Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Magen?

Registrerad: 2003-01-27

hur ska jag göra för att träna magen på ett bra sätt??..nu när jag tränar så känner jag bara i övre delen..alldeles under revbenen....men vill åt underdelen osså vid naveln o lite under.....då det inte känns där vet jag inte om jag tränar det..gör situps där jag går upp o ihop med knäna o bröstet....sen så gör jag i sittandes i maskin på gymmet??finns det nå bra övningnar där man tränar underdelen mer???
och hur gör jag för o få "bredare" bröstmuskler o inte bara "bulliga"...??

Registrerad: 2003-01-03

hur gör jag för o få "bredare" bröstmuskler o inte bara "bulliga"??
-detta undrar jag också.

Administrator
Från: Stockholm
Registrerad: 2002-02-23

Gener mina vänner, gener. Ni kan inte ändra på musklernas former, bara göra dem mindre eller större.

Magövningar: http://www.exrx.net/Lists/ExList/WaistWt.html

Från: Göteborg
Registrerad: 2003-02-08

Magen är endast en muskel, du tränar alltså hela magen. Det finns ingen övning som bara aktiverar en del av magen

Registrerad: 2003-01-21

Gener mina vänner, gener. Ni kan inte ändra på musklernas former, bara göra dem mindre eller större.

Har själv funderat på hur man "formar" pattarna...
Detta är vad jag stötte på...--->

Bröstmuskulaturen består av stora bröstmuskeln och lilla bröst muskeln När man pratar om bröst muskel träning är det främst träning av den stora bröstmuskeln man menar.

Anatomi och funktion

Den stora bröstmuskeln brukar delas i tre olika delar som en följd av muskelns skilda fiberriktningar:
- den övre delen. Dessa fibrer går snett nedåt från nyckelbenet till överarmens ben
- den mellersta delen. Här går fibrerna horisontellt från bröstbenet till överarmens ben
- den nedre delen. Fibrerna går snett uppåt från revbensbågen mot överarmens ben

hela artikeln

[redigerat]
Ersatte artikeln med en länk till artikeln (upphovsrättsregler - man får inte citera fler än ett par rader även om man anger källa)

/ Admin

Registrerad: 2003-01-03

Magen är endast en muskel, du tränar alltså hela magen. Det finns ingen övning som bara aktiverar en del av magen
Jag brukar träna magen ganska mycke, men hur kommer det sig att den största träningen blir för den övre delen och inte den undre=? För jag tycker att jag fått mer muskler lite längre upp på magen. Kan nån förklara?

Administrator
Registrerad: 2002-02-23

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB