Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
borde väl finnas i en välsorterad matbutik ?
OKej jag visste inte 0) jag va å handla nyss men glömde kolla.. ;-O
hälsokost finns det ju på.
Fundra själv på o köpa det.. hm. .linfrö. .är väl de som är Omega6 fettet.
tänkte köpa kapslar med omega 3-6-9. .verkar kanon d. .
Det finns i vanliga matbutiker, de stora i alla fall. Jag köpte mitt på Hemköp.
Men det är svårt att inta det på ett bra sätt då det smakar pyton! Men all medicin smakar ju illa ;)
Lite tips om recept som döljer smaken välkomnas!!!
Det finns i vanliga matbutiker, de stora i alla fall. Jag köpte mitt på Hemköp.
Men det är svårt att inta det på ett bra sätt då det smakar pyton! Men all medicin smakar ju illa ;)
Lite tips om recept som döljer smaken välkomnas!!!
Hm. .smaken e ju inget o göra åt. värre om du går o rapar olja efteråt. . ta det ihop med mat isf ..
105:- för 220ml.
Den är organisk och krav märkt(om det har någon betydelse för dig)
Det ska finnas en från Kanada har jag hört(kan ej bekräfta det dock) som skulle vara avsevärt mycket billigare.
Mvh/ Kid 1
Kid 1:
Va?!? Jag köpte min av märket Zeta (vanligt oljemärke) i vanlig butik. Flaskan innehåller 0,5 l och kostade inte över 100 kr, jag tror närmare 80 eller så men det var ett tag sedan jag köpte den så jag kommer inte ihåg exakt. Men så dyr som din var den inte.
Jag sa att inte att jag köpte den. Jag refererade till den för att den är organisk producerad och verkar vara det vanligaste konsumtions objektet.
Jag har dock funderingar på att införskaffa den..men det måste vara utav organisk produktion, eftersom allt jag äter är organiskt.
Grönsaker,nötter,frön,frukter,olja.
Kid 1
Ett bra alternativ är att köpa krossade linfrön och blanda in det i myslin, mycket nyttigt! Viktigt att köpa krossade, annars går de bara rakt igenom utan att brytas ner.
Jag brukar också knapra på solrosfrön. Nyttigaste av alla är hampafrön (innehåller liksom linfrön både Omega-3 och Omega-6), men de smakar inget vidare.
Ett annat tips för nyttiga mellanmål: Fullkornsbröd (eller något bra grovt bröd typ Leva, Vitaby) med enbart olivolja som pålägg.
/Leif