hälso.info
Tränings Schema för Maskinträning någon??? - Printable Version

+- hälso.info (http://www.halso.info/forum)
+-- Forum: Träning (/forum-6.html)
+--- Forum: Träningsprogram (/forum-16.html)
+--- Thread: Tränings Schema för Maskinträning någon??? (/thread-23017.html)

Tränings Schema för Maskinträning någon??? - Fighter_87 - 2006-08-28 01:18

Tjena var o kollade på ett nytt gym som öppnat här i stan hel schysst ställe! =),,, dock så finns de inga fria vikter.. men någon som har nån idé hur jag ska köra ? för att märka lite skillnad iaf.. set? reps? vill ju inte bli någon bodybuilder direkt,, men vill bli lite grövre..

18år.
längd? ca 1.76cm kanske?
vikt: 60kg.
tränat med fria vikter till och från i sammanlagt 1år kanske förut.

Tänkte prova detta med maskiner nu =)

Mvh//Fighter.

Tränings Schema för Maskinträning någon??? - stevebc - 2006-08-28 13:12

Kan säga att du inte alls får samma resultat med maskiner som med fria vikter. Allt man egentligen behöver är en stång med vikter. Antingen valde du gymmet pga 1. lägre kostnad (vilket det antagligen inte är) eller 2. du vill ha bättre resultat. Du kommer få både tjockare plånbok och muskler om du väljer ett gym med fria vikter :)

Tränings Schema för Maskinträning någon??? - Thewind - 2006-08-28 15:28

Transportsträcka kan ha en avgörande inverkan på gymvalet dessutom. Därför (och dels ekonomiskt, och dels att jag inte orkar med den obildade allmänheten) som jag tränar hemma.

Tränings Schema för Maskinträning någon??? - Honn - 2006-08-28 15:39

Lite svårt att göra ett schema utan att veta vilka maskiner som finns. Om du haft ett program du kört med tidigare så borde det gå att anpassa till maskiner förutsatt att rätt maskiner finns.

Tränings Schema för Maskinträning någon??? - high_school_boy - 2006-08-28 20:05

Thewind Skrev:och dels att jag inte orkar med den obildade allmänheten) som jag tränar hemma.
LOL :) fan va rätt..

Tränings Schema för Maskinträning någon??? - Fighter_87 - 2006-08-29 02:26

okok, njaa ja provar som sagt ett tag... ja provar i 1-2månader.. de som jag kört nu har jag fått bra muskelkoncentration utav :) har känt iaf att de tar på dem maskiner jag kört, och muskelgrupper.. ja kör efter mitt gamla schema jag har i huvve.. o kollar om de blir någon skillnad.

Tränings Schema för Maskinträning någon??? - stevebc - 2006-08-29 08:45

Jag förstår dig.. tycker det kan vara lättare att få "kontakt" genom maskiner i vissa fall eftersom man isolerar bort de muskler som annars skulle använts för att hjälpa till lyftet.