Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Om ni nu har en ätardag, en dag då ni inprincip kan äta vad ni vill...
Har ni då den där så kallade ätardagen på en Vilodag eller en Träningsdag?
Vilket är bäst? det borde väl ändå vara att ha en ätardag på Träningsdagen..?
Jag har min på en av mina "konditionsdagar". Har fått för mig att det skulle vara bäst. Men jag vet inte.
Någon annan som har ett bättre svar?
//Christian
ahaa okey :) låter rätt vettigt ändå... eftersom man kan förbränna det man ätit... men om man äter på en vilodag så förbränner man inte det lika bra/mycket?
de verkar finnas väldigt delade meningar om ätardagar..
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/show … adid=14096
i den tråden kan du läsa om en som åt drygt 19000 kalorier en dag på sin ätardag... ;)
jag tycker det låter vettigt att ha en ätardag om man nu ska ha det en dag när man inte tränar, iom att de dagar man tränar behöver kroppen så perfekt kost som möjligt för att återhämta sig korrekt.. eller har jag fel?
jag brukar käka lite sissådär på söndagar.. och jag tränar mån-fre..
Jag har ingen ätardag, men om jag haft en så hade jag nog lagt den på min träningsvilodag. Jag är inne på traidmills spår, att när man tränar bör kroppen ha så bra mat som möjligt före och efter för att få ut max av träningen och för att återhämta sig. Men, det är bara spekulationer och inget jag har nåt belägg för ....
Tycker det låter vettigt jag med. Kanske ska byta dag.
//Christian
hmm ja jo...såg inte på det från den vinklen... får testa det då... eller så skiter jag i att äta onyttigt alls :) svårast är ändå i början :)