Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Jag har tränat seriöst kanske i ett halvår, och innan dess mindre seriöst eftersom jag inte visste så mycket om exakt HUR jag skulle träna / äta...
Jag tycker jag har fått ganska bra utveckling på axlar, armar, rygg, men jag skulle vilja ha en snyggare midja, som ett "timglas" eller hur man ska beskriva det...
Jag har försökt träna latsen lite extra nu på sistone för att det ska se snyggare ut, men midjan är nog lite för stor så att det inte ser så snyggt ut som det kunde göra... :/
Såå... nån som har nåt tips på bra övningar etc. som kan hjälpa mig att få en mer "bodybildar-liknande" kropp?!
Vore tacksam för svar.
midjan är nog lite för stor... fett eller hurdå stor ?
Om det är fett är det ju bara och deffa ett tag och sedan kan man ju ösa i sig mat för att bygga när man har deffat klart. Man kan inte både deffa och bygga.
Hmm, skulle ju garanterat få en smalare midja om jag deffar, men just nu är jag ju i uppbyggnadsfas där jag tränar styrketräning för att lägga på mig muskler... då blir det ju fel om jag deffar...
Det var därför några bra övningar skulle passa bäst för mig just nu, så att jag slipper deffa som kanske gör att resterande muskelgrupper tar stryk.
Hmm, lite svårt det där, men det borde ju gå på något vis? :P
Om det är någon typ av punkt förbränning du hoppas på så va jag vet funkar ju inte det...
Om du lägger på dig magmuskler kommer du få bredare midja inte smalare, du får helt enkelt stå ut med den breda midjan tills du betämmer dig för att deffa. Alternativt så kan du ju jobba med axlar och lats så kommer ju midjan att se mindre ut iom att dessa muskler blir större.