Du är inte inloggad.

Sidor: 1  

[Hjälp..]

Från: Uppsala
Registrerad: 2003-08-18

Äter jag för mycket eller lite?!, Vad tror ni?!

#Havregryns gröt med mjölk och lite sylt,2-3 ägg,3 bruna bröd,ett glas vatten+ev. frukt.

#Lunch i skolan..[Ni vet vilken mat som serveras] Dock undviker jag
alltför stora fettbomber,+ett glas vatten,sallad.

#Pasta med en burk Tonfisk [150g],2-3 bröd,ett glas vatten+ev. frukt.

#Middag /olika men oftast kött/potatis/ris,sallad,ett glas vatten,2 bröd.

#Twinlabs kostillskott - "Super Mass Fuel" [blandat med 4 dl mjölk]

#Havregrynsgröt med mjök och lite sylt,2-3 bröd,ett glas vatten+ev. frukt

-------------------------------------------------------------------------------------
jag har gått upp 2-3 KG sen jag började med max-ot (2½ vecka sen) mycket hjälp fick jag nog av kostillskottet ...Och självklart är inte allt muskler..mer fett..!! Men men..alltid nåt..!:-)
Så vad tror ni ..? Är de nåt jag ska lägga till/ta bort?!

DiLAtED-_->

Från: Umu
Registrerad: 2003-05-21

Ser ut att vara rätt mycket, kanske troligt att du ligger ganska mycket på energiöverskott.
Men du skriver inte ålder, längd, vikt, hur mycket du tränar.

Från: Uppsala
Registrerad: 2003-08-18

Humm
..
Som sagt jag började med Max-ot 5 dagars schema så 2 vilodagar alltså..
jag är 16,väger just nu runt 60...har gått upp lite som sagt..
jag är runt 178cm..
I och med att jag är ganska smal så äter jag ganska mycket och om man vill bygga massa så ska man ju äta mycket..men det är kanska för mcyket då?

Registrerad: 2003-09-01

Nog för att man ska äta mycket, men det där ser enormt ut :D

Nu väger du ju iofs ganska lite, men självklart kommer du ju inte bara lägga på dig muskler när du äter så här mycket. Det kan nog vara bra om du vill gå upp lite i musklern, men sen när du ska deffa och komma i form måste du nog sänka lite på intaget. Speciellt gröten på kvällen känns överflödig. Fast bäst är nog att känna efter själv.

Lycka till ;)

Från: Borlänge
Registrerad: 2003-12-04

Jag tycker atta din kost ser ganska bra ut. Men du skulle kunna dricka några råa ägg om dagarna också det hjälper bra. Och du behöver inte oroa dig över ditt energintag tycker inte jag dock. Du märker väl om du börjar tappa formen. Då kanske du ska sänka lite. Men skaffa en loggbok logga ditt dagliga kalori intag. Om du vill dra ner på vikt minska kaloriintaget med ca 500kcal beroende på hur man är som person annars så kan du öka med ca 500kcal om du vill upp i vikt. Det är mitt råd men det kanske inte är det bästa vem vet funkar för mig.

Från: Gbg
Registrerad: 2003-08-05

Jag tycker atta din kost ser ganska bra ut. Men du skulle kunna dricka några råa ägg om dagarna också det hjälper bra. Och du behöver inte oroa dig över ditt energintag tycker inte jag dock. Du märker väl om du börjar tappa formen. Då kanske du ska sänka lite. Men skaffa en loggbok logga ditt dagliga kalori intag. Om du vill dra ner på vikt minska kaloriintaget med ca 500kcal beroende på hur man är som person annars så kan du öka med ca 500kcal om du vill upp i vikt. Det är mitt råd men det kanske inte är det bästa vem vet funkar för mig.

Varför "råa" ägg?

Det är mycket protein i råa ägg så det är bra i muskeluppbygnadssyfte

Från: Gbg
Registrerad: 2003-08-05

Det är mycket protein i råa ägg så det är bra i muskeluppbygnadssyfte

Men inga i kokta? :-)

Hehe nee inga kokta ägg. Då försvinner en del av viktiga vitaminer.

Registrerad: 2003-11-23

eventuell salmonella försvinner också...

Haha. Va ska du dricka för ägg då? Inporterat?

Sidor: 1  

Sidfot

Drivs med hjälp av PunBB