Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Jag tycker att alla som ska verkligen satsa på träningen ska lägga ut en lite slant på en personlig tränare och en dietist,(Det gäller alla ). Alla tror att det kostar multum, men det gör det inte. Det är verkligen nödvändigt!
Tror du att alla muskelknuttar har lärt sig allt dem kan av sina kompisar och internet. Det tror jag inte... Men så klart att det kommer kommentarer som säger att det inte är nödvändigt. Men om du ska verkligen satsa, så satsa RÄTT!
Jag har själv en personlig tränare, Och jag kan bara säga att dem gör mirakel! Har själv tränat i ett år nu, Gym 5 gånger i veckan och jogging 2 gånger i veckan. Så jag kunde lite innan, var inte helt oerfaren.
Hur mycket får man lägga ut på en personlig tränare? Jag läser på högskola och det och lite pengar och röra sig med. Jag tränade en hel del när jag var yngre speciellt under gymnasiet, sen blev det inte någon träning för mig. Det var alltså efter lumpen. Det tog 2-3 år för mig innan jag kom igång och tränade igen. Det var alltså i vintras. Då fann jag rugbyn, men det tog inte lång tid innan jag fattade att jag är alldeles för dålig tränad. Så första veckan i september började styrke träna 4ggr i veckan, utöver mina 2ggr med rugbyn. Jag måste träna upp mig till nästa säsong så att jag är i toppform tills i maj när säsongen börjar igen. Så det skulle kanske vara en idé för mig att skaffa en personlig tränare. Men hur får jag tag i en och vad kan det kosta?
/David
brås på ditt gym, men det brukar väl ligga på nån hundralapp eller två ? per gång
100-200kr/gång är inte det ganska mycket?
100-200:-/gång låter inte farligt.
WorldClass - Slussen tar 400:-,
inte så mycket med tanke på att ni bara behöver gå igenom övningarna tills du lärt dig, 3 ggr kanske ?