Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

Fråga angående deffning

Från: Oskarshamn
Registrerad: 2003-09-19

Tänkte börja min första riktigt seriösa deffning med start idag.
Jag använder hälsovakten för att kolla mitt kalori intag osv.
Min vikt nu är 74 kg. Jag knappade in att jag ville väga 67kg, på 4 veckor. Hälsovakten klagade inte som den kan göra ibland när man vill minska för mycket på en gång. Kalori intaget jag skall hålla nu är 1800 Kcal. Jag har inget problem med detta och jag äter ca 150g protein/dag. Fett och kolhydrater har jag ingen bra koll på, men ungefär vad hälsovakten rekomenderar.

Det jag nu undrar är om de e för hög minskning..? Kommer de "att gå", dvs kommer jag väga 67 kg om 4 veckor? Eller kommer kroppen sätta sig i svält läge? Jag kom på att jag kanske kommer förlora muskelmassa med så snabb nergång också, men så tänkte ja på att jag åt så pass mycke protein/dag, dock kanske inte de hjälper...?

Anyone?

Från: Stockholm
Registrerad: 2003-08-08

Min vikt nu är 74 kg. Jag knappade in att jag ville väga 67kg, på 4 veckor. Hälsovakten klagade inte som den kan göra ibland när man vill minska för mycket på en gång. Kalori intaget jag skall hålla nu är 1800 Kcal. Jag har inget problem med detta och jag äter ca 150g protein/dag. Fett och kolhydrater har jag ingen bra koll på, men ungefär vad hälsovakten rekomenderar.

Det jag nu undrar är om de e för hög minskning..? Kommer de "att gå", dvs kommer jag väga 67 kg om 4 veckor? Eller kommer kroppen sätta sig i svält läge? Jag kom på att jag kanske kommer förlora muskelmassa med så snabb nergång också, men så tänkte ja på att jag åt så pass mycke protein/dag, dock kanske inte de hjälper...?

Anyone?

Det rekomenderade är att ha en kontrollerad viktminskning på ca 0,5 kg/vecka för att man inte ska tappa muskler.

Registrerad: 2003-01-29

Kommer de "att gå", dvs kommer jag väga 67 kg om 4 veckor?

Själv brukar jag ofta förlora 4 kilo (natrimbundet vatten antar jag) första veckan av en diet. Därefter 1 kg/vecka. Och det innebär ju 7 kilo den första månaden. Fast du ska nog inte jämföra dig med mig för jag är en helt otränad kvinna med så gott som inga muskler! Du har säkert bättre förutsättningar (= högre ämnesomsättning).

Det rekomenderade är att ha en kontrollerad viktminskning på ca 0,5 kg/vecka för att man inte ska tappa muskler.

Jo, läst de jag också. Bara att jag är så jefla otålig. >_<
Men jag får väl försöka hålla det då.. :/

Från: Gbg
Registrerad: 2003-08-05

Anyone?

Godmorgon kimson :-)
Skynda långsamt istället och låt det ta typ 14 veckor istället,(0,5kg per vecka) annars blir det mindre sannolikt bestående och du kommer förlora mycket muskler och det kommer bli jobbigare, sänk inte ditt kalori intag så mycket med en gång..
Bara lite tips, hoppas det går bra..
Skynda långsamt kimball det går mycket bättre då.
/seven..

morning dude. :)

Okej, kom fram till att jag kan börja med att äta ca 2100 Kcal/dag. De blir en viktnedgång på 0,5-0,8kg/vecka.
får väl se hur det går. Lite synd att vi har så dålig våg bara. Men de rer sig väl. hehe.
Fan att jag ska vara så otålig.. men jag antar att jag får försöka skynda sakta. (:

Från: Gbg
Registrerad: 2003-08-05

morning dude. :)

Okej, kom fram till att jag kan börja med att äta ca 2100 Kcal/dag. De blir en viktnedgång på 0,5-0,8kg/vecka.
får väl se hur det går. Lite synd att vi har så dålig våg bara. Men de rer sig väl. hehe.
Fan att jag ska vara så otålig.. men jag antar att jag får försöka skynda sakta. (:

Det låter jättebra kim.. Så du fick ordning på programmet alltså?
Jag investerade i en digitalvåg när jag körde igång, riktigt roligt... sen kan en köksvåg vara väldigt intressant med..
Stirra dig inte blind på vikten bara, utan mät också med måttband eller motsvarande runt midja och bröst osv.. vikten kan nämligen hoppa en del.. Jag investerade i en kaliper, det är roligt att kunna se sin fett procent men lite dyrt.. :-)
Lycka till mannen, låt oss få se dina resultat!
//Den andra Kim.. :-)

Det låter jättebra kim.. Så du fick ordning på programmet alltså?
Jag investerade i en digitalvåg när jag körde igång, riktigt roligt... sen kan en köksvåg vara väldigt intressant med..
Stirra dig inte blind på vikten bara, utan mät också med måttband eller motsvarande runt midja och bröst osv.. vikten kan nämligen hoppa en del.. Jag investerade i en kaliper, det är roligt att kunna se sin fett procent men lite dyrt.. :-)
Lycka till mannen, låt oss få se dina resultat!
//Den andra Kim.. :-)

Mja, jo, jag tror de, återstår att se :P
Jo visst, de skulle ju inte vara fel, men ofta jag har råd. :( Och mor min köpte precis ny våg (dock ej digital då de var för dyrt...), så jag får försöka leva med den hehe.
Hm, vad kostar en kaliper? Tror jag såg någon sådan där för runt 500.. men orka ha råd även om de vore jävligt bra.. :/
Om 3 månader kanske jag vågar ge er bilder ;)

Registrerad: 2003-09-22

hur lång är du 1,50 eller du får ju ha något att deffa fram först. 5-10 års träning med bra mat sen är det dax att snacka deff är du mellan 1,75-1,85 så kommer du att se sjuk ut om du deffar med den vikt du har.

Först massa sen deff

OK

MVH Dniel

hur lång är du 1,50 eller du får ju ha något att deffa fram först. 5-10 års träning med bra mat sen är det dax att snacka deff är du mellan 1,75-1,85 så kommer du att se sjuk ut om du deffar med den vikt du har.

Först massa sen deff

OK

MVH Dniel

ligger lite i de.. men jag vil ha bort min mage, endast därför jag deffar. :P

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB