Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
wabbabi_bb:
Haha, grymma resultat! Är verkligen otroligt imponerad, skit schysst fysik. Hur gammal är du? och hur lång är du, samt vikten? Jag är 18 år och har kört någon månad nu ( 3 månader lite mer seriöst) Fick verkligen mer inspiration!
Tycker allt ser riktigt bra ut utifrån bilderna, skulle gärna vilja se en bättre bild dock ; )
Får gärna nämna hur du kör och hur/vad du äter?
Med Vänlig Hälsning
Niklas
jag är 19.
174
väger 74
äter inte mycket mat, ersätter de med 4 liter mjölk
frukost 1 mjölk
lunch. de som finns i skolan.
efter träning. 1 mjölk
middag : t:ex blodpudding gillar jag.
21:00 1 mjölk
00:00 innan jag somna in, 1 liter mjölk
tränar hela kroppen 3 ggr i veckan.
4 set per muskel med vissa undantag som t:ex 4 set över och 4 set under bröst. Så de blir ju 8 totalt.
set 1: 25 reps
set 2: 15 reps
set 3: 12 reps
set 4: 8 reps
vila typ 30 sek mellan. Aldrig med är 1 minut.
vet inte om de är nått mer du vill veta. Annars e de väll bara fråga på.
Ska bli intressant att följa dig Wabbabi.
Har du provat något annat upplägg oxå? Resultat?
Inga probs med magen med så mkt mjölk?
Ska bli intressant att följa dig Wabbabi.
Har du provat något annat upplägg oxå? Resultat?
Inga probs med magen med så mkt mjölk?
Mja. Har några följeslagare på gymmet åxå :P
Jag har väll provat alla som finns känns de som.
De som funka bäst då är väll "getthepumt" Träna musklen 1 gång i vecka med typ 15 set och 12 reps. Sjukt pump man fick. De funka bra.
De som funkade sämst är Max-ot för att få volym men jag blev jävligt stark. Va nog starkare då än nu.
Inga problem alls med min mage. Jag brukade klämma i min 6-8 liter om dagen förut tills jurgen sa att de kan bli skadligt.
Enligt king grub är det skadligt att dricka mer än bara 1 liter om dagen...
vad grundar du det på ?
Hoppas inte, för jag tycker det verkligen är en bra källa. Fast iofs så är väll det mesta skadligt på något sätt.
vad grundar du det på ?
RDI för kalcium ligger på ca. 800-900 mg/dygn, i en liter mjölk är det 1200 mg. Do the math.
Jag inbillar mig att det inte är nån större fara att dricka 1-2 liter om dagen, men att dricka mer än så tror jag inte är bra. Som med allt annat, håll det på en lagom nivå. Allt som överdrivs har en tendens att gå åt helvette.
vad grundar du det på ?
Ökad risk för prostatacancer vid höga intag av kalcium. Mer om det får tas i en annan tråd om intresse finns. Här får vi koncentrera oss på folks framsteg.
wabbabi_bb: Bra framsteg. Axlarna verkar vara bra.
vad grundar du det på ?
Ökad risk för prostatacancer vid höga intag av kalcium. Mer om det får tas i en annan tråd om intresse finns. Här får vi koncentrera oss på folks framsteg.
wabbabi_bb: Bra framsteg. Axlarna verkar vara bra.
nu blev jag lite rädd för min mjölk. hehe :D
Mja, De är väll bara att tacka Honn. :)
hopps jag va lite snabb med det svaret, bommade att det va mjölk det handlade om sry gubbs ;)
wabbabi_bb du har fatt fet bra resultat :) undrar lite om tex, hur mkt tar du i Benkpress? Vad har du foer Biceps matt ? MVH Joachim
wabbabi_bb du har fatt fet bra resultat :) undrar lite om tex, hur mkt tar du i Benkpress? Vad har du foer Biceps matt ? MVH Joachim
tack så mycket.
kör inte bänkpress eller hantelpress :(
mått vet jag inte. har aldrig mätt. Bryr mig inte så mycket om siffror.
Eftersom det har varit en del snack i den andra bildtråden om hur man kan öka och inte så tänkte jag posta 2 bilder. Den 1:a har jag redan postat och är från 2002 taget precis innan min diet började. Vägde 100Kg. Den andra bilden är tagen i juni 2003, precis innan dieten avslutades. Vägde 87Kg där.
Det är allstå 6 månaders viktnedgång(-13Kg) och enligt mig en helt klar ökning av benmuskler. Om jag som var 25 och dietade kunde få fart på mina ben tack vare att jag började träna dem ordentligt(böj), så nog tusan kan någon som är yngre göra bra i från sig

Hoppas det får stopp på spekulationer om vad folk har och inte har gjort.
Tänkte lägga upp några bilder på mig innan jag börjar träna styrketräning för första gången ;). har spelat fotboll i ca 6 år men slutade för ca 3½ år sedan ! Nu gäller "seriös" styrketräning. Mer bilder kommer inom kort !
[URL=http://img346.imageshack.us/my.php?image=jagimage0514ad.jpg]
[/URL] [URL=http://img105.imageshack.us/my.php?image=ryggen20december200524sq.jpg]
[/URL]
[URL=http://img424.imageshack.us/my.php?image=jagbessiboyjpg25rm.jpg]
[/URL]
Vad tycker ni? tror ni jag har bra grund att bli grov med muskler "biffig" ;)?
Har du lätt för att bli tjock?
Ser jag tjock ut på bilderna eller? ;)
Jag just nu : ca 181, ca 72 kg!
Mitt mål: väga minst 80 kg ;)
Mitt mål: väga minst 80 kg ;)
nej det var inte det jag menade, men de flesta som har lätt för att bli tjocka har också lätt för att bygga muskler.
Tycker det där ser jättebra ut för att aldrig ha tränat styrka.
Tror det kommer gå bra:)
Lycka till!
Mitt mål: väga minst 80 kg ;)nej det var inte det jag menade, men de flesta som har lätt för att bli tjocka har också lätt för att bygga muskler.
Stämmer inte alls. Dom som har lätt för att bli tjocka blir det för att dom ligger på kalori överskott och du bygger lättare muskler när du ligger på det. Måste vara så du menat.
nej vedor, det har inte mycket med ätvanor att göra i detta fallet; människor som har gener som tillåter att de lätt går upp i vikt, har oftast lättare att bygga muskler, p.g.a dessa gener.
nej vedor, det har inte mycket med ätvanor att göra i detta fallet; människor som har gener som tillåter att de lätt går upp i vikt, har oftast lättare att bygga muskler, p.g.a dessa gener.
Om man lägger på sig fett lätt lr om man bygger muskler lätt har inte med varandra att göra. Har en kompis som hade problem med att han var för smal och inte kunde lägga på sig fett så han började styrketräna och fick otroliga resultat. Vill inte göra den här tråden till en diskution mellan oss så jag säger punkt för mig här. mvh
Mitt mål: väga minst 80 kg ;)nej det var inte det jag menade, men de flesta som har lätt för att bli tjocka har också lätt för att bygga muskler.
Stämmer inte alls. Dom som har lätt för att bli tjocka blir det för att dom ligger på kalori överskott och du bygger lättare muskler när du ligger på det. Måste vara så du menat.
nej det var inte så jag menade. För de som inte kan bli tjocka, eller har väldigt svårt för det har också ofta svårt att bygga muskler. Även om de ligger på ett kaloriöverskott.
jag håller med dig.
För 4 månader sen, va helt otränad!!
[URL=http://img318.imageshack.us/my.php?image=dsc004774wp.jpg]
[/URL]
Det här vart resultaten.
Andra bilden vart lite suddig, den första är tagen me en usel digitalkamera, men det blev snyggt =P
Hann inte spänna höger armen, hade 2 sekunders tidsfördröjning=P
[URL=http://imageshack.us]
[/URL]
på den här bilden ser man nog att axlarna e lite större och armarna e lite mer förbättrade än den mörkare bilden
[URL=http://img318.imageshack.us/my.php?image=dsc005160wv.jpg]
[/URL]
ska Lägga upp några nyare när 2006 börjar.
Är 16 snart 17!.
Tränat lite hårt i 5 månader nu.
vikt: 115
Längd: 187
Kommentera gärna!, Glöm inte att jag ba e 16....
ska lägga upp lite bilder på framsidan snart me..
*God fortsättning!*