Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Började träna för att du vägde för lite?

Registrerad: 2003-10-05

Jo, då är (eller var) du i samma sits som jag är nu, så läs gärna vidare. Jag började träna för ungefär 1 månad sedan, efter att länge ha varit missnöjd med min kroppsvikt. Jag har gått upp ungefär ett kg, så jag är nyfiken på att veta hur mycket ni som kämpade (eller fortfarande kämpar) med er undervikt gick upp den första månaden. Det är absolut inte så att jag är missnöjd, att jag förväntade mig mycket mer.  Forsätter det i denna fart så kan jag nå det mål jag har satt upp (5 kg på 6 månader). Jag är mer intresserad av att veta hur det såg ut för er de första 1-3 månaderna. Resultat varierar beroende av ämnesomsättning, kön, osv, osv. Men jag är inte ute efter nån mätsticka, utan vill mer veta hur ni kämpade er igenom träningspassen då det kändes "tungt" - det gick långsamt, eller man trodde åtminstone att man inte gjorde några vidare framsteg. Hur lång tid tog det för er att finna den "genomsnittskropp" som ni länge var utan?

Kanske lite väl personliga frågor, men är glad för de svar jag får.
Ha det!

Från: Linköping
Registrerad: 2003-02-20
Webbsida

jag önskar jag redan hade tränat i några år nu så jag nått mina 100kg.. men nu är det inte så =(.. har bara hållt på i 10 veckor =)

Från: Norrköping

Om jag vore dig skulle jag inte bara stirra mig blind på vikten utan att lägga upp lite fler delmål så som att exempel klara en viss vikt innom en mindre tid. För fall du skulle misslyckas med att öka 5kg (vilket inte jag tror är några problem iof) skulle det ju kännas jävligt kass. Men om du har grejjat vissa delmål så tror jag det blir bättre på många sätt. Om inte så gör det ju träningen roligare och effektivare?

Inte svar på frågan men jag tyckte du karske missa vissa grejjer...

Webbsida

Jag har faktiskt ökat 4 kg på dom här 10 veckorna.. är väl kanske inte bara muskler, men fett är det inte iaf..!

Niklas-P: Jo, det är sant att det blir roligare om man sätter upp lite delmål, typ bänka x antal kg. Börjar få någorlunda koll på vad jag tar på de olika maskinerna/fria vikterna, så får kolla lite mer på det.

traidmill: Grattis! =) 4 kg på 10 veckor låter väldigt mycket. Hoppas det fortsätter ett tag till i den takten då, så att du uppnår den vikt du strävar efter.

Registrerad: 2003-09-01

Traidmill vad ökar du i om det inte bara är muskler och inte fett? :D

I och med detta förutsätter jag att du inte är i senare tonåren och växer på grund av det också.

Webbsida

Traidmill vad ökar du i om det inte bara är muskler och inte fett? :D

Vet inte om vätskebalanserna ändras något oxå?... om inte så är det 4 kg rena muskler och då ska jag vara nöjd =).. 

Jag är 21 så jag har nog slutat växa på det sättet iaf =)

Registrerad: 2003-09-01

gah glömde vatten :D sry sry

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB