Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
...............?
Kan sova hur länge som helst. Är arbetslös iofs så det spelar ingenroll men ändå märkligt att min kropp aldrig känner sej utvilad måste jag säga. Somnade 13:00 en dag och vaknade 15:00 nästa dag ?
Spelar egentligen ingen roll när jag lägger mej utan vaknar alltid runt 14:00 tiden.. Vad ska man prova för att bli piggare?
Hur lever du annars?
Man blir trött om man jämt äter för lite - men också om man jämt äter för mycket.
Man blir trött av att sova för lite (uppenbarligen inte ditt problem) - men också av att sova för mycket.
Samma med fysisk aktivitet. Man blir utmattad av att jämt ta i för hårt - men också av att jämt vara passiv.
* * * * * * *
Förresten, apropå arbetslöshet. Vet inte om det stämmer in på just dig, men över lag tycks det finnas en lustig pradox när det gäller tid - nämligen att de som har mest att göra, det är också de som är piggast och hinner med mest. Och omvänt! På mitt jobb finns det några som alltid klagar på att de aldrig hinner med så mycket som de skulle vilja. Om de t.ex uträttar två ärenden efter jobbet så hinner de knappt laga mat osv. Men dessa människor jobbar bara halvtid! Vi som jobbar heltid fattar inte vad det är frågan om! Vi jobbar 8 timmar om dagen - och ÄNDÅ hinner vi handla, laga mat, diska, tvätta kläder, betala räkningar, titta på TV och surfa på nätet!
Hörde ett radioreportage med en nybliven pensionär - där personen ifråga själv förvånades över vad som hände med TIDEN när hon inte längre behövde jobba. "Förut, när jag jobbade", sa pensionären, "då var en timme jättemycket tid! Jag hann göra MASSOR på en enda timmes fritid. Men nu är det tvärtom! Jag hinner nästan ingenting! Bara att läsa morgontidningen tar halva dagen... Och jag som trodde att jag skulle göra en sån massa roliga saker när jag blev pensionär! Och så gör jag ingenting!" Och vi andra, som inte är pensionärer eller arbetslösa, vi kan jämföra med hur det är under semestern...
Tränar du hårt, så kan det bero på att du är övertränad. Då blir man konstant trött.
//Christian
"Somnade 13:00 en dag och vaknade 15:00 nästa dag ?"
???????
Sov du 26h i sträck???
Tycker det låter väldigt konstigt, du funderar inte på gå till doktorn?
Känner du dig konstant trött kan det vara hjärthinneinflammation eller nåt liknande otäckt.
Tycker du ska gå till doktorn om du inte känner igen dig i de tips de andra redan beskrivit.
Håller med Styx du borde gå till en läkare omedelbart. Detta är absolut inte normalt oavsett om man är arbetslös eller inte. Ta kroppen på allvar, den signalerar att något är fel, allvarligt fel.
oj sry! skrev på natten..funkade inte riktigt.. menade 1:00 - 15:00.. Men ändå ganska länge.. Sällan jag sover så länbge.. Men 12 timmar är inte ovanligt.
Grejen är den att jag är inte trött på dagarna..alltså. Jag blir sällan trött.. på natten osv.. Men på morron är jag helt knäckt.. Kanske många har svårt att kliva upp osv.. Men sover man typ 10 timmar borde man ju kunna kliva upp utan problem enligt mej iaf.
Jag äter inte speciellt lite eller mycket. Det är jag ganska så säker på. Men när jag väl slitit mej upp så går det ju att vara vaken.. Men att känna sej så trött även efter 10 timmar är väl konstigt ?
Sover jag mer än 10h är jag oftast väldigt slö efter det.
motivation! va f-n ska du upp för? har ju ändå inget att göra! det låter taskigt. men det kanske så du talar till dig själv. då blir det trist att stiga upp. då känner du dig trött. då är det dags att skapa lite rutiner. börja träna t.ex. kör schema med pass på förmiddagen så att du tvingas upp och komma i gång. eller gör nåt annat du tycker är kul. GÖR NÅTTT! skaffa jobb – lätt att säga:( men sök aktivt i alla fall eller påbörja utbildning som du tror kan leda till ett schysst jobb! det sätt du lever nu gör bara att du sjunker. om du ligger i – sängen – i stället för i! – löper du risk att med tiden få diagnosen nedstämt känsloläge och depression – roligare kan du ha!