Du är inte inloggad.

Sidor: 1 … 5 6 7 8 9 … 48  

Filmtajm.

Avstängd
Registrerad: 2005-08-26

Titta bara på Floyd, som dog för ett tag sen. Han led av Alzheimers sista tiden, detta pga alla slag på huvudet under så många år.

Från: Stockholm
Registrerad: 2005-12-30

Jag anser att legaliserade slagsmål är till för sjuka människor. Jag kan hålla med om att träningen är jävligt bra, men att tävla och slå ner folk som jobb är sjukt.

Tänk på att de som blir nedslagna också har det som jobb.

Registrerad: 2005-11-11

Riktigt jävla sjuk kille, alla som håller på med sånt är riktigt sjuka i huet. Det finns inget gott från sådana sporter. Löjligt att hålla på med sånt tycker jag. Förstör bara sig själv.

Alla som håller på med kampsport eller alla som tävlar på elitnivå i fullkontakt? Jag har själv hållt på med kickboxning i några år och det är bland den mest allsidiga träning man kan tänka sig, sjukt kul dessutom. Det finns tusentals utövare av kampsport i Sverige, är alla sjuka i huvudet? Bara för att man håller på med en kampsport betyder dte inte att man har en önskan att slå ner folk man träffar på gatan eller nåt liknande. Långt ifrån alla drömmer om att bli som killen i klippet heller.

Jag anser att legaliserade slagsmål är till för sjuka människor. Jag kan hålla med om att träningen är jävligt bra, men att tävla och slå ner folk som jobb är sjukt.

Det handlar inte om att slå ner "folk". En maffiatorped får betalt för att slå ner och likvidera vanligt folk. En fighter möter en annan fighter i ringen på frivillig basis, båda har tränat hårt inför sammandrabbningen och är förberedda. Att vara maffiatorped till yrket tycker jag är lamt och ovärdigt, att vara fighter är en annan sak.

Yes! Han är grym som fan! Haha, vi hade en tränare förut som alltid avslutade alla pass med att man var tvungen att göra en massa armhävningar med klapp (dock endast en gång framför kroppen) och då kan ju tilläggas att man redan va helt slut efter hans pass.. Varje gång nån misslyckades fick alla göra ytterligare en osv. Härliga tider :D

Yes! Han är grym som fan! Haha, vi hade en tränare förut som alltid avslutade alla pass med att man var tvungen att göra en massa armhävningar med klapp (dock endast en gång framför kroppen) och då kan ju tilläggas att man redan va helt slut efter hans pass.. Varje gång nån misslyckades fick alla göra ytterligare en osv. Härliga tider :D

En klappning är no probs, men jag provade med två och landade på hakan... tre klappningar vågar jag inte ens tänka på!

Registrerad: 2006-03-16

Ser ingenting i den där videon som är speciellt sjukt. Dom som ställer upp är med på det.
Min träningskompis och bästa polare bodde i djungeln i thailand när han var yngre (sisådär 15 år sen) och sparrade bla mot världsmästaren i thaiboxning (åkte på dyngstryk och kunde inte stå på en vecka :)).
Frågan är väl vad man använder kampsporten till utanför ringen och ifall det stävjar eller främjar att man följer sina aggressiva impulser. I hans fall kan jag knappast säga att det medfört något gott, sjukt dålig impulskontroll, men det är säkert olika från person till person och man kan inte döma ut en sport bara pga nån video....

En klappning är no probs, men jag provade med två och landade på hakan... tre klappningar vågar jag inte ens tänka på!

Jag skulle inte ens klara en klapp nu.. Möjligtvis på knäna isf, jag är i sjukt dålig form :S Men vafan.. det är bara att kämpa på ;)

Avstängd

Riktigt jävla sjuk kille, alla som håller på med sånt är riktigt sjuka i huet. Det finns inget gott från sådana sporter. Löjligt att hålla på med sånt tycker jag. Förstör bara sig själv.

Alla som håller på med kampsport eller alla som tävlar på elitnivå i fullkontakt? Jag har själv hållt på med kickboxning i några år och det är bland den mest allsidiga träning man kan tänka sig, sjukt kul dessutom. Det finns tusentals utövare av kampsport i Sverige, är alla sjuka i huvudet? Bara för att man håller på med en kampsport betyder dte inte att man har en önskan att slå ner folk man träffar på gatan eller nåt liknande. Långt ifrån alla drömmer om att bli som killen i klippet heller.

Det handlar inte om att slå ner "folk". En maffiatorped får betalt för att slå ner och likvidera vanligt folk. En fighter möter en annan fighter i ringen på frivillig basis, båda har tränat hårt inför sammandrabbningen och är förberedda. Att vara maffiatorped till yrket tycker jag är lamt och ovärdigt, att vara fighter är en annan sak.

Hur kan du tycka att det är bra att bli slagen tills man däckar?

Avstängd

Du tror väl seriöst inte att det är bra att få en sån spark i huvudet? Det är därför man blir yr, just för att hjärnan inte tål det.

Hur kan du tycka att det är bra att bli slagen tills man däckar?

Det är naturligtvis inte bra att bli slagen tills man däckar - man är ju där för att undvika att bli slagen tills man däckar. Det är då kampsportsskickligheten ställs på sin spets. När man är tävlande kampsportare så delar man nog uppfattningen att om man råkar ut för stryk i ringen, så är det ett tecken på att man inte tränat tillräckligt hårt och därför förtjänar stryket. Då tränar man hårdare nästa gång. De som tävlar samtycker till det och har en annan värdegrund än vissa som står utanför ringen och inte är insatta i spelets regler och förutsättningar.

Dock tycker jag att det går lite för långt när domaren inte bryter då vinnaren fortsätter sparka och slå på den som ligger ner.

Registrerad: 2006-04-02

Bra gjord video där om Mirko Crocrop!
Han är helskön fighter ju, och lika så med Vanderlei Silva. Han som fick tåmärkena på kroppen :D  Han har btw den överlägset elakaste stardown´en av alla :)   

Fighting i ring är väl inte så hemskt som vissa vill få det till att bli, finns ju bra mycket farligare yrken än så.

Hehe, jag tycker biten då han möter Bob Sapp är rätt skoj. Slår ett slag, nån sekund senare upptäcker Sapp att det gör ont och lägger sig ner frivilligt typ. hahaha, mannen med glaskäken.

Att vissa tycker det är helt sjukt kan jag förstå. Speciellt om man mår dåligt av att se brutalt våld. Då jag var i mellanstadie-början på högstadie ålder så mådde jag dåligt då jag kollade på ultimate fighting. Men sen blev man vuxen och får mer insikt i det hela. Förstår riskerna, reglerna o.s.v.  Då är det inte så farligt tycker jag. Och framför allt sen man tränade kampsport själv och har prövat på hur det är att bli sparkad. Och vilket arbete som krävs för att bli duktig.  Det är oftast så att det man inte förstår gillar man inte/fruktar man. För att dra en parallelll.
Det är inte många som gillar jazz av den galnare varianten. Nästan alla som gör det är dock musiker själva. Varför? Jo för att genom att själv spela kan man uppskatta det. Smaken blir bredare. Allt behöver liksom inte vara kryddat litervis med socker och passa in i mainstream-modellen för att det ska vara bra.  På samma sätt som jag uppskattar hur många olika musikgenrer som helst sedan jag började spela gitarr så blir t.ex. en som går en matlagningskurs mer intresserad av att laga mat. Och en som lär sig sparka och slå blir mer intresserad av det.  oj, klockan är sent, snart sova. Skriva mer annan gång. peace

Från: skellefteå
Registrerad: 2005-09-09

Min favorit fighter alla kategorier... lite synd att han lagt av bara... förmodligen en av de bästa fighters som någonsin vandrat på denna jord

Crocop fightas fortfarande...

Från: Kalmar/Arvidsjaur
Registrerad: 2005-07-27

Men han är tyvärr på väg tillbaka. Fedor däremot - Destroyer of nations är på frammarch.

Registrerad: 2005-04-07

astrom: Jo, jag vet:).. Jag blev själv lite osäker efter mitt uttalande och kollade också upp det... Hade precis sett en video där han tackade för sig, så jag antar att han planerade att lägga av men kom tillbaka... fast visst var det länge sedan han fightades i K1? kör väl mest pride och sånt nu va? tyckar han är roligare att se i K1

Ja jag håller med dig. Killen måste vara sjukt stark. När han kör armhävningar utan att ha fötterna i marken är grymt, med ett leende på läpparna dessutom. Han har en hemsida där man kan ladda ner en film också.

http://www.b-boyjunior.com/

Vill du lära dig göra såna armhävningar, så kolla här:

http://www.dragondoor.com/articler/mode3/229/

(rulla ner lite)

De där bilderna var helt sjuka. Tvivlar på att det kan vara bra att belasta leder och sånt så tungt i så extrema lägen när man är så ung. Kroppen har ju ingen betydande testosteronproduktion under 13 eller vad det är och då är det ju svårt att bygga någon vidare skyddande muskulatur.

Eller vad säger du Arne?

Det har jag faktiskt inte tänkt på... jag har sett många väldigt unga flickor och pojkar som hållit på med kamsport t.ex. främst judo, men även karate, och de tränar rätt hårt utan att ha någon nämnvärd testoproduktion. Själv började jag styrketräna med vikter när jag var 8 Jag fick ett par 2-kg-hantlar av pappa som var/är fitnessentusiast, och det har inte påverkat min växt tror jag (är 185 cm). Men du kanske har rätt i det... jag uppmärksammade alltså inte att barnen på bilderna var så unga och att det var konstigt eller fel... jag länkade bara till sidan för att visa hur man tränar upp sig inför såna där armhävningar som killen i filmsnutten gör.

Ja jag menar inte att träning i ung ålder är farligt utan att vissa av bilderna visar på belastningar på t. ex. handleder som knappast är bra. Tänk sedan då att det handlar om en ung individ som inte har så mycket skyddande och understödjande muskler.

Ja jag menar inte att träning i ung ålder är farligt utan att vissa av bilderna visar på belastningar på t. ex. handleder som knappast är bra. Tänk sedan då att det handlar om en ung individ som inte har så mycket skyddande och understödjande muskler.

Men träning överhuvudtaget borde väl belasta leder, speciellt om man inte har någon skyddande muskulatur. Fast visst är övningarna som jag länkade till särskilt belastande, speciellt för handlederna... det kanske inte är så bra, nej.

Registrerad: 2006-03-29

Någon som brukar köra vertikalhopp? Kolla in detta lilla nätta skutt.

http://www.atoboldon.com/video/video.asp?id=11

Ett lysande exempel på explosiv styrka.

Registrerad: 2004-03-11

Ska jag ut å gå idag? - Nej just ja, det gick ju inte?
http://video.google.com/videoplay?docid … 7508&q

Registrerad: 2005-12-08

skulle aldrig vilja ha så där stora.. Vem är det ? han må vara känd

Moderator
Från: Umeå och Sporthallen
Registrerad: 2004-11-25

Här är lite motivation er friidrottarae och spänstfreaks på brädan. http://svt.se/svt/road/Classic/shared/m … 417631<

Edit: Det är Stefan Holm som kör lite häcklöpning med häckar höga som han själv.

Avstängd

Någon som brukar köra vertikalhopp? Kolla in detta lilla nätta skutt.

http://www.atoboldon.com/video/video.asp?id=11

Ett lysande exempel på explosiv styrka.

Riktigt BRUTALT!

Avstängd

Ska jag ut å gå idag? - Nej just ja, det gick ju inte?
http://video.google.com/videoplay?docid … 7508&q

Tycker det ser ut att vara Mustafa Mohammad. Riktigt schyssta baggar han har ;)

Sidor: 1 … 5 6 7 8 9 … 48  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB