Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Mors.
Det är såhär, jag har på något år gått ner en jävla massa i vikt för att uttrycka sig milt, dessvärre så slarvade jag rejält med maten i julas och i samband med detta så brände jag bort en väldigt gedigen grundfysik, rejäl överkropp för att vara otränad. Har några kg fett kvar som jag gärna skulle vilja bli av med men det börjar kännas segt, började styrketräna i anslutning till att jag brände bort dom muskler jag hade. Har således tränat i kanske 5-6 månader, dock på underskott men resultaten är väl hyffsade och detta säkert mycket på grund av att jag var otränad innan. Sitter och funderar smått på att sätta igång och fokusera på styrketräningen i 3-4 månader kanske, bygga upp min grundfysik som jag en gång hade, man kan ju tycka att muskelminnet borde underlätta lite, kan i vilket fall somhelst inte röra sig om många kg muskler men saken är den att jag känner mig så jävla tanig. Allt detta för att sedan bränna bort de sista fettet när jag känner mig nöjd med kroppen i övrigt. Kan detta funka? Eller får jag räkna med en längre period av styrketräning på kaloriplus för att kunna bygga någon massa att tala om överhuvudtaget? Kosten sköter jag i örvigt utmärkt så det skulle bara röra sig om att slänga in lite mer kolhydrater då protein och fettintaget är optimalt.
Vad var frågan?
Om du menar att du vill bränna fett så ska du bara läsa vidare på detta forum och lära dig trycka på ENTER
Mors
Det är lätare att bygga muskler med mer energi. Men de går okej att bygga me underskott också tar bara väldigt långtid och inte ens nära samma relultat som ett normalt energi intag gör för musklerna. Om du vill bli mindre tanig öka energin. Om du fortfarande vill gå ner i fett så kan du öka lite på kalorierna under de dagar du styrketrännar. Eller så kan du bränna bort de där sista kg och sen öka energi tillskottet. Ha de!
Det går inte alls ok att bygga muskler med energiunderskott. Det går rent utav skitdåligt. Vill man bygga muskler så måste/bör man ligga på energiplus. Vill man tappa fett så måste man/bör man ligga på energiminus. Så enkelt är det.
ja.. det är svårt att bygga muskler på energi underskott. Det är också svårt att bygga muskler på konstiga mattider och dålig mat. Före och efter träning är bra att få i sig något om du vill bygga muskler. Det stämmer med minus och plus, viknedgång och viktuppgång.
Eeeh, min fråga var om det var lönt med en såpass kort bulk? Jag vet om att ett överskott på 10-15% krävs om man ska bygga en ordentlih muskulatur. Lär er och läsa, för övrigt så vill jag bara ha råd från folk som vet vad dom pratar om, det verkar inte ni göra...
Eeeh, min fråga var om det var lönt med en såpass kort bulk? för övrigt så vill jag bara ha råd från folk som vet vad dom pratar om, det verkar inte ni göra...
Nej.
Jo.