Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

gainer, +mjölk = sämre resultat?

Från: Lilla Edet
Registrerad: 2005-07-22

Godmorgon allesammans...

Kom jag tänka på en sak en kille på gymmet sa till mig igår...

han sa att om man blandar sin tex whey 80 eller gainer pro med mjölk, så tar kroppen upp det mycket sämre än om det skulle varit blandat med vatten.. jag vet att dem rekomenderar mini mjölk till blandnning, men gör det verkligen så mycket att blanda med tex blå, grön, röd mjölk?...

han snackade något om molekylerna i kroppen tar upp lätlösligt bättre osv

det smakar ju bättre med mjölk plus om man vill gå upp i vikt så borde kalorierna i mjölk hjälpa till lite...

men han snackade något om att jag lika gärna kan gå och köpa en milshake istället om jag ska blanda den med mjölk, för att det är sammasak

Någon som har ett bra svar på detta?

/mvh doj

Från: Helsingborg
Registrerad: 2005-07-27

Hoppas att han har fel för jag har druckit typ 30 kg proteinpulver med mjölk det senaste året.
Vore roligt om någon annan vet mer om detta?

Från: Guldkusten
Registrerad: 2004-07-03

Skillnaden mellan att blanda med mjölk är så liten så den spelar ingen som helst roll.

Från: Sthlm
Registrerad: 2005-08-29

Det är väl bara att om du blandar med mjök så slöas kolhydraterna ned, vilket betyder att de inte tas upp lika fort. Många naser då att det är en liten nackdel då man vill att en gainer ska ha så snabba kolhydrater som möjligt. Sen om mjölken försämrar upptaget tror jag inte, men är inte säker.

Registrerad: 2003-11-07

Nej, mjölk försämrar inte upptaget, men det tar längre tid innan det upptaget sker, eftersom magsäckstömningen blir långsammare än om man blandar med isotont eller hypotont med vatten.

Från: Lilla Edet

Okej tack för alla svar, men om det tar längre tid innan upptaget sker så borde det väl vara bättre att blanda med vatten istället för mjölk anser jag :)

//doj

Från: Sthlm
Registrerad: 2005-08-29

Kör också vatten, funkar bättre om man vill ta gainern precis efter passet, jobbigt att komma ihåg mjölk hela tiden, hålla den kyld på gymmet etc.

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-05-02

hur mycket skiljer sig upptaningen då? finns det någon tidsuppfattning kring detta? har aldrig använt mjölk av de skäl som har tagits upp i den här tråden, men jag börjar bli riktigt trött på den där smaken så det vore ju skönt att ha mjölk någon gång för att få en godare konsistens så jag klarar mig igenom hela påsen :)

Registrerad: 2005-03-21

Jag ser det bara som en fördel att blanda med mjölk. Det smakar mkt bättre och ger rikligt med protein

Registrerad: 2005-07-19

Hur sjutton kan det vara ett problem att dricka proteindrinkar? Vad får ni för mat hemma? Tre rätters varje dag?

Precis, det ska smaka skit, då vet man att det är bra! ;)

/Wind

Registrerad: 2005-01-08

Okej tack för alla svar, men om det tar längre tid innan upptaget sker så borde det väl vara bättre att blanda med vatten istället för mjölk anser jag :)

//doj

Analt värre. Om du ärligt tror att det kommer att förändra ett skit i ditt liv så har du fel. Tycker du att mjölk ger en godare blandning så ska du använda det. Din kropp kommer inte att tacka dig för fem minuters upptagsskillnad, dessutom med din I-landskost och annars säkert väldigt hälsosamma leverne.

Ta saker med en nypa salt, så orkar du hålla dig fokuserad på att träna hårt och leva rätt så otroligt mycket längre.

Registrerad: 2005-07-19

/Wind

Men det smakar ju inte skit?

Från: Stockholm/Ghettot
Registrerad: 2005-08-24

/Wind

Jo, kommer från dig som skryter om hur Otroligt god din gainer är?

Från: Karlstad
Registrerad: 2005-09-12

drick som du vill, det ger faktiskt bettre resultat med mjolk, pga att du far cirka 8 gram mer protein aen vad du hade fatt med vatten. MVH joachim

Registrerad: 2003-11-07

Dom 8 grammen är förstås omöjliga att få från mer pulver?

/Wind

Jo, kommer från dig som skryter om hur Otroligt god din gainer är?

Med mjölk ja, men med vatten smakar det helvete. [Hint] Du kanske ska använda din andra hjärncell nästa gång du ska leka att du har läst hela tråden och verkligen göra det? [/Hint]

/Wind

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB