Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

för snabb viktminskning...

Registrerad: 2003-09-30

Har använt mig av hälsovakten i snart en månad för att få en sk kontrollerad viktminskning. Har dock märkt att jag rasar lite väl snabbt. Mitt mål är att ligga på mellan 0,5-1 kg i veckan, men som det ser ut nu så ligger jag snarare på 1,5-2 kg i veckan.  Käkar efter rekomendationerna mellan 1400 -1600 kcal om dan utspritt på 6 mål, + fiskolja.

Nån annan som haft liknande "problem"?

e.

Administrator
Från: Stockholm
Registrerad: 2002-02-23

Höj ditt energiintag om du tycker att viktnedgången går för fort.  Hälsovakten och liknande program använder olika formler för att uppskatta hur mycket programmets användare bör äta. Dessa formler kan självklart inte ge exakta värden som passar alla -- därför får man själv justera sitt energiintag så att man går ner/upp i lämplig takt. Det är även troligt att Hälsovaktens skapare har använt sig av formler som ger ganska låga värden -- så att så många som möjligt lyckas gå ner i vikt med hjälp av programmet (medelsvensson har säkert inget emot att gå ner snabbare takt än 0.5-1 kg / vecka).

Från: Oskarshamn
Registrerad: 2003-09-19

knasigt, för jag tycker nästan Hälsovakten ger för högt kcal värde/dag om jag jämför med många andra.. hm. Lömskt.

Registrerad: 2003-03-03

Vad finns det för nackdelar med att gå ner 1,5-2 kg per vecka jämfört med 0,5-1 kg?

Tappar man mer i muskelmassa eller....

Registrerad: 2003-03-03

eller fördelar kanske...  ;-)

Registrerad: 2003-09-30

asså.. problem och problem.. det är väll inget problem egentligen, det är mer en avvikelse ifrån "planen".

Men samtidigt är man ju givetvis nervös för att  tappa för mycket muskler också.

Får väll försöka ligga lite över rek. energi-intag.

:)

e.

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB