Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Humm?!help.

Från: Uppsala
Registrerad: 2003-08-18

Har för närvarande kört 6 veckor av Max-ot workouten ..Men är ganska besviken över resultatet..Jag vet ..har inte kört hela dem 12 veckorna men efter hälften trodde jag att jag skulle se nån skillnad..tror till-och-med att om jag inte hade gjort dem sex veckorna hade jag sett samma ut idag.. :/ Jag fattar inte vad jag gör för fel ,..men muskler kommer ju inte över en natt o alla har ju inte lätt att bygga i början..
Så jag har tänkt på ett nytt schema 5-dagars..

M:Ben,Mage
T:Bröst
O:Axlar
T:Rygg,Mage
F:Armar

......................................................................................................................................................................................................................
Jag hade tänkt 4x6 eller 5x5 på övningarna som kommer att vara mellan 4-5 st.

btw; Jag tränar hemma och jag kan nästan utesluta skivstång därför jag inte har nån spotter..så jag får köra med hantlar..eller är de nån annan som har nån idée?

//Dilated

Från: Linköping
Registrerad: 2003-02-20
Webbsida

Är det inte jävligt svårt att följa Max-OT utan att gå till ett gym?

Jag har följt max-ot i 10 veckor nu och jag ökar varje gång jag går ner till gymmet..

Från: Oskarshamn
Registrerad: 2003-09-19

Är det inte jävligt svårt att följa Max-OT utan att gå till ett gym?

Jag har följt max-ot i 10 veckor nu och jag ökar varje gång jag går ner till gymmet..

I second that

Registrerad: 2003-09-08

hur länge har du tränat traidmill?

Administrator
Från: Stockholm
Registrerad: 2002-02-23

Det är ju lite kul att du inte skriver någonting om hur du äter. ;) Inget träningsschema kan fixa en dålig kosthållning. Om du äter dåligt kommer du inte att få bra resultat. Det är oftast kosthållningen det är fel på, inte träningsschemat.

Från: Stockholm
Registrerad: 2003-08-08

Det är ju lite kul att du inte skriver någonting om hur du äter. ;) Inget träningsschema kan fixa en dålig kosthållning. Om du äter dåligt kommer du inte att få bra resultat. Det är oftast kosthållningen det är fel på, inte träningsschemat.

Håller med till viss del. Men många ggr är det också utförandet. Har sett allt för många skräckexempel där folk tänker mer på att förflytta vikterna än på vilket sätt det ska göras.

Njae jag har ju inte kunnat gjort övningarna med maskiner.. Men eftersom fria vikter är bäst så tar jag dem i stället..

1.
*HAvregrynsgröt med mjölk o lite sylt
*2 Ägg
*1-2 grova bröd
*Vatten

2.Lunch på skolan..
*Nja undviker fettbomber men tar jämt sallad
*Vatten

3.
*Spaghetti och en tonfisk burk
*Om aptiten är på topp blir de oftast nåt grovt bröd med..
*Vatten

4.Middag med familjen..
*Beror på men oftast med; Potatis/Ris - Kött/Fisk och jämt sallad
*Vatten + ibland bröd

5.
*Protein shake (ca 27 g protein)

6.HAvregrynsgröt med sylt o mjölk
/eller Gainer..

JAg är är ganska smal o väger bara runt 60
Undviker junk , som mcdonalds,pizza,korv osv..
Ingen cola bara vatten..,godis på fredag...
..Antagligen är de mer protein som behövs ..vet ej..
btw;'r 16

Från: Gbg
Registrerad: 2003-08-05

Sex veckor är ingenting, jag kan prova en ny övning i typ sex veckor för att se hur det känns.. Förvänta dig inga Arnoldmuskler bara för att du tränat hårt(?!) i sex veckor.. Speciellt inte om du har en spetig kropp, med vanliga svårigheter att lägga på dig kött, och inte ens tränar på ett rejält gym med spotter (inget fel i det iofs).

Det kommer, men inte på en knapp månad tyvärr.. Så tillvida du inte äter tillskott avsett för en belgianblue..
Ge det ett par år..
Hang in there..

//Han som har väntat ett par år ;-)

Webbsida

I second that

Vad menar du?

Webbsida

hur länge har du tränat traidmill?

Jag har bara kört riktigt seriöst i de 10 veckorna jag följt Max-Ot
har tränat lite med maskiner på simhallen i LKPG förut men det sög.

Jag vet att man ökar mkt i början men jag har stannat upp lite men man
orkar juh alltid åtminstone några rep till varje vecka, och med lite tur
kan man byta vikt oxå!

Min träningskamrat som kör och äter likadant som jag har förövrigt samma
kropp som jag i princip fast han kommit bra mkt längre i träningen
ökar i samma takt som jag ungefär..

Registrerad: 2003-04-29

I second that

Vad menar du?

menar att han håller med dig, tycker likadant som du

Från: Oskarshamn
Registrerad: 2003-09-19

I second that

Vad menar du?

du får ursäkta mina eng uttryck. ^^

Sex veckor är ingenting, jag kan prova en ny övning i typ sex veckor för att se hur det känns.. Förvänta dig inga Arnoldmuskler bara för att du tränat hårt(?!) i sex veckor.. Speciellt inte om du har en spetig kropp, med vanliga svårigheter att lägga på dig kött, och inte ens tränar på ett rejält gym med spotter (inget fel i det iofs).

Det kommer, men inte på en knapp månad tyvärr.. Så tillvida du inte äter tillskott avsett för en belgianblue..
Ge det ett par år..
Hang in there..

//Han som har väntat ett par år ;-)

Alltså jag fattar att man inte får som du sa "arnold" muskler ..han tog steroider så det är ganska svårt isf.. Men man tycker ju att man borde se nån skillnad efter hälften?! Men det är ju sant att alla inte har lätt att bygga ingen tvekan men på ett 6-veckors 5-dagars schema trodde man att de gav lite...
Alltså varför fattar inte folk att man inte behöver ett gym för att bygga muskler?! Jag har en stabil o bra bänk med ben/spark/curl ,Skivstång,ett antal vikter,hantlar,Chin up bar... Det är de man behöver för att bygga.. eftersom med skivstången kan man göra de mesta och det är också "Compound" dvs tränar mer en EN muskel.. Så ett gym behöver man inte ..!

Webbsida

klart det går att köra med grejer hemma men tycker det låter krångligt =D

Registrerad: 2003-09-01

Som många tidigare påpekat är det för kort tid att se några resultat på, och om du ändrar eller inte spelar säkert ingen roll.

Har du ökat i vikterna något?
Känns det som om du tar ut dig lagom mkt?

Om dessa 6 veckor är det enda du tränat borde du se resultat, men om du vart igång innan så är jag inte ett dugg förvånad av att du inte märker någon större förändring.

Och du, drick mjölk!

Humm njae felet är väl kanske att jag inte har gett allt..tror jag iaf..ibland känns de som man kunde ta lite mer..
Men jag sätter nog upp ett schema när jag fått en hel del tips och sen kommer jag köra med det..

Registrerad: 2003-09-26

Ja, jag kan inte avhålla mig från att också säga att 1,5 månad är för kort tid att se resultat OM du tränat tidigare och bara bytt till deras program nyligen.

Om du inte tränat alls tidigare, så kanske uteblir resultaten av att du tränar för ofta? 5 dgr/veckan är för mycket i min mening - det är ju allmänt känt att musklerna behöver runt 78-96 timmar återhämtning, och javisst, det kanske du uppnår med ditt träning, MEN den totala påfrestningen på hela kroppen, främst det centrala nervsystemet, är för stor med 5 dgr/veckan träning - det tycker jag. Prova att köra ben och axlar ena dagen, vila två - tre dagar, kör bröst, rygg och mage, vila två - tre dagar, osv..

Självfallet beror mycket på vad du äter, men jag tror att du äter okej, för att det börjar blir rätt så uttjatat ämne vid det här laget. :)))

Njae tränade lite grann innan men sen så hittade jag max-ot och började som jag trodde seriöst..men men..
Det enda jag funderar på är hur många set per muskel jag ska göra..
Sen funderar jag också på att dra ner träningsdagarna till 4 ..!
Men tack för alla svar o tips..

Ok dilated...

Måste också tilllägga rent allmänt i denna tråden att jag har sänkt min tränings intensitet eller ratio kanske man skall säga, och jag har växt så det knakar jämfört med innan då jag inte vila lika mycket.. Så vad man än tror så är det ju att man "vilar"till sig muskler. och det är ju ganska behagligt.. Jag har heller inga problem med axlar o knän osv nu när jag lägger mer energi på att VILA mellan passen.. Det har gett mig mycket..

Seven: tränar du 4 ggr veckan? Eller 3?

Seven: tränar du 4 ggr veckan? Eller 3?

Styrka är nog närmast 4 ggr i veckan, men det kommer till kondition oftast, men jag har nog det mest flytande schemat i världen.. Jag tränar när jag har lust, huvud saken är att jag lgger på antalet dagar i veckan jag för tillfället har bestämt mig för att göra, Låter det märkligt! Äh ;-)  det funkar väldigt bra för mig..

//seven.

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB