Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
vad inne bär deffa igentilgen:/
mvh/en som tränat ett tag utan att vet de *skäms*
+ en till fråga..
ska man låta bli o träna hela armen samma dag? verkar som alla delar upp med bicepss o triecepssS???
sak man göra så? och varför?
vad inne bär deffa igentilgen
Det innebär att man minskar sitt lager av kroppsfett för att musklerna ska framträda tydligare. Man definerar (förkortas deffa) alltså sina muskler.
ska man låta bli o träna hela armen samma dag?
Det ser jag ingen anledning till att man inte kan göra. Jag har en separat armdag där jag tränar biceps, triceps och underarmar. Det tycker jag fungerar klockrent. Testa och se vad som passar för dig.
Det man bör tänka på är att inte träna triceps dagen efter ett bröstpass eller biceps dagen efter ett ryggpass. Detta eftersom dom är involverade i just dessa övningar.
tack för grymt svar det där med arm tränar grejen:)
men hur går igentligen deffen till? hur ska man gå till väga på bästa sätt?
och när ska man deffa? och kan man förlora muskler?
mvh /oxen
Du sitter och onanerar dagligen med 2 timmars intervall... nä men du äter väl mindre fetthaltiga maträtter etc.
=P
Ät ordentligt och minska ditt kaloriintag med max 500 kcal. Öka istället träningen och lägg in någon form av förbränningsträning i stort sett varje dag. Sänk fettintaget och försök att inte få i dig fett annat än från vegetabiliska oljor och fisk/skaldjur. Det är bra om ca 15% av ditt fettintag kommer från fett. Öka proteinintaget för en antikatabol och fettförbrännande effekt. Öka kolhydratintaget något, eller håll det på samma nivå som tidigare. Ät mest långsamma-medelsnabba kolhydrater (se det glykemiska indexet), utom efter din träning då snabba är att föredra.
Källa: http://www.paulun.com.vegasys.net//ask/fs3.htm
Det är bra om ca 15% av ditt fettintag kommer från fett
ehh??
Det är bra om ca 15% av ditt fettintag kommer från fett
ehh??
skall nog stå kalori intag
finns fett, mättadfett och omättadfett.
finns fett, mättadfett och omättadfett.
Finns fler olika sorters fett än det ;)
men hur går igentligen deffen till? hur ska man gå till väga på bästa sätt?
och när ska man deffa? och kan man förlora muskler?
Det finns ingen lathund eller A-Ö beskrivning för hur man på bästa sätt lyckas med sin deff. Det skiljer sig otroligt mycket från person till person. Det bästa jag kan råda dig är att söka både på både detta forum och andra ställen och skapa dig en egen uppfattning. Sedan gäller det att testa sig fram.
Finns fler olika sorters fett än det ;)
ooooh ja :D