Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Onödigt Med Transporter?

Registrerad: 2003-09-14

Jag tar ca 5 g Kreatin om dagen. Detta tar jag i ett glas saft (som inte är light utan innehåller socker). Transporter för kreatin är vad jag har förstått inget annat än snabba kolhydrater(?) Och vad är snabba kolhydrater om inte socker? Är det således onödigt att lägga pengar på kreatin transporter?

Förövrigt har kreatin gett mig mycket bra resultat. Framför allt styrkemässigt. På gränsen till att man blir lite smårädd.

Registrerad: 2003-08-14
Webbsida

Det behöver itne vara onödigt,,, Vid en snabblick ser transporters ut att vara sak samma som kreatin med socker. Och det stämmer till viss del... Vill du göra din egen "budgettransporter" fungerar det bra att använda rent kreatin tillsammans med Dextropur,, (finns i alla matvaruaffärer)

Transporters har det fördelen att de tillför vissa andra ämnen som t ex Taurin, ALA, mm (Ämnen som gör att kreatinupptaget i cellen ökar och ger därmed celler ett högre celltryck som i sin tur leder till ökad proteinsyntes) ((Invecklat så jag kan itne dra hela processen här) :-)

Själv har jag använt transporters oavbrutet i mer än 2 år.. Skulle inte byta det för allt kreatinmonohydrat i världen!

Vänligen,,,
Petrus

Från: Haninge
Registrerad: 2003-09-21

oj 2år me transport
det måste kostat mycket, har du testat AST creatine HSC

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB