med de andra musklerna är det ju motstånd och tyngd som räknas, och med abslide får du nog inte mkt sådant.

Från: Oskarshamn
Registrerad: 2003-09-19

Den sägs ge bra go träningsvärk de första gångerna, men det är ju bara pga ovan övning..
Vill man ha mer tyngd kan man ju alltid lägga tyngder på ryggen.

Registrerad: 2003-09-08

rusta har för 99 kr har jag för mig. själv har jag en sådan "ab-slide" men inte från tv. den känns och tar nog på en otränad mage. jag tycker ialla fall den e kanon

Från: Stockholm
Registrerad: 2003-09-20
Webbsida

Känns gör det iaf, men jag tror inte att den tar någe bra. Många i min klass gör med den, men de har inga magmuskler alls =/
Vanliga övningar är lugnt bättre, tycker jag iaf

jo jag håller med att det som finns på gymmet är mäktigt bättre men om nu inte kan träna¨på gym så är "ab-slide" schysst. // Gymmet äger : )

aa gymmet e schyyst.

en till fråga -> Ska jag köpa en ab-slide o köra några minuter varje morgon innan skolan.

Tränar på gym varje dag, men brukar inte köra magpass

Är det värt?

Registrerad: 2003-10-23

aa gymmet e schyyst.

en till fråga -> Ska jag köpa en ab-slide o köra några minuter varje morgon innan skolan.

Tränar på gym varje dag, men brukar inte köra magpass

Är det värt?

Magmuskler fungerar som alla andra muskler och växer/blir starkare av överbelastning. Att träna magen varje dag leder förr eller senare till överträning.

Registrerad: 2003-07-27

säger bara en skivtstång ett par lagom stora vikter sen är det bara att slida på

men som sagt den kostar runt 100:- så om du inte blir nöjd så...tss 100:- typ. kan vara kul ibland ju ;)

Tror knappast magen blir övertränad av lite ab-slide varje morgon, men det lär ju inte ge så mycket heller utan överbelastning som squat nämner, därför är det inget jag skulle rekommendera när man ändå har tillgång till gym. Och om man inte har det kan man lika gärna ta en hantel över bröstet och köra crunches.

Från: angered 424
Registrerad: 2003-10-26

men vad menar ni med att man ska ha skiv stång o vikter? hur ska man få fast vikterna eller stången? förlåt att jag är så trög

kanske jag som fattat fråga fel men iaf det inte är så så menar jag att man kan använda en skivtstång med vikter ställa sig på knäfötterna med händerna på skivstången och rulla stången framåt och därmed göra den helt fantastiskt kanske världen bästa enligt alla proffs magövningen som finns att tillgå i dagens underutvecklade samhälle =>.

kanske jag som fattat fråga fel men iaf det inte är så så menar jag att man kan använda en skivtstång med vikter ställa sig på knäfötterna med händerna på skivstången och rulla stången framåt och därmed göra den helt fantastiskt kanske världen bästa enligt alla proffs magövningen som finns att tillgå i dagens underutvecklade samhälle.

Nämn ett proffs som säger att det är den bästa magövningen?

var helt totalt oseriös imiterande bara deras fantastiska reklamer =)

Faktiskt svårt att förstå ironin när det inte är någon smilegubbe efter :D

var helt totalt oseriös imiterande bara deras fantastiska reklamer =)

Aight!

Faktiskt svårt att förstå ironin när det inte är någon smilegubbe efter

på begär från högre instans så har jag lagt till en smiley i mitt inlägg =)

finfint. Nu kan jag sitta och skrocka lite. Innan jag förstod var jag helt förkrossad. :E

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB