Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Tränar ni ensamma? Eller har alla en träningspartner? Det vore bara kul att få veta,, Själv letar jag efter en träningspartner då min kompis som jag annars brukade träna med har flyttat ... - någon som bor i Uppsala och känner sig manad ? ;)
Jag själv anser det vara en väldigt stor fördel med att träna tillsammans, dels att det är väldigt praktiskt om någon kan hjälpa med det sista omöliga repset på bänkpress, dels är det det moraliska stödet som är det bästa med en träningspartner. Att man kan sporra varandra, kanske håna lite - det om något ger styrkan!! :))
På tal om hån: jag kommer ihåg episod ur Pumping Iron, då Arnold tränar med sin polare, och denne försöker komma upp med de sista repsen på knäböj. Det syns att polaren tar i rikgtig ordentligt ändå, men Arnold, helt oberörd yttrar: "Be serios now" som om han pratar med ett trilskande barn :)) .
Ja, alla ni flickor där ute,, Be serios now!
hehe han säger ju oxå
"2 more reps no matter what" det e så det ska va :D
Pumping Iron är skoj.. Anorld är mannen!.. =)
Jag tränar för det mesta med någon, men råkar det bli så att vi är fler än 2 så försöker jag köra själv istället och tar enbart hjälp i de övningarna det verkligen behövs... Kör man själv blir passet ofta kort och intensivt tränar man med för många blir det ofta mycket dötid och passet blir för långt och ofokuserat, så det bästa är själv eller med 1 seriös kompis =D
jo de stämmer tränar man stjälv kan man bli klar på 40 minuter.
tränar man flera kan det ta mer än en timma.
personligen gillar jag att bli puchad av nån går oftast bättre när jag tränar med en polare.
Jag håller med er, att man inte ska träna fler än två, alltså man själv och en kompis. Det blir då perfekt - medan kompisen gör sitt set, hinner man vila lite. Och ja, helst ska man ha en kompis som är bättre/starkare än man själv är, för då ser man upp till honom och försöker ännu mer. Men det blir lite konstigt för kompisen i så fall - denne vill ju också träna med någon som är starkare. ;) Eller kanske...kanske blir den starkare kompisens ego smekt på det sättet, vem vet,, :))
Japp själv, eller med en seriös kompis... Det tycker jag är ultimat.
Håller med er andra. En träningskopis (seriös) är tyvärr nästan en förutsättning för att utvecklas maximalt. Har tyvärr tränat ensam större delen, men de perioder jag har kört med en kompis har jag gått snabbare framåt.