Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Motivationen ryker

Registrerad: 2003-10-02

Hej!

Jag har börjat o slutat styrketräna ett par ggr. I slutet av maj detta år bestämde jag mig för att inte sluta träna utan fortsätta. Nu har jag tränat i 4 månader. Första två månaderna gick bra...gick upp ca 4 kg. Efter de 2 månader har jag inte gått upp någonting, utan bara blivit deffad...jag äter mycket, men ibland händer det att man äter lite mindre, men för mig är det absolut omöjligt att lika mycket varje dag. Oftast blir det en hel del käk men ibland blir det lite mindre.

Mitt problem är att jag inte gått upp något kilo alls på sistone...o min motivation sjunker nu som sten. Har ni några tips på vad man borde göra för att gå upp i vikt (i form av muskelmassa)? Ska jag börja med nåt kosttillskott o i så fall vilket?

Sen så har jag en annan fråga...vad ska man käka innan man går o lägger sig? kolisar, proteiner eller vad?

Tack på förhand

Från: Tyringe
Registrerad: 2003-08-07

jag brukar dricka en proteinshake innan sängdax men har hört att många föredrar en macka med vitt bröd och honung typ som håller magen i arbete under natten...

mvh Nilszon

Registrerad: 2003-09-30

Någon sa en gång till mig att den viktigaste gången att ta en proteindrink (förutom direkt efter träningen) var precis innan man går och lägger sig. Det var något med att kroppen producerar mest tillväxthormon under natten när man sover bla bla bla. De riktigt fanatiska går till och med upp mitt i natten och häller i sig protein, men det verkar aningen för ambitiöst... Så prova med en proteinare innan läggdax.

Registrerad: 2003-07-14

Man brukar väl säga att man ska ha två proteintoppar om dagen. En direkt på morgonen och en efter träningen.

Från: Umu
Registrerad: 2003-05-21

Någon sa en gång till mig att den viktigaste gången att ta en proteindrink (förutom direkt efter träningen) var precis innan man går och lägger sig. Det var något med att kroppen producerar mest tillväxthormon under natten när man sover bla bla bla. De riktigt fanatiska går till och med upp mitt i natten och häller i sig protein, men det verkar aningen för ambitiöst... Så prova med en proteinare innan läggdax.

Mest tillväxt hormon frigörs under sömn så man kan ju teorisera om att ett långsamt protein som kasein kan vara bra innan läggdags för att då finns aminosyror i blodet för uppbyggnad under natten.
Obs! Teori, inget som är bevisat va jag vet i alla fall.

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB