Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 57 58 59 60 61  

Officiell bildtråd: Före och efter.

Från: Ängelholm/ Banverket(molmek)
Registrerad: 2006-05-04

Musicman1 skrev:

Mr_W.P wrote: Bra jobbat!
Mvh

Tack W.P!

Mersault wrote: Snyggt Musicman, ser ut att vara en lyckad deffperiod.

Tack Mersault!
Känner mig rätt nöjd såhär i slutet. Ska bli skönt kunna äta normalt igen. :-)

high_school_boy wrote: Jävlar vilken skillnad på nacken. :p Bra jobbat! :)

hehe.. ja det är stor skillnad. Men jag måste vara ärligt säga att jag gillar ha lite bredare nacke. Hoppas att shrugs och marklyft hjälper ;-)

JockeMedFoten wrote: Mycket bra jobbat musicman:) jag vill ha mer stats, ålder och längd?

29år
177cm
Har tränat i ca. 3 år, men aldrig räknat kalorier eller dietat förut.
Började dieta 16 veckor under våren och gick ned ca 10kg samt minskade midjemått med 13,5cm.
Sedan hade jag semester i 5 veckor och gick då upp 3,5kg samt ökade midjemåttet med 4,5 cm.
Har kört en minideff nu i 3 veckor och då minskat vikten med 6,9kg och midjemåttet med 5 cm. Totalt har jag hållt på i 24 veckor (hade nog gått att korta ned perioden avsevärt om jag inte slarvat så mkt under semestern).

3 veckor och 6,9kg??!! Ordentlig vlc-diet, du kan inte ha ätit mycket:)

Registrerad: 2005-05-29

Bra jobbat Musicman1 riktigt bra! ;)

Registrerad: 2008-03-24

Jättebra jobb musicman =) Du ska vara stolt!

Registrerad: 2005-02-04

coffe_aberg skrev:

Grym minideff du gjorde de här tre veckorna! Starkt jobbat, härligt för dig att äntligen få börja kötta rejält igen! :-)

Tack Coffe!
Jepp.. nu ska det växas! ;-)

spicegirl_17 wrote: Jättebra jobb musicman =) Du ska vara stolt!

Tack Spice!

JockeMedFoten: 3 veckor och 6,9kg??!! Ordentlig vlc-diet, du kan inte ha ätit mycket:)

Har försökt ligga på ca 1000kcal underskott varje dag. Inga ätardagar och mycket promenader/styrketräning.
Intaget har i runda svängar varit 1600-2000kcal och fokus då på fett och proteiner.
Slängde i mig lite kohydrater till frulle och innan/direkt efter träning.

Hardstyle wrote: Bra jobbat Musicman1 riktigt bra! ;)

Tack!

Senast redigerat av Musicman1 (2008-09-01 13:35)

Har försökt ligga på ca 1000kcal underskott varje dag. Inga ätardagar och mycket promenader/styrketräning.
Intaget har i runda svängar varit 1600-2000kcal och fokus då på fett och proteiner.

Har du legat på 1000kcal-underskott per dag borde du gått ner 1kg i veckan och inte 2,3kg/vecka som du har gjort. Ett kilokroppsfett är ju beräknat till ca 7000-7500 kcal så vid ett 1000underskott per dag borde du gått ner 1kg i veckan. Har du verkligen inte känt av att du tappat både muskler och styrka?

Senast redigerat av JockeMedFoten (2008-09-04 17:36)

Från: Göteborg
Registrerad: 2004-10-08

JockeMedFoten skrev:

Har du legat på 1000kcal-underskott per dag borde du gått ner 1kg i veckan och inte 2,3kg/vecka som du har gjort. Ett kilokroppsfett är ju beräknat till ca 7000-7500 kcal så vid ett 1000underskott per dag borde du gått ner 1kg i veckan. Har du verkligen inte känt av att du tappat både muskler och styrka?

Gör skillnad på fettnedgång och viktnedgång.

Jo det är klart. Men skulle han tappat lika mycket vätska som fett?

Från: Sundets pärla
Registrerad: 2006-07-30

Förlåt lajne, skulle inte posta bilder på ett tag tänkte jag. Men jag gillade skillnaden på dessa bilderna. 4-5kgs skillnad och bättre ljus, men ändå. Glykogen osv som gjort det mesta?

17juni 2008
76kg nånting
http://img301.imageshack.us/img301/3339/dsc00065bb6.jpg

http://img246.imageshack.us/img246/1564/dsc00064wb2.jpg

Senaste veckan. Första utan pump, andra med. 81kg
http://img246.imageshack.us/img246/700/sideutomhuscs7.jpg

http://img301.imageshack.us/img301/4646/mostmuscularsep08zr6.jpg

Registrerad: 2004-10-08

JockeMedFoten skrev:

Jo det är klart. Men skulle han tappat lika mycket vätska som fett?

Sannolikt ja, eller kanske tom mer.

Registrerad: 2005-02-04

JockeMedFoten skrev:

Den enda övningen jag förlorade styrka i är bänkpress. Så det är rimligt utgå från att jag förlorade lite massa.
Sen skedde den största viktnedgången första veckan då jag släppte både vatten och glykogen.
Rimligt är nog att jag tappat, precis som du säger, maximalt ca. 1kg fett per vecka (om ens det..   låter mycket).
Jag var dock riktigt petig med kaloriintaget och räknade på allt. Det kan nog upplevas som jobbigt för vissa, men det gjorde att jag åt rätt så idealiskt ur deffsynpunkt.
Nästa deff lägger jag mig nog på ett underskott runt ca. 700kcal samt undviker ätardagar in i det sista.

Kan för övrigt meddela att jag börjat öka på intaget nu och känner ett grymt tryck i musklerna.
Riktigt skönt efter att varit spinkpelle så länge nu. ;-)

Henkee_:
Riktigt fin form.
Lågt BF och ett symetriskt intryck.

Registrerad: 2008-03-24

jättesnyggt!!! HENKE!! :D I like it!!

Registrerad: 2005-05-29

Henke sluta va fan jag mår bara dåligt :(...

Registrerad: 2006-12-10
Webbsida

Bra form _henkee, man ser en klar utveckling på att armarna har växt via Din viktuppgång tycker jag! :)

Mvh

Från: Stockholm
Registrerad: 2006-10-11

Bra form där mannen. Tumme upp!

Från: Helsingborg
Registrerad: 2006-01-03

Riktigt najs henke! :)

Tack alla :) Kände mig själv nöjd när jag såg bilderna med tanke på att det inte är lång tid emellan dem. Sen så spelar ju ljus och grejer en roll också, men det känns skönt att resultaten av hårda pass ändå syns lite :)

Registrerad: 2007-10-16

Kanon henke! :) blir avis =)

Registrerad: 2007-11-23

28år, 72kg. Sista bilden efter ca 1 1/2 års seriös träning. Gått upp ungefär 12 kg under denna period. Några kilo överflöd som ska bort så småningom :)

http://img83.imageshack.us/img83/4795/moiov1.jpg

Senast redigerat av hennyb14 (2008-09-12 23:05)

Moderator
Från: Umeå och Sporthallen
Registrerad: 2004-11-25

Bra förändring hennyb14.

Registrerad: 2008-07-10

Triathlon skrev:

Håller med om att man borde ta bilder när man bara står rakt upp och ner och inte spänner sig.

Före.
http://img108.imageshack.us/img108/581/gammal4ed.jpg

Efter

http://img108.imageshack.us/img108/2122/ny53ft.jpg
(rykande färsk bild från idag vid 17tiden ;-)[/url]

Jag har en nästan likadan överkropp nu som din "före"-bild, och mitt mål är ungefär som din "efter"-bild :P. Hur tränar du? Nu togs i för sig dom här bilderna för ett par år sedan men ändå, du kanske minns hur du gjorde :P? Och hur lång tid är det mellan bilderna? Hur gammal var du när bilderna togs? Tacksam för svar =)

Manofglory skrev:

Triathlon skrev:

Håller med om att man borde ta bilder när man bara står rakt upp och ner och inte spänner sig.

Före.
http://img108.imageshack.us/img108/581/gammal4ed.jpg

Efter

http://img108.imageshack.us/img108/2122/ny53ft.jpg
(rykande färsk bild från idag vid 17tiden ;-)[/url]

Jag har en nästan likadan överkropp nu som din "före"-bild, och mitt mål är ungefär som din "efter"-bild :P. Hur tränar du? Nu togs i för sig dom här bilderna för ett par år sedan men ändå, du kanske minns hur du gjorde :P? Och hur lång tid är det mellan bilderna? Hur gammal var du när bilderna togs? Tacksam för svar =)

Nåja, chansen att han skulle svara va väl ganska liten :P. Men ni andra då, vad tror/tycker ni, hur ska jag träna för att få samma resultat som han fick? Jag är snart 15 år, 1.85 cm lång och väger nästan 70 kg. Och ser ut nästan exakt som hans "före"-bild om det hjälper :P. Jag hoppas att efter 6 månaders bulk och sen 4-6 veckors deff få ungefär samma resultat som hans "efter"-bild, vad tror/tycker ni, är detta ett möjligt mål?

Triathlon har bra utvecklade bröst och mage på efter bilden.
Hans armar och axlar har inte riktigt hängt med i samma takt.

Tränar du hårt, ligger åp ett lagom kcal-överskott ( feta inte till dig för mkt) ett tag så kan du mycket väl bygga en liknande fysik på inte allt för lång tid. Disciplin och målmedvetenhet krävs :)

För att tillägga så har triathlon nått lysande resultat även efter dessa bilderna. Såg några på kolozeum i somras tror jag, och det var väldigt imponerande :) Så har hänt en hel del sen dessa bilder också..

_henkee skrev:

Triathlon har bra utvecklade bröst och mage på efter bilden.
Hans armar och axlar har inte riktigt hängt med i samma takt.

Tränar du hårt, ligger åp ett lagom kcal-överskott ( feta inte till dig för mkt) ett tag så kan du mycket väl bygga en liknande fysik på inte allt för lång tid. Disciplin och målmedvetenhet krävs :)

För att tillägga så har triathlon nått lysande resultat även efter dessa bilderna. Såg några på kolozeum i somras tror jag, och det var väldigt imponerande :) Så har hänt en hel del sen dessa bilder också..

Ok, tack för svaret :). Tror du att jag skulle kunna göra en liknande skillnad på ca 6-7 månader? Med tanke på att han inte var särskillt mycket äldre än mig på dom bilderna så kan jag ju tänka mig hur han ser ut nu :P

Föresten, vad menar du med "lagom" kcal-överskott? Hur mycket är det egentligen :P? 500 kcal?

Senast redigerat av Manofglory (2008-10-24 17:23)

Íngen har sett bilderna på dig, men något liknande resultat kan du säkert åstakomma om du ger dig fan på det och ger järnet.
Ett lagom kcal-överskott i mina ögon är max 500kcal/dag.
Eller rättare sagt ett sådant överskott att man inte lägger på sig nämnvärt med fett.. om man nu klarar det med överskott på över 500kcal/dag så ska man va nöjd :)

_henkee skrev:

Íngen har sett bilderna på dig, men något liknande resultat kan du säkert åstakomma om du ger dig fan på det och ger järnet.
Ett lagom kcal-överskott i mina ögon är max 500kcal/dag.
Eller rättare sagt ett sådant överskott att man inte lägger på sig nämnvärt med fett.. om man nu klarar det med överskott på över 500kcal/dag så ska man va nöjd :)

Bilderna på mig :P? Haha, näe jag har inte lagt upp några bilder på mig :P
Tänkte göra det till sommaren när jag hunnit träna ett tag :P
Men, jag ska göra så gott jag kan. Jag har tränat styrka i drygt 1 månad nu och gått upp 2-2.5 kg, så det ser jag som en bra början :)

Sidor: 1 … 57 58 59 60 61  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB