Diskussionsforum om näringslära, styrketräning och kosttillskott
Regler | Sök | Registrera dig | Logga in
Du är inte inloggad.
Ska gå över till en tredagarssplit och träna må, on och fr med vad jag tror en vanlig uppdelning av muskelgrupperna. Hursomhelst, min fråga är hur många övningar bör köra per muskelgrupp under varje pass, finns det något rätt och fel här? Eller varierar det mellan olika muskelgrupper?
Min uppdelning ser ut så här (nedan) är det nån som kan detta, och orkar, tar jag gladeligen emot förslag på hur många övningar man bör köra på de olika grupperna för gott resultat.
dag 1: bröst, axlar, triceps
dag 2: ben, mage
dag 3: rygg, biceps, underarmar
/G Bjarne
sikta på 6-9 set/muskelgrupp och håll passet kortare än 45 min.
Mitt tips är att du kör 3-4 övningar, olika vinklar för att attackera musklen ordentligt 3-4set per övning
Lycka till Daniel
2-4 övningar och 3-4 set är väl det normala.
stämmer :D
Finfina svar hörni, då vet ja. Nu ska jag bara feta in en rejäl tårtbit sedan bege mig till gymet.
Tack ska ni ha
G Björne
Finfina svar hörni, då vet ja. Nu ska jag bara feta in en rejäl tårtbit sedan bege mig till gymet.
De rätt Bjarne!!
Ska gå över till en tredagarssplit och träna må, on och fr med vad jag tror en vanlig uppdelning av muskelgrupperna. Hursomhelst, min fråga är hur många övningar bör köra per muskelgrupp under varje pass, finns det något rätt och fel här? Eller varierar det mellan olika muskelgrupper?
Min uppdelning ser ut så här (nedan) är det nån som kan detta, och orkar, tar jag gladeligen emot förslag på hur många övningar man bör köra på de olika grupperna för gott resultat.
dag 1: bröst, axlar, triceps
dag 2: ben, mage
dag 3: rygg, biceps, underarmar
/G Bjarne
Om du ska bygga volym så ska du köra 3set 6 gånger på varje öving....
du ska köra så tungt så du känner att du kunde göra en extragång alltså en 7gång....
först volym sen kan man bygga grym styrka....fast man blir ju rätt så stark om man kör så jag har beskrivit..