Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Hej. idag hämtade jag ut mitt whey 80 från gymgrossisten spm jag har blivit rekomenderad här. Tyvärr måste jag säga att det smakade "mindre gott" om jag jämför med dalblad som jag hade förut. Någon som har tips hur jag får det lite godare.
Beställde 4 kg eftersom alla var så positiva, så nu måste jag käka det ett tag. Och då måste jag få det godare annars vet jag inte vad jag ska göra. Smakade typ plast enligt min mening.
//Christian
jag kan kanske köpa det billigare av dig om du vill? Men för att göra det godare har jag ingen idée.
Hej. idag hämtade jag ut mitt whey 80 från gymgrossisten spm jag har blivit rekomenderad här. Tyvärr måste jag säga att det smakade "mindre gott" om jag jämför med dalblad som jag hade förut. Någon som har tips hur jag får det lite godare.
Beställde 4 kg eftersom alla var så positiva, så nu måste jag käka det ett tag. Och då måste jag få det godare annars vet jag inte vad jag ska göra. Smakade typ plast enligt min mening.
//Christian
Vilken smak köpte du?
Choklad!
//Christian
Choklad!
//Christian
//Christian
Alla tipsade inte om att det var så gott.. Jag har påpekat att det inte passade min smak ;-)
Nej, tyvärr har jag inte heller kommit på hur man får det bättre.. Jag struntar iaf i att plåga i mig det.
Choklad!
//Christian
Ok mannen..
Jag har jordgubb och är supernöjd, det är så jag är sugen i bland till och med på att ta en god drink....
Synd att du inte gillade den..
Det enda tipset jag kunde tänka mig var att blanda den med typ mild vaniljyoghurt (0,5% fett) men jag antar att det blir lite mycket kolisar då om man tar det jämt, och dessutom så vet jag inte hur det funkar med choklad..
/Seven..
OK. tack för "tipsen". Jag får helt enkelt prova mig fram.
Om ingen annan har tips
//Christian
Jag använder inte whey-80 själv, men stora mängder O'boy brukar lösa det mesta.
? (vem har sagt att de ska va lätt att bygga muskler) ?[/b]
Ja har Whey 80 jordgubb, och d är kalas. Kör på d gott gymfolk!
jag brukar köra ner det snabbt o kvickt med en mindre mängd vatten går snabbast så....
men fan inte smakar det sämre än annat protein icke sa nicke har provat både jordgubb o choklad... tycker båda går ner utan problem... kunde dock vart lite mer gräddig...
håller med nilszon där, det funkar, har samma med chokladsmak.
tyckte att det va segt ett par gånger ibörjan, tog emot rätt friskt, men
sen vande jag mig.
kör enbart med vatten, 300-500ml, beror på min mängd protein o tillfälle.
men testa med minimjölk, då får du till lite mer milkshake-fyllighet.
Oboy borde väl hjälpa? Eller lite kakao och socker kanske.
OK. tack för tipsen.
Men jag håller inte med om att det e lika gott som andra proteindrinkar jag druckit. Men det kan ju bero på att jag vant mig vid dalblad.
//Christian
Hejsan jag måste bara fråga.. gör dahlblads bra kosttillskott?
jag såg att du tyckte att det smakade bra. så jag tänkte att vafan jag ställer en fråga..
MVH Andreas
Jag personligen tycker att dom har riktigt bra produkter. Både choklad och creem tofee smakar riktigt bra om man jämför med andra märken tycker jag. Deras proteinbars är också riktigt goda, och nyttigare än dom flesta andra.
Jag rekomenderar dalblads starkt.
//Christian
Har beställt Whey 80 Vanilj... hoppas den är godare då :)
Nån som smakat den
jag har vanilj..tycker den är okey med vatten...med mini mjölk är det hellt okey...men ska testa jord gubb nästa gång
Jag ska gå tillbaka till dahlblad. Betydligt mycket dyrare. men den innehåller ju mer protein per 100 gr och är mycket godare. Så det e det värt.
Funderar på att räkna ut om dalblads verkligen e dyrare. Jag körde på iso whey. innehåller 93 % protein jämfört med whey 80s 80%
//Christian
Tyckte också whey-80 smakade leif i början, men det blir bara godare och godare och senast tyckte jag t.o.m. att det smakade gott =) (brukar köra med ett par dl vatten)
Tycker Whey-80 smakar väldigt lite överhuvudtaget.
Drick för fan, vem bryr sig hur det smakar
Är rena proteinpulver äckliga(re)? Jag kör med Eiselt's Gainer och jag tycker den smakar som en god, krämig oboy. Jag längtar att träna så jag kan runda av passet med en kall och god gainer i bastun. Men det kanske är den stora mängden kolhydrater som gör att den är enklare att få söt och god.
Sötar dom inte proteindryckerna med sorbitol, aspartam eller liknande?
Om det är så äckligt som ni säger så kommer jag nog inte att börja med rena proteindrinkar utan hålla mig till mina gainers.
Är rena proteinpulver äckliga(re)? Jag kör med Eiselt's Gainer och jag tycker den smakar som en god, krämig oboy. Jag längtar att träna så jag kan runda av passet med en kall och god gainer i bastun. Men det kanske är den stora mängden kolhydrater som gör att den är enklare att få söt och god.
Sötar dom inte proteindryckerna med sorbitol, aspartam eller liknande?
Om det är så äckligt som ni säger så kommer jag nog inte att börja med rena proteindrinkar utan hålla mig till mina gainers.
Nej, det tror jag inte. Jag tycker produkterna från Eiselt smakar mycket bättre än de från Star Nutrition. Jag gillade varken deras Whey 100 eller Gainer Pro. Har iofs bara testat chokladsmaken av dom, men båda smakar lika illa enligt mig.
För min del har det alltså inget med kolhydrater att göra :-)