Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Ja har tränat nu några månader, utan något riktigt bra schema, tänkte göra ett nu. Vad tycker ni om det här?
MÅndag. Bröst & Mage
Tisdag. Rygg & Axlar
Onsdag. Ben
Torsdag. Biceps & Triceps
Fredag. Vila
Lördag. Biceps & Triceps
Söndag. Axlar & Bröst
det där va inge bra ;(
du kommer garanterat att bli övertränad efter ett tag.
vet iofs inte hur hårt du kör.
Testa
Mån:bröst,biceps
Tis:ben,vader
Ons:vila
Torsdag:rygg,mage
Fredag:axlar,triceps
du kommer inte att få större muskler bara för att du tränar dom flera gånger i veckan,musklerna får alldrig en chans att återhämta sig och växa.
Jaaa, jag tycker precis tvätom och tycker att du ska ta bort vila på onsdag och köra istället ett extra knäböj och marklyft pass - alltså dessa är ju stora muskler och det kan vara svårt att träna igenom dem ordentligt på bara ett pass. Kan det vara något?
http://www.fredrikage.com/sv_8.htm# <-7 fel man gör som nybörjare
kankse detta får dig att ändra uppfattning....
kan ju pasta lite av vad han skriver
1:
Träning för ofta: Ett klassiskt fel som väldigt vanligt även hos personer som har tränat länge. Felet grundar sig i tron om att mer är bättre. Många saker i ens tillvaro grundar sig i denna tro, så varför skulle då träningen vara annorlunda? Dricker man mer alkohol blir man mer berusad. Äter man mer mat blir man tjockare. Tränar man oftare blir man mer muskulös. Tanken är i och för sig rimlig, men musklerna behöver vila för att kunna växa. En oskriven lag i dessa sammanhang säger att muskeln behöver vila 72-96 timmar innan den har återhämtat sig och överkompenserat en aning vilket innebär muskeltillväxt. Tränar man då innan muskeln hunnit återhämtat sig så har den aldrig någon chans att bygga upp sig. Nödvändig vila ökar alltså möjligheten för muskeltillväxt.
okej, om det inte var ett bra schema, har ni några bra tipps? vill köra 4, helst 5 pass i veckan
? jag skrev ju presis ett tips :D
Mån:bröst,biceps
Fredag:axlar,triceps
om man vill köra 5 pass i veckan så kan du ju göra så här:
Mån:bröst,triceps
Fredag:axlar
lördag:biceps
tex.
Divinity, jag bara skämtade lite, för hans schema ser okristligt hårt ut :)) Jag själv kör bara 2 ggr/veckan, hehehe, ville bara få lite liv i forumet :D