Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Har sett att många skriver att dom har olika mycket kilo för mycket... hur kan man veta hur mycket kilo fett man har för mycket?! det kan ju vara muskler som är tunga också ju... finns det ett sätt att mäta hur mycket fett överskott man har?
du kan mäta kroppsfett med en s.k. kaliper
en kaliper? hehe vad är det?
en kaliper? hehe vad är det?
Ställ dig med bar överkropp framför spegeln. Hoppa! När du landat i säkerhet kollar du i spegeln. Det som wobblar är fett! Anger inte pocenten. Det gör kaliper-tången. Exakt? Nä! Fettvåg då? Exakt? Nä! Helt nersänkt i vätska? Exakt? Ja! Men usch va krångligt! Hoppa och nöj dig med en fingervisning i stället för exakta värden!
Hahaha, bra metod x(
Ställ dig med bar överkropp framför spegeln. Hoppa! När du landat i säkerhet kollar du i spegeln. Det som wobblar är fett! Anger inte pocenten. Det gör kaliper-tången. Exakt? Nä! Fettvåg då? Exakt? Nä! Helt nersänkt i vätska? Exakt? Ja! Men usch va krångligt! Hoppa och nöj dig med en fingervisning i stället för exakta värden!
hahaha.. skön metod :-)
Men jag tycker synd om dina grannar när du går på diet och vill kolla av hur det går ;-)
hehe nja pengar har jag inte lust att slösa på onödiga saker.... då kör jag hellre den där såkallade fingermetoden ;)
hur mycket kroppsfett bör man ha kvar då?, säger kalipervågen det?
runt 10 till 12% för killar tror jag ? om man vill ha shysst muskeldefinition dvs.
Credit för denna verkligt fenomenala metod.. Börjar man inte deffa efter ett sånt hopp test lär man ju aldrig göra det.. :-)
Förövrigt ligger jag på 11% kroppsfett. nånstans nu enligt min kaliper, är inte nöjd dock, men jag närmar mig..
Jag har tagit det långsamt med definieringen, det känns som det gör mest verklig förändring då.
Jag har lyckats övar mina förväntningar och skulle vara nöjd även om jag slutade nu..
//Seven..